כשתילי זיתים כתב:או שלא קראת את הקונטרס, או שלא קראת את הקישור שהבאת
לחקור כתב:"חותם בתוך חותם"
בענין ההוכחות מכתבי האומות לזיהוי האק"ק כחלזון התכלת והמסתעף
נכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של אמת
הנכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של זהב
כשתילי זיתים כתב:" (עוד לא קראתי)
כשתילי זיתים כתב:או שלא קראת את הקונטרס, או שלא קראת את הקישור שהבאת
מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:או שלא קראת את הקונטרס, או שלא קראת את הקישור שהבאת
למה אתה לא מפרט
לחקור כתב:"חותם בתוך חותם"
בענין ההוכחות מכתבי האומות לזיהוי האק"ק כחלזון התכלת והמסתעף
נכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של אמת
הנכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של זהב
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:או שלא קראת את הקונטרס, או שלא קראת את הקישור שהבאת
למה אתה לא מפרט
בקונטרס כתוב דלמרות שיש חוקרים שכתבו שהרומאים "שנאו" את הכחול, זה לא נכון, רק לא היה כמו הפורפורא, שהיה צבע מלכותי וחשוב ביותר. ויעיד על זה כל החוקים והגזירות נגד הפורפורא, וכן זה שפליניוס מאריך כמה עמודים לתאר צביעת הפורפורא. כמה עמודים הוא מאריך לתאר צביעת קלא אילן?
אבל זה כן קושיא על בעל חותם בתוך חותם שכותב בעמוד 1 "אע"פ שכוונתו לתאר עצבות, מ"מ תיאור עצבות הוא בגלל 'הגוון' שלו, כלומר גוון הכחול היה בו תיאור של עצבות", אשר אין שום הגיון להגיד כן, בפרט אם נגיד שקלא אילן היה צבע חשוב.
וכן מה שהביא מתנ"ך מוכח שלא קרא הקונטרס
מלבב כתב:פליניוס מדבר ממותרות ולא מדברים מלכותיים.
כשתילי זיתים כתב:אין סיבה להתייחס עוד פעם לכל מה שכתבת, שהדברים מובנים מאליו, אך מה שכתבת שהוא כן מדבר על קלא אילן, זה בנוגע לסגול, כוונתי היתה כמובן בנוגע לכחול. אך לא הבאת דבריו ב 33.57
כבר התייחסתי להכל, ואין סיבה להכפיל הדברים. רק הנה כתבת דבר חדש לכן אתייחס לזהבתבונה כתב:
בתבונה כתב:באכדית החלזונות הללו נקראו תכילת וארגמנו
בתבונה כתב:רק כך מלמעלה
....
מעניין אם הדיון היה על ארגמן לבגדי כהונה, האם אז היתה טענה שבעבר הפיקו מכל סוגי החלזונות הללו רק תכלת בלבד ולא סגול?
בתבונה כתב:הטיעון שעליו החוברת שבפתיחת האשכול בונה בניינים הוא שהצבע הכחול אינדיגו לא היה נחשב
פה מתואר כמה זה היה מבוקש ונחשב
https://www.wildcolours.co.uk/html/indigo_history.html
מלבד שכבר בתנך ובחז"ל מתואר כמה זה היה נחשב
עכ''פ כתב: זה שהיה אינדיגו קצת יקר אינו משווה אותו כלל לשגעון של סגול המתואר בספרי פליניוס ועוד, שלא היה כדוגמתו כלל בשאר צבעים.
בתבונה כתב:1. האינדיגו/ האיסטיס מופיע כמקור אלטרנטיבי זול לצבע שהופק מהפורפורא.
בתבונה כתב:2. לא היו בעבר העתיק צובענים סינתטיים. וכמעט ולא היו צובענים שהפיקו צביעה יפה ואחידה, אלו שכן היו יוקרתיים ויקרים.
הצבע שהפיקו אז מההאיסטיס אכן לא היה צביעה עומדת ביופיה כמו התכלת שהופקה מהחילזון, ואכן היתה זולה יותר.
מלבב כתב: כן כותב שאנשי גליא לא צריכים את החלזונות ומפיקים כל צבעי הפורפורא והקונכיליה מהצמחים, .
מלבב כתב:לא הבנתי מה נפ"מ בכל הויכוח הזה לגבי קלא אילן
בתבונה כתב:מלבב כתב: כן כותב שאנשי גליא לא צריכים את החלזונות ומפיקים כל צבעי הפורפורא והקונכיליה מהצמחים, .
גם האדריכל הרומי ויטרוביוס אלרי שכותב על המורקס כותב על החיקוי מהאינדיגו ותחליפיו.
באופן כללי תכלת תורגם ל- ὑᾰκῐ́νθῐνος
זה שההפרדה בהגדרות הצבע לכחול כצבע נפרד לא היה לגמרי מפותח כמו בימינו כבר האריכו בזה והביאו דוגמא גם באודסיאה שמתאר את הצבע של הים wine-dark.
ראה גם כאן שהלך עם זה רחוק https://katzr.net/71dd3a
לגבי זה שלא היו בעבר צבעים סינתטיים וכו' אלו דברים פשוטים.
אבל ראה פירוט כאן
https://hyperallergic.com/830760/the-st ... eted-dyes/
לחקור כתב:"חותם בתוך חותם"
בענין ההוכחות מכתבי האומות לזיהוי האק"ק כחלזון התכלת והמסתעף
נכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של אמת
הנכתב בדרך השגה על קונטרס חותם של זהב
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים