מקדש מלך כתב:במסתרים כתב:אם גלוי ומפורש הוא במקורו(ת), הַראנו נא.
אם לא, הרי ככל שיגדל שיעור ההצטרכות לקשר נימא בנימא ולבנות את הערך על פי יסודות כתובים, כך יחלש וַדאותו ותקפו, כי בכל קשירה יש לבדוק החזק הוא או במהרה ינתק.
מתנצל. יקשה עלי כעת לעשות זאת, ובכל מקרה לא באתי לדון על כך. רק אומר שמבחינת חסידי גור חורבן החצר משמעותו אסון ליהדות. לא חייבים להסכים עמהם בפרט הזה. אבל אי אפשר לטעון שהם לא חושבים ככה, ורק שחיתות ושלטון וכו' עומדים לנגד עיניהם במלחמות הללו..
מקדש מלך כתב:זאב ערבות כתב:במחילת כבודך, אני יודע על הנעשה בחסידות גור קצת יותר ממה שאתה חושב, ויש כאן הרבה בפורום שיודעים הרבה, ואתה כותב כאילו רק אתה יודע. כמובן שלא ניתן לכתוב כאן כל מה שיודעים מסיבות שונות, אך לידיעתך, כבר היו פילוגים בחסידויות עוד לפני שנפטר המנהיג,
לדוגמא?
מקדש מלך כתב:מחשבה אחת כתב:הרי עכשיו כבר אין חשש כזה, אז מה הבעיה לאפשר לאנשים לבוא לחתונות בניהם ובנותיהם?
כל מי שרוצה יכול בחפץ לב להשתתף בשמחות של קרובי משפחתו (רק אתמול ישבתי בשמחה עם משפחה מעורבת שישבו יחדיו). בדרך כלל הסירוב הוא יוזמה עצמית.
אוקיי, ברור כי לשיטתך דווקא בחסידות גור ערך הציות לרבי הוא גבוה מעל גבוה והוא חשוב במיוחד (אני מקווה שלא תתאכזב אם תגלה שכך עלה כאן גם בנוגע לויזניץ', וכבר הרבי הקודם שלהם דיבר על כך, וגם חסידי חב"ד יאמרו לך שאין ציות כמו בחב"ד, וביודעי קאמינא שגם בסלונים ובקרלין, ומסתמא יש גם חצרות אחרים). אבל קשה להבין איך בכל המקומות האחרים החצר לא התפרקה מפיצול, גם פיצול הרבה יותר מסיבי ודרמטי מזה, גם בחיי הרבי (בקרלין, שם עזבו המשפחות הכי דומיננטיות [ציינווירט], וכן בסלונים!), ואילו בגור זה יהרוס את היהדות, יערער את הסמכות, ימוטט את "נכס הציות" ויפרק את החצר. לאדם מן השורה, גם מבקש אמת, קשה להבין את הדינמיקה החברתית הזו. ואם היא אמת, אפשר להסביר אותה במשפט או שניים. מגילות ארוכות שמתחילות מחיה"ר, שמטרתן להרחיק את העדות, לא יועילו.
ישעיהו לוריא כתב:מרבית מה שכותב כאן מקדש מלך לא מוסכם, בטח לא מה שכותב שככה חושבים כל חסידי גור.
דרומי כתב:אודה על האמת, אני מחבב מאוד את כתיבתו של הרב 'מקדש מלך' (אותו אישית אני לא מכיר כמובן), והצטערתי על כך שכבר זמן רב לא ראינו אותו כאן בפורום.
חבל מאוד שהתברר שהוא עדיין כאן רק כתוצאה מענין כאוב זה, ואודה ולא אבוש שההודעות כאן אינן מכבדות אותו וחבל.
חרסון כתב:מקדש מלך כתב:במסתרים כתב:אם גלוי ומפורש הוא במקורו(ת), הַראנו נא.
אם לא, הרי ככל שיגדל שיעור ההצטרכות לקשר נימא בנימא ולבנות את הערך על פי יסודות כתובים, כך יחלש וַדאותו ותקפו, כי בכל קשירה יש לבדוק החזק הוא או במהרה ינתק.
מתנצל. יקשה עלי כעת לעשות זאת, ובכל מקרה לא באתי לדון על כך. רק אומר שמבחינת חסידי גור חורבן החצר משמעותו אסון ליהדות. לא חייבים להסכים עמהם בפרט הזה. אבל אי אפשר לטעון שהם לא חושבים ככה, ורק שחיתות ושלטון וכו' עומדים לנגד עיניהם במלחמות הללו..
אלופי וידידי הגאון הרב מקד''מ. אם יורשה לי לציין נקודה אחת פשוטה: 'ערך' כמו 'החצר', בנפש האדם, הוא שכן קרוב ואוהב דבק מאח של 'שלטון' ואף 'שחיתות'. לכן, הוא תמיד בחזקת חשוד אצל כולנו. בפרט כשמדובר על כאלו שלא התחנכו עליו (עכ"פ לא בעוצמה שחיים אותו חסידי גור שיחיו). לכן קשה מאד לנהל הסברה כשמתעלמים מ'הפיל שבחדר': מהו אותו ערך נשגב, שלמענו ראוי לה לחצר גור להתלכלך בטיט וזפת?
(אגב באחד האשכולות כאן בעבר אתה הסברת אותו, והסברת אותו יחסית ברור. אני חושב שמאז אני בהחלט מבין את הצד הגוראי (אם כי חולק עליו בתוקף, גם במובן ההשקפתי, גם בשאלה כמה רחוק מותר ללכת למענו, וגם בשאלה האם הטקטיקות שננקטו בארבעת השנים האחרונות אכן יעילות להשגת המטרה הזו..). אולי כדאי ללנקק להסבר הנ"ל)
לגבי גוף הטענות ההדדיות, נראה לי שאין צורך, וגם לא הוגן שאדם מבחוץ לגמרי (כלומר שאינו חסיד כלל) ישפוט אותם. אבל כן תוכל להבין את החלק הבסיסי והיהודי שבעניין.
א.
בגור, אדם מחונך לציית לרבי באש ובמים, והוא מקריב על זה מחירים עצומים. הימים טובים שלו סובבים סביב ה'נסיעה', סביב הטיש והשמועס'. יש לו את החינוך לפרישות, למדריך, הוא שמע על זה שיחות התעוררות לרוב. יש לו את השטיבל שמקיף אותו כל שעות היממה, עם ההוראות מהרבי, עם הסעודות, החברעס'. ואין סוף . כשאתה מקרר לו את זה לקחת לו נקודה מרכזית באידישקייט.
כשלוקחים לאדם את החיות שהייתה לו ביהדות, ברור שהוא יתדרדר (קאלט ווערן ביהרג ואל יעבור).
ב. היהדות היום בבעייה. יהדות יכולה להתקיים או בשלטון יהודי, או בגלות. כי יהדות היא לא עניין ליחידים, היא עניין ציבורי, בעל אופי של אכיפה, והדברים פשוטים. לכן האמנציפציה חיסלה את היהדות. ולכן היה צורך להקים קהילות חזקות (חסידיות או מתנגדיות. כל אחד עם המורשת או הבחירה האישית שלו) עם צביון תובעני. וזה עוד חוץ מהעובדה שהציונות והמודרניזציה הביאו אתגרי יהדות אקוטיים, שאין להם שום מענה במקורות, ובלי חובת ציות וביטול מוחלטים, אין לך דרך להתמודד מול סוגיות כאלו (הרי תמיד היחיד בהפקירא ניחא ליה, ויגיד סברות וחילוקים לכאן ולכאן. ולא לחינם אב"ח משוכנע שהחרדיות בהתמוטטות בגלל האינטרנט...). אחרי שיש קהילות שקובעות סטנדרט חזק, גם היחידים מרגישים צורך להסתנכרן מולם (ועדיין הם בד"כ ברמה רוחנית פחותה לעומתם). חיסול של דבר כזה הוא אסון ליהדות.
מקדש מלך כתב:דרומי כתב:אודה על האמת, אני מחבב מאוד את כתיבתו של הרב 'מקדש מלך' (אותו אישית אני לא מכיר כמובן), והצטערתי על כך שכבר זמן רב לא ראינו אותו כאן בפורום.
חבל מאוד שהתברר שהוא עדיין כאן רק כתוצאה מענין כאוב זה, ואודה ולא אבוש שההודעות כאן אינן מכבדות אותו וחבל.
אכן חבל על כבודו של הניק מקדש מלך שהתעפר בעפר, וחבל על דאבדין...
מן הסתם הוא גם לא יהיה כאן גם אחר כך, ימים יגידו.
אני רואה שרבים מאוד מוטרדים מכך שהנושא של גור עלה? גם באישי... ואני לא מבין, אם יש משהו לא בסדר, למה לא לעסוק בו?
ואולי דברים בגו... בכל מקרה, בשונה מהחרדים לכבוד החצר שלי, אני לא ממש מוטרד מהנזק החמור שנעשה לניק, וגם לא מהנזק שנעשה לחסידות כתוצאה ממעשיי האיומים.
יהושפט כתב:ואולי פשוט שכחת את האמוציות שהנושא עורר בפעמים הקודמות [בכל זאת הרבה זמן לא היית כאן], ולאנשים אין חשק שהפורום ישוב לזירת הקרב הזו
מקדש מלך כתב:בן מיכאל כתב:הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?
לא. רק אספר את הסיפור מנקודת הידע שלי.
ומצער אותי מאוד שאני מוכרח להיכנס לזה דווקא מולך.
היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה.
והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!
אבל על פי התורה, אדם רשאי למכור את בתו לאמה עד הגיעה לגיל בגרות, והיא כבר עברה את הגיל הזה.
כך שהשכל הישר מורה, שעליו לקרוא לבתו, ולומר לה: את עשי כרצונך, אבל אני, איני יכול להיות כאן יותר (היו רבים שנקטו בצעד הזה, והיחסים נשמרו כתקנם. פחות או יותר. ברור שאב ובנו שנמצאים בשני צידי מתרס כה מדממים מתקשים לנהל יחסים חלקים לחלוטין).
וכמובן נסכם שלא מדברים על הנושא הזה וכו'.
ובמקום זה, הוא ניסה להכריח אותה לעבור יחד איתו, ולפי הודאתו, ניסה להכריח אותה לנתק קשרים עם אנשים שדברה איתם, והיא מאוד מאוד כועסת עליו. כעס נורא.
וכעת, האם היו נשמות טובות שסייעו לנתק הזה?
האם האירוע התגלגל מעצמו, או שראשי וועדת גור ניהלו אותו מאחורי הקלעים?
האם גור ראתה חובה לעצמה לסייע לבת אומללה, שבעצם הוקרבה קרבן על מזבח עימות שלא קשור אליה?
ואולי גור טועה בצעד הזה?
ואולי (כפי שאמרה שופטת כלשהיא) להיפך, אי אפשר לתת לבת הרגשה ששני הצדדים זרקו אותה?
ומי זה גור במקרה הזה? האם יש ישיבות וועדה מסודרות שמחליטות מה עושים, או שאדם מסויים מחליט?
ואולי האדם הזה הוא קיצוני בדעותיו באופן חריג, או נוקשה וכוחני (זה טבעי שאנשים כאלו יושבים בכאלו צמתים)?
הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.
אבל רק דבר אחד ברור. אין לכל זה מאומה עם המשפט הפשטני שנקרא "גור חטפה ילדים".
(באגרת פומבית שהוא כתב, הוא טוען שהוא יודע בבירור עם מי היא עמדה בקשר. אבל לא נוקב בשם. רק לא מהסס לקבוע שהיא פעלה בהנחיית ראשי הוועדה. עולם הפוך, מי שודאי עשה את העוולה זוכה לחסינות, והשערות שאין לי מושג מניין הוא יודע אותן - על כל פנים באגרת הוא לא הציג שום ראייה לכך, הופכות לנאשם העיקרי. סתם אגב, איזה אדם שרוצה להשלים עם בתו כותב "אגרת פומבית ומתאר איך היא טורקת לו טלפונים, ואיך היא "מורעלת"? אני הייתי ממליץ לו דרך פעולה אחר, כמובן רק במידה ומה שדחוף לו זה להשלים איתה ולא מטרות אחרות).
היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה. והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!
וכעת, האם היו נשמות טובות שסייעו לנתק הזה?
האם האירוע התגלגל מעצמו, או שראשי וועדת גור ניהלו אותו מאחורי הקלעים?
האם גור ראתה חובה לעצמה לסייע לבת אומללה, שבעצם הוקרבה קרבן על מזבח עימות שלא קשור אליה?
ואולי גור טועה בצעד הזה?
ואולי (כפי שאמרה שופטת כלשהיא) להיפך, אי אפשר לתת לבת הרגשה ששני הצדדים זרקו אותה?
ומי זה גור במקרה הזה? האם יש ישיבות וועדה מסודרות שמחליטות מה עושים, או שאדם מסויים מחליט?
ואולי האדם הזה הוא קיצוני בדעותיו באופן חריג, או נוקשה וכוחני (זה טבעי שאנשים כאלו יושבים בכאלו צמתים)?
הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.
מקדש מלך כתב:אז מצוין. אני חזרתי רענן ומלא רוח קרב, מול לוחמים עייפים. זה אומר שעשיתי מהלך אסטרטגי מבריק, לא כך?
מקדש מלך כתב:אני מוצף בתגובות, הן באישי והן בציבורי. כנראה שלא אצליח לענות בפרטות לכל אחד, לכן אשיב כוללני.
מקדש מלך כתב:אני מוצף בתגובות, הן באישי והן בציבורי. כנראה שלא אצליח לענות בפרטות לכל אחד, לכן אשיב כוללני.
מקדש מלך כתב:דעתו האישית של מקדש מלך לא הובעה כאן
בני ברקי כתב:ראיתי השבוע הסרטה מז' שבט בעיר לעלוב יו"ד של הרה"ק ר' דוד מלעלוב זיע"א
ולפני שהאדמו"ר הדליק שם מדורה שרו "לכבוד התנא האלוקי רבי דוד לעלובער"
האם אכן הוא היה תנא?
מקדש מלך כתב:היות ואין זמני בידי, וגם ממילא אני מדבר רק לאנשים ברי דעת ומבקשי אמת, על כן אני לא מרגיש צורך ועניין להתייחס לתשפוכת של ארבעת ההודעות שמעלי (אגב, עלובה העיסה שנחתומה מעיד עליה, שהיה צורך לשווק אותה רק בתסמונת מיכנהואזן על ידי שליח...), ורק לדבר אחד אני נאלץ להגיב.
לטענה שדעתי האישית לא הובעה.
ובכן, כל מה שכתבתי זו דעתי האישית במאת האחוזים.
אני סובר שיש בין שני הצדדים מחלוקת קשה בדעות. אני מכיר את שני הצדדים.
אני סובר שהצד הפורש קידש מלחמה על החצר הקיימת, ובצדק מנקודת ראותו, וקיווה לפרק אותה. וגם לאחר מכן המשיך במלחמת ההתשה, באופן שאיני מכיר דוגמתו במקומות אחרים.
ואני גם חושב שעל כל פנים חלק מהם היו פשוט מנותקים מהמציאות. הם חשבו שהם נוקמים ב"במערכת" או באדמו"ר שנואי נפשם, ולא קלטו שהפגיעה האישית שהם פוגעים בחסיד גור הקטן מהשורה כואבת לו בהרבה יותר. קצת דומה לכוחות רוסיה שהיו בטוחים שיתקבלו באוקראינה עם פרחים וסוכריות...
ואני חושב שיש בגור הרבה מעלות מיוחדות שאין בשום מקום אחר, בתחומים רבים. ובראש ובראשונה בתחום הריחוק מטכנולוגיה, שבעיניי בשבילו לבד שווה להתלכלך הרבה.
מה שכתבתי שאין זו דעתי האישית, אני מתכוון ברמה המעשית. מדובר בעימות מסוג מיוחד ולא רגיל, עם מאפיינים משלו. אני לא יכול לקבוע מה היה מזיק ומה היה מועיל, מה היה קריטי ושווה להתלכלך עליו ומה לא, מה היו מניעיו של איש פלוני ומה כיוון איש אלמוני, איזו גירסא בסיפור אחד נכונה ואיזו לא, וכו' וכו'.
יש גם נקודה של ה"משקל" שכתבתי עליו, שתלוי באובנתא דליבא, ולכן ה"משקל" האישי שלי לא משנה לצורך הדיון. אני הבעתי דעה עקרונית, לכל המשקלים בהתאמה...
ועוד דבר לסיום, שבאופן אישי איני יכול להתחמק מתחושת הכרת הטוב לגר"ש אלתר שליט"א, שמאז עזיבתו, עם הרבה אנשים שקשורים אליו או שלא קשורים אליו, הרכבת יצאה סוף סוף לדרך, וההישגים הלימודיים (בעיקר, ובעוד תחומים) ברמה אחרת לגמרי משהיו.
מקדש מלך כתב:לגור יש נכס של ציות לדעת תורה, שכל מקום אחר יכול רק לקנאות בו.
זאב ערבות כתב:היה ראוי שתתיחס ל4 ההודעות שמעליך ולנסות להבין אותם במקום לומר שנכתבו על ידי אנשים חסרי דעה שלא מבקשים אמת. איני נעלב מהדברים אלא מגחך שאם יש כאן מישהו שאינו מחפש אמת זה אתה שמנסה להצדיק קבוצה שירדה מהפסים בהתנהגותה.
מחשבה אחת כתב:זאב ערבות כתב:היה ראוי שתתיחס ל4 ההודעות שמעליך ולנסות להבין אותם במקום לומר שנכתבו על ידי אנשים חסרי דעה שלא מבקשים אמת. איני נעלב מהדברים אלא מגחך שאם יש כאן מישהו שאינו מחפש אמת זה אתה שמנסה להצדיק קבוצה שירדה מהפסים בהתנהגותה.
במחשבה ראשונה גם אני נעלבתי מהגישה האלימה של ניק נחמד ונעים שהתפרץ כאחד הריקים כשקצת נלחץ לקיר, אבל אחר כך הבנתי שיש כאן הזדמנות פז להבין את מהלך המחשבה של חסידות גור והמערכת שלה.
רבים סבורים בטעות כי לא מעניין אותם מה חושבים ברחוב ובציבור הכללי, והם עושים רק מה שנוח וטוב להם. אחרים חושבים שהיא חסידות אלימה ולכן היא מגיבה ככה. שתי ההנחות הן טעות. הם הרי שכרו יחצ"נים ואנשי פרסום במליוני ש"ח, הקימו צוותות וועדות, רק בשביל לנסות להציל את כבוד החסידות, שהוא אחד העקרונות החשובים ביותר.
אז למה בכל זאת זה נראה כאילו יחצ"נות לא מעניינת אותם?
חסידות גור השתבללה לתוך קונכיה באורך המנהרות של עזה. הם כל כך חיים בבועה שלהם, שאין להם שום דרך להבין את הלכי הרוח הכלליים. הם בטוחים, כמו מקדש מלך המסכן, שכל מי שלא קופץ ועונה מיד אמן, הוא שונא משכבר ואינו מבקש אמת וסתם בא להציק לו. שהרי הצדק והיושר והאמת וההגיון לצידם. הם ממש בטוחים שכל מי שיחשוב רק שתי דקות על הסוגיה, מיד יבין שהצדק איתם. אין להם שום אפשרות להבין שהמהלך שלהם כל כך רחוק מתפיסת הציבור הכללי, שכמעט אין דרך לתווך לו אותו.
כל הבוקר קראתי את הודעותיו הישנות של מק"מ, והבנתי שהוא (או הם) פיתח תיאוריה שלמה של תורת המשקלים, כאשר המילה "משקל" התחפשה לאיזה מושג בלתי מוסבר ובלתי מובן לאדם מן השורה, שמזכיר באופן אינטואיטיבי את משחק האיזונים והסבירות של הבג"צ, משחק תיאורטי שאיש לא מסוגל להשתתף בו. אבל כל ההמצאות המשונות הללו לא יעזרו בשביל להבין מצב פשוט: אנשים בוגרים (שכבר אי אפשר למכור לאמה עבריה או לעבד עברי) מעוניינים לעבור לחצר אחרת, ומענישים אותם על כך בכל מיני סברות שאם הם היו עוברים בהמוניהם - חבריהם הישנים היו סובלים מכך נורא, וכל האמונה שלהם היתה מתגלגלת לים המלח. גם אם נאמין לתיאוריה המשונה הזאת, מותר לעבור על התורה ולהונות אנשים?
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו.
עקביה כתב:מקדש מלך כתב:לגור יש נכס של ציות לדעת תורה, שכל מקום אחר יכול רק לקנאות בו.
שמחתי לגלות שבגור מקפידים מאד לציית לכל מוצא פי הרב שך.
[כך לימדו אותי, שדעת תורה זו דעתו של הרב שך. אני מניח שאותך לימדו שדעת תורה זו דעתו של הר' מגור. ואידך גיחוכא הוא, זיל גמור].
ונתן לך רחמים ורחמך. כוונת מאמר זה כאן לפי שצוה על עיר הנדחת שיהרגו כל העיר לפי חרב ואפילו בהמתם מעשה הזה יוליד טבע האכזריות בלב האדם, כמו שספרו לנו הישמעאלים כת הרוצחים במאמר המלך כי יש להם חשק גדול בשעה שהורגים אדם ונכרתה מהם שורש הרחמים והיו לאכזר, והבחינה עצמה תהיה נשרשת ברוצחי עיר הנדחת לזה אמר להם הבטחה שיתן להם ה' רחמים הגם שהטבע יוליד בהם האכזריות מקור הרחמים ישפיע בהם כח הרחמים מחדש לבטל כח האכזריות שנולד בהם מכח המעשה.
מקדש מלך כתב:היות ואין זמני בידי, וגם ממילא אני מדבר רק לאנשים ברי דעת ומבקשי אמת, על כן אני לא מרגיש צורך ועניין להתייחס לתשפוכת של ארבעת ההודעות שמעלי (אגב, עלובה העיסה שנחתומה מעיד עליה, שהיה צורך לשווק אותה רק בתסמונת מיכנהואזן על ידי שליח...)
מקדש מלך כתב:עקביה כתב:מקדש מלך כתב:לגור יש נכס של ציות לדעת תורה, שכל מקום אחר יכול רק לקנאות בו.
שמחתי לגלות שבגור מקפידים מאד לציית לכל מוצא פי הרב שך.
[כך לימדו אותי, שדעת תורה זו דעתו של הרב שך. אני מניח שאותך לימדו שדעת תורה זו דעתו של הר' מגור. ואידך גיחוכא הוא, זיל גמור].
אני סבור מאז ומקדם שזו גניבה ספרותית. ברור שהמושג דעת תורה (בכינויים אחרים) לקוח במקורו ממחוזות חסידיים.
מקדש מלך כתב:יהושפט כתב:ואולי פשוט שכחת את האמוציות שהנושא עורר בפעמים הקודמות [בכל זאת הרבה זמן לא היית כאן], ולאנשים אין חשק שהפורום ישוב לזירת הקרב הזו
אז מצוין. אני חזרתי רענן ומלא רוח קרב, מול לוחמים עייפים. זה אומר שעשיתי מהלך אסטרטגי מבריק, לא כך?
מקדש מלך כתב:... והנה לנו הודעה יקרה ויאה, ללמד קצת על ההבדל בין מבקשי אמת לשאינם. ...
אין דבר. הכל בסדר. הניק מקדש מלך פונה רק לאנשים בעלי רמת משכל בטווח שלו, עם מאפייני אישיות קרובים... (נכון שאני מבזה את עצמי שוב באופן מחפיר?)
הסברתי בשפה ברורה למה אני מסרב להיכנס למחלוקת. ואנשים, גם טובים, ניסו להצדיק אותי בשלל דרכים למה אני קיצוני כל כך בזה. אבל הפלפולים שכתבו להצדיק אותי מעלה את ההבנה שאצל הכותבים ישנה טלית שכולה תכלת, הלוא היא הגר"ש אלתר ותלמידיו, שאין בהם מתום, רק כוונה לשם שמים, הנעלבים ואינם עולבים, בעלי מידות טובות וכו' וכו', ומנגד יש צד שני, שרק הוא הרע והמושחת.
והם לא מעלים על דעתם, שיש לי הרבה להצדיק, ויש דברים שאוכל להסביר ולהבין (אם כי אני באופן אישי אשאר מסופק), ויש דברים שאוכל להסביר היטב למה איני מסכים איתם, אבל אין זה משנה את ההתייחסות הכללית שלי. אבל דא עקא, שהדברים הללו יהיו כתב אישום על הצד השני.
ואני לא רוצה לכתוב בנושא, כי איני מכוון לשם שמים. "גוטס' אוף יודן" אפשר לכתוב גם לא לשם שמים. רע על יהודים איני מרהיב בנפשי לכתוב.
אני גם לא נוהג כמנהג איזה חשובים, שכותבים שמועה כעובדה, והשמצה כהוכחה. אצטרך להסתייג מכל דבר שלא ראו עיני (יש גם דברים שראיתי בעיני, אבל כמובן איני חוקר פרטי, ולא ראיתי כל כך הרבה), ואז אהיה שמא מול ברי, וכידוע ברי ושמא ברי עדיף.
ומלבד זאת, הרי אני יחיד מול רבים. יאשימוני בשקר וחסל, ויחיד ורבים הלכה כרבים.
מקדש מלך כתב:אני יחיד מול מערכת אדירה של בעלי מידות טובות (בעבר ציינתי זאת באשכול 'אז הוחל' כטעם להימנעות מוחלטת מעיסוק בנושא).
מקדש מלך כתב:בעיקר רציתי להסביר את הגישה שלי לעובדות שאני כן מכיר, ולנסות להסביר מה מביא אותי, ועוד אלפים כמוני, לסבור כמו הדעות שלנו. כך שאדם מבקש אמת שסומך טיפה על היושר שלי, יוכל להעמיד את עצמו במקומי, ולהחליט לבד איך הוא סובר במקרה דנן... אבל רצה הקב"ה וקפץ מיד סיפור ה"חטיפה". השתדלתי לענות בעדינות (וזה נעשה כלאחר יד, יתכן שאם הייתי מחכה מעט, הייתי נמנע מלהתחיל במקום הזה), אבל כמובן, הכעסתי נורא את האומלל (אני מבקש מבעלי ביקורת עצמית בריאה לחשוב כמה מחשבות בעניין). ומכאן פרץ השיטפון שממנו חששתי בעבר. וכיום פחות.
בן מיכאל כתב:אני רוצה להבין, אני הגבתי בצורה נוראה???? - אכן כתבתי לך שההודעה הכעיסה אותי, ולכן אני משתהה בתשובתי, רק לאחר שנרגעתי השבתי לך בישוב הדעת, הרוצה יכול לקרוא שוב את הודעתי ולראות: viewtopic.php?p=821231#p821231
אני מקוה שבמה שכתבת בסוגריים לא התכוונת למה שהבנתי מדבריך, כי עד היום היה ניכר מכתיבותיך שאתה איש יקר ות"ח, וכתיבותיך עד היום בנושא המחלוקת בגור לא שינו את דעתי אודותיך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים