.השוחט כתב:להרב צופה. (אני רואה שאתה מחובר ופעיל כרגע, א"צ לצטט על מה נסובה ההודעה).
לגבי כתיבתך ביסודי הדברים.
דבר חשוב בעצמותו, אינו תלוי בפידבק. אם לא מועיל כרגע, יועיל בהמשך.
בפרט בפורום זה שהוא אוצר בלום הקיים לעד בס"ד. ונוח לחפש ולמצוא בו.
.השוחט כתב:להרב צופה. (אני רואה שאתה מחובר ופעיל כרגע, א"צ לצטט על מה נסובה ההודעה).
לגבי כתיבתך ביסודי הדברים.
דבר חשוב בעצמותו, אינו תלוי בפידבק. אם לא מועיל כרגע, יועיל בהמשך.
בפרט בפורום זה שהוא אוצר בלום הקיים לעד בס"ד. ונוח לחפש ולמצוא בו.
כל מי שיזדקק לנושא זה בעתיד, ללא ספק ישאב מכאן.
כל הבמה כאן שווה רק כהיכי תיצי ליצור מחייב או תמריץ עבורך לכתוב.
ולעצם השתיקה, דומני שזה נובע משלימות כתיבתך, שאינה משאירה צורך לבקש ביאורים,
ובמקביל, גם מי שיש לו אולי איזו מחשבה, מרגיש את עצמו אינו ראוי ליד הכותב הבקי כל כך במלאכתו.
ונמצא מעלתך ומעלת כתיבתך, היא הגורמת לשתיקה.
עד כמה שזה נוגע לי הקטן, הייתי שמח מאד בהמשך הקמת בניינך.
(לכשיסתיים, אפילו רק בערך, תוכל לקבצנו לקובץ ולצרפו. מסתבר שלא מעטים מבינינו ישמרוהו אצלם).
האדמו"ר מויזניץ קאימישא בן האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי זצ"ל בתורה בטיש פתח במחאה על מה שקורה בבני ברק אצל 'שוואנצע רבי' כלשונו על המכות ועל הליכה לבית משפט בבלגיה. יצויין כי האדמו"ר מוויזשניץ קאימישא ממשיך דרך אביו זצ"ל בהתנזרות מתמונות ובמחאות בנושאים ציבוריים שעל הפרק.
אור עולם כתב:ג. לפעמים הרב'ה כ"כ צדיק עד שהוא יודע הכל, ולכן הוא לא מתפלל על הצרות כי יודע את הגאולה שבסוף, ורק רב'ה פחות צדיק מתפלל על הצרות (ונא' שם בשם האמרי אמת שלכן משה לא רצה להנהיג את ישראל...)
זאב ערבות כתב:אראל יקר, איני בא להקניט, אך האם אין הדבר נכון אצל כל האדמורים, שהלא מן הסתם אין להם גישה לכל מיני וסוגי החדשות ואתרי נייעס ויודעים רק מה שהמשב"ק וכדומה מספרים להם.
מעיין כתב:ישראליק כתב:בן מיכאל כתב:מקובלנו ש"כאילו" מכפר על "כאילו" - הכאילו ביטול של חלה, עוזר ל"כאילו עובד עבודה זרה" של הכועס...
כבודו מכוון בוודאי על הכאילו של הפ"ד תעניתים שנאמר בספה"ק על האוכל שום בפדיון הבן, לא על "כאילו" של החז"ל הקדושים, איני חושד מע"כ בבדיחא על מאמרי חז"ל ח"ו
אקוה שכבודו אין מכוון ברצינות, לא יאות לתלמידי ר' נחמן לא לראות דברים לרובדיו.
אעתיק כאן דברים מפורשים מגאון עוזינו החיד"א והדברים מפורסמים גם בשאר ספרים
אור עולם כתב:היום איתרע מזלי לשמוע שיחת חיזוק בא' הקווים של נשות גור.
עיקרי השיחה:
א. כל מה שדובר על אמונה בהשי"ת נכון גם לגבי הצדיק, כי "ויאמינו בה'" מוקש ל"ובמשה עבדו".
ב. הרב'ה הוא כ"כ צדיק שהקב"ה מגלה לו כל מה שיהיה בעולם, רק אסור לו לגלות לנו. והובאה דוג' מהבית ישראל שאישר לעשות שידוך אע"פ שידע שהחתן חולה נפש...
ג. לפעמים הרב'ה כ"כ צדיק עד שהוא יודע הכל, ולכן הוא לא מתפלל על הצרות כי יודע את הגאולה שבסוף, ורק רב'ה פחות צדיק מתפלל על הצרות (ונא' שם בשם האמרי אמת שלכן משה לא רצה להנהיג את ישראל...)
ד. הצדיקים הם המאורות, ועליהם קאי מה שמבקשים (!) "כח וגבורה נתן בהם להיות מושלים בקרב תבל".
ה. ישראל אמרו "אין לנו אלא דברי בן עמרם" ולא אמרו "משה" כי באו לרמז שאמונת הצדיקים שלהם התחילה כבר בימי עמרם שגירשו נשותיהם אחריו ואח"כ החזירום ע"פ עצת ביתו בת ה6 ולא שאלו כל פעם למה כך הרב'ה עושה.
ו. הרבי מגור הוא המשיח, וכבר התגלה ממש.
ישעיהו לוריא כתב:חוברת שיצאה לאור מדבריו לנשים לפני שנה.
"הנה בכל בית מגיע האב בליל שבת ופותח באמירת "שלום עליכם", אך יתכן שבבתים רבים חושבות הנשים שאין להן
קשר לכך, הן עסוקות בקריאה או בהכנת הסעודה, ורק לפני "וכולם מקבלים" מזדרזות להופיע ולהתייצב ליד השולחן... אבל לא כך
היתה דרכה של אמי ע"ה. כבואו של אבי הק' לביתו, היו כבר הכל ישובים ליד השולחן, אמי והבנות, והקשיבו בדומיה וברגש לשירתו של
אבי הק', כשאני מסייע על ידו...
פרנקל תאומים כתב:הנה קטע משם שאהבתי:"הנה בכל בית מגיע האב בליל שבת ופותח באמירת "שלום עליכם", אך יתכן שבבתים רבים חושבות הנשים שאין להן
קשר לכך, הן עסוקות בקריאה או בהכנת הסעודה, ורק לפני "וכולם מקבלים" מזדרזות להופיע ולהתייצב ליד השולחן... אבל לא כך
היתה דרכה של אמי ע"ה. כבואו של אבי הק' לביתו, היו כבר הכל ישובים ליד השולחן, אמי והבנות, והקשיבו בדומיה וברגש לשירתו של
אבי הק', כשאני מסייע על ידו...
תראו איזה תחכום... מסרים סמויים בין השורות כמסיח לפי תומו..
שימו לב גם ל"כשאני מסייע על ידו", משל מאז ומעולם היה לאביו רק בן אחד בבית..
זאב ערבות כתב:נתבקשתי לפרסם דברים שאמרה אשה חבדניקית:
...
גם דעתי כך היא בד"כ, ואעפ"כ - יש "מידע מוטעה" העובר את קו־המדה (ובפרט כשהנחות־היסוד שגויות לחלוטין, עד שמן הנמנע לבאר מהיכן נצמחה הטעות) שבהחלט טעון צנזור. יישר כחם של מי שדאגו לכך.התמים כתב: [. . ] יסודות טובים יכולים לעמוד היטב כנגד כל סוג ביקורת ואינם זקוקים לצנזר מידע נכון או מוטעה כאחד [. . ]
כן מסתבר כתב:לכאורה דברי החסיד והבחור אינם סותרים, החסיד מדבר על הזמנים שהוא היה בחור, והבחור מדבר על מה שקורה עכשיו.
זאב ערבות כתב:והמסקנה שהדברים לא הולכים בכיוון הנכון
כן מסתבר כתב:לכאורה דברי החסיד והבחור אינם סותרים, החסיד מדבר על הזמנים שהוא היה בחור, והבחור מדבר על מה שקורה עכשיו.
מחשבה אחת כתב:כן מסתבר כתב:לכאורה דברי החסיד והבחור אינם סותרים, החסיד מדבר על הזמנים שהוא היה בחור, והבחור מדבר על מה שקורה עכשיו.
...עדיין הוא צריך להקדיש לכל אדם והקוויטל שלו ביחד פחות מחצי דקה.
כן מסתבר כתב:כמה זמן לדעתך אמור אדמו”ר (בעל ראש מהיר ותפיסה חדה כתער) להקדיש לפיתקא קצרה שבחור ישיבה (בדר”כ חסר משאלות מיוחדות) מעביר לו.
זכור לי שאמרו על אחד מהגדולים שנסתלקו זה מקרוב, שהיה מביט על ערימת הבקשות ואומר ’ברכה והצלחה לכולם’.
פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:חוברת שיצאה לאור מדבריו לנשים לפני שנה.
הנה קטע משם שאהבתי:"הנה בכל בית מגיע האב בליל שבת ופותח באמירת "שלום עליכם", אך יתכן שבבתים רבים חושבות הנשים שאין להן
קשר לכך, הן עסוקות בקריאה או בהכנת הסעודה, ורק לפני "וכולם מקבלים" מזדרזות להופיע ולהתייצב ליד השולחן... אבל לא כך
היתה דרכה של אמי ע"ה. כבואו של אבי הק' לביתו, היו כבר הכל ישובים ליד השולחן, אמי והבנות, והקשיבו בדומיה וברגש לשירתו של
אבי הק', כשאני מסייע על ידו...
תראו איזה תחכום... מסרים סמויים בין השורות כמסיח לפי תומו..
שימו לב גם ל"כשאני מסייע על ידו", משל מאז ומעולם היה לאביו רק בן אחד בבית..
ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:והמסקנה שהדברים לא הולכים בכיוון הנכון
ר' זאב, להסיק מתמלול השיחה הנ"ל שהם לא הולכים בכיוון הנכון, זה שוואכע מעשיות, איזה עוולה מצאת?
מחשבה אחת כתב:לפי מקורות זרים יש כיום בגור 5,000 בחורים כ"י בלי עין הרע, וזה לצד 15,000 אברכים ובעלי משפחות. כלומר, עשרים אלף איש צריכים להגיש קוויטל לפני ראש השנה. גם אם נפרוס את ערב ראש השנה על פני כל חודש אלול, היינו עשרים ימים ללא שבת וערב שבת, בכל יום צריך הרבי לקבל אלף מבקרים ולקרוא אלף קוויטלאך. כלומר, גם אם הוא מקדיש לכך 8 שעות רצופות בכל יום לאורך כל חודש אלול, דהיינו 480 דקות, עדיין הוא צריך להקדיש לכל אדם והקוויטל שלו ביחד פחות מחצי דקה.
מחשבה אחת כתב:כן מסתבר כתב:כמה זמן לדעתך אמור אדמו”ר (בעל ראש מהיר ותפיסה חדה כתער) להקדיש לפיתקא קצרה שבחור ישיבה (בדר”כ חסר משאלות מיוחדות) מעביר לו.
זכור לי שאמרו על אחד מהגדולים שנסתלקו זה מקרוב, שהיה מביט על ערימת הבקשות ואומר ’ברכה והצלחה לכולם’.
אם אתה שואל את דעתי - זה אכן בזבוז זמן מוחלט, ואין שום הבדל בין אם הוא מעיין בכל פתקא בנחת לבין אם הוא מביט על ערימת הבקשות. עשיתי את החשבון אם זה בכלל אפשרי.
זאב ערבות כתב:1...יודעי דבר אומרים שאין כמעט בית שאין בו נוער בשלב של רמת סיכון כלשהי, אם זה נכון אז כמובן מראה על כשל בחינוך...
2... ואשתי שהיא רופאת ילדים ונוער מטפלת בבעיות שלהם החל מסמים ועד דברים שאין ראוי לכתוב עליהם, והדבר ממש כואב ואין כמעט מי שיטפל בנוער הזה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 267 אורחים