וכמובן, גם אם הביע איזו מורת־רוח בדרך בדיחותא מה'עסק' שנתפתח, אין זה אומר ש"לא אחז" מעצם הענין.צופה_ומביט כתב:וגם אם הרה"ק מסאטמאר לא אחז מזה, אין זה אומר שדעתו מוסכמת.
לגופא דמלתא, ראה ב'התוועדויות' תשמ"ז ח"ב ע' 182. תש"נ ח"ג ע' 277.
אראל כתב:הליכת המונים
והן־הן הדברים...לבי במערב כתב:מה'עסק' שנתפתח
כנודע, דבכה"ג אמרינן פלגינן דיבורא כו', וד"ל.אראל כתב:ופוק חזי באהל קברו אשר במונרו ניו יארק
אראל כתב:במסתרים כתב: דברתי לשיטתולבי במערב כתב:כנ"ל,במסתרים כתב:וא"כ תשאל כבר
קושיא מעיקרא ליתא
תפלה על יד קבר הצדיק, מתקבלת, מפני שהמקום אדמת קודש הוא, לא שמבקשים מן הצדיק,
ועי' או"ח סי' תקפא סעי' ד' בנו"כ, ובש"ך יו"ד סי' קעט סקט"ו
אבל קוויטל? במתים חפשי, אינם קוראים עוד קוויטלעך.....
ואגב, נזכרתי במעשה בעשיר אחד שציוה שאחרי מותו יקברו עמו את כל כספו וזהבו..., באישון לילה בתוך השבעה, בא אחד וקרדומו בידו, והתחיל לחפור בקבר הטרי של העשיר המושכב שמה, וסביבו כל אוצרותיו.... כמובן שהמשטרה בא ותפסו אותו, והוליכו למשמר, בעת עמדו למשפט, טען לפני השופט, כי הסיבה שחפר שמה לא שח"ו רצה לפגוע ולגזול ... אלא היות שנשאר אצלו טשעק שקיבל מן העשיר ההוא לפני מותו ועדיין לא הספיק לשחרר את הטשעק בבאנק, וע"כ חפר בקברו צו דעפאזיטן דעם טשעק.....
זאינץ כתב:אראל כתב:במסתרים כתב: דברתי לשיטתולבי במערב כתב:כנ"ל,במסתרים כתב:וא"כ תשאל כבר
קושיא מעיקרא ליתא
תפלה על יד קבר הצדיק, מתקבלת, מפני שהמקום אדמת קודש הוא, לא שמבקשים מן הצדיק,
ועי' או"ח סי' תקפא סעי' ד' בנו"כ, ובש"ך יו"ד סי' קעט סקט"ו
אבל קוויטל? במתים חפשי, אינם קוראים עוד קוויטלעך.....
ואגב, נזכרתי במעשה בעשיר אחד שציוה שאחרי מותו יקברו עמו את כל כספו וזהבו..., באישון לילה בתוך השבעה, בא אחד וקרדומו בידו, והתחיל לחפור בקבר הטרי של העשיר המושכב שמה, וסביבו כל אוצרותיו.... כמובן שהמשטרה בא ותפסו אותו, והוליכו למשמר, בעת עמדו למשפט, טען לפני השופט, כי הסיבה שחפר שמה לא שח"ו רצה לפגוע ולגזול ... אלא היות שנשאר אצלו טשעק שקיבל מן העשיר ההוא לפני מותו ועדיין לא הספיק לשחרר את הטשעק בבאנק, וע"כ חפר בקברו צו דעפאזיטן דעם טשעק.....
אפשר לבקש מהצדיק ללא כל חשש וכידוע תשובת המנחת אלעזר בזה בחלק א'(לא זוכר הסימן).
אראל כתב:זאינץ כתב:אראל כתב:במסתרים כתב: דברתי לשיטתולבי במערב כתב:כנ"ל,במסתרים כתב:וא"כ תשאל כבר
קושיא מעיקרא ליתא
תפלה על יד קבר הצדיק, מתקבלת, מפני שהמקום אדמת קודש הוא, לא שמבקשים מן הצדיק,
ועי' או"ח סי' תקפא סעי' ד' בנו"כ, ובש"ך יו"ד סי' קעט סקט"ו
אבל קוויטל? במתים חפשי, אינם קוראים עוד קוויטלעך.....
ואגב, נזכרתי במעשה בעשיר אחד שציוה שאחרי מותו יקברו עמו את כל כספו וזהבו..., באישון לילה בתוך השבעה, בא אחד וקרדומו בידו, והתחיל לחפור בקבר הטרי של העשיר המושכב שמה, וסביבו כל אוצרותיו.... כמובן שהמשטרה בא ותפסו אותו, והוליכו למשמר, בעת עמדו למשפט, טען לפני השופט, כי הסיבה שחפר שמה לא שח"ו רצה לפגוע ולגזול ... אלא היות שנשאר אצלו טשעק שקיבל מן העשיר ההוא לפני מותו ועדיין לא הספיק לשחרר את הטשעק בבאנק, וע"כ חפר בקברו צו דעפאזיטן דעם טשעק.....
אפשר לבקש מהצדיק ללא כל חשש וכידוע תשובת המנחת אלעזר בזה בחלק א'(לא זוכר הסימן).
לחטוף שיריים ג"כ אפשר?
כאמור, אינו נכון.אראל כתב:אני שואל על המנהג 'להניח' את הפתקא' על קבר הצדיק, אין לזה שורש וענף....
דברים שהרה"ג 'אראל' שליט"א אינו מבין. זהו נתון חשוב למדי, אך לא אדע מהי שייכותו לנדון האשכול...אראל כתב: . . אבל סתם להניח הפתקא על הקבר, זה באותו סוג של
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים