מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תנא לפני 200 שנה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 4:35 pm

מחשבה אחת כתב:
מקדש מלך כתב:אנחנו יהודים פשוטים, שיודעים על הלכות ותורה שבעל פה.
ושם כתוב כללים, מתי יש להאמין ללשון הרע, ומתי מותר גם לספר לשון הרע.
לשם כך, צריך להכיר באופן בלתי אמצעי כל סיפור של שחיתות, ולשמוע את טענות הצדדים וכו'.

התעלמת מהכלל החשוב שמופיע גם בשו"ע על צורבא מרבנן דסאני שומעניה.

אבל לעיקר העניין, בחלק השני של דבריך נפלת בדיוק בפח בו האשמת אותו. לא הוכחת שום דבר מכל מה שהטחת בו.

יפה יפה. קודם כל איך סאני שומעניה?
כלומר, איך סאני שומעניה שבגור קוראים לרבי "אייבישטער"?
סאני שומעניה שבגור מוציאים ילדים מהבתים? איך בדיוק זה נודע למישהו??

ואת מה לא הוכחתי? ואיזה קביעה קבעתי? יש כאן ניק עלום, טופל עלי עלילות, ואני מבקש הבהרות. לא נראה לי שכתבתי אפילו קביעה אחת. אני אמור לשתוק ולהיפגע?

בקיצור תפרט קצת, או שתדבר לעניין יותר.
בהצלחה.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 4:40 pm

מקדש מלך כתב:
צופה_ומביט כתב:דברים נכוחים.
תהליך שמזכיר מאד היווצרות כתות, דהיינו שגעון גדלות של המנהיג, שמתפתח לפראנויה, ומשם לכת גמורה.

לא הזכרת את ניתוקי/החרמת המשפחות, ואפילו הוצאת ילדים מהבתים, דבר שקורה גם בחצר אחרת גדולה וחזקה, מבוססת ומיינסטרימית, שיש בה הרבה מהמאפיינים שתיארת.

באופן עקרוני, אינני משתתף בדיונים בפורום זה.

מדוע "באופן עקרוני"? לו היית מפרט יתכן ולדבריך היה יותר משקל, אך במה שונה אשכול זה בפרט מאשכולות אחרים באספקלריא בעלי סגנון דומה שבהם היית הדובר העיקרי? בכל אופן, האם אתה מכחיש שיש פה בעיה רצינית שיש לטפל בה?

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1648
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מאיר סובל » ה' ינואר 25, 2024 4:44 pm

זאב ערבות כתב:
מקדש מלך כתב:באופן עקרוני, אינני משתתף בדיונים בפורום זה.


אשריך וטוב לך.
מחלקך יהי חלקי.

צופה_ומביט
הודעות: 5784
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' ינואר 25, 2024 4:46 pm

היה לי מאד ברור שברגע שתוזכר כאן גור באיזו שהיא צורה יצא הרב מקדש מלך ממחבואו ויגיב בציניות ולעג כדרכו בזה.
אז בוא נקצר:
צודק, שום דבר מיוחד לא קרה ולא קורה בגור, שמם השתרבב לכאן בטעות בלי שום סיבה.
סליחה ומחילה, אני מתנצל.
כעת נעזוב את גור, ונחזור לנושא שאליו התגלגל האשכול, בו לכה"פ יש הוכחות מתועדות לרוב: כת הזנבנים בויז'ניץ.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 25, 2024 4:48 pm

עתניאל בן קנז כתב:ולגבי השאלה מדוע לא מוחים.
בשביל מה?
ביחס לציבור הרחב שלא יגרר אחרי דעותיהם? - הרי אין איש א' מן השורה, שמכיר אותם מקרוב, שרואה אותם כנורמליים. אין חשש.

בשבילם - לדעת להזהר מהעיוות ההשקפתי?
הרי שוב, הנורמליים שביניהם יודעים זאת. וה'שוואנצנים', וכי המחאה תעזור, זה רק יגביר את האש. וכפי שכל מחלוקת רק מתדלקת את הצד הנרדף.
הכי טוב זה פשוט להניד ראש בזלזול וברחמנות.
זה משפיע הרב יותר טוב מהכל.

צא וראה כמה הם מנסים להעמיד פנים כחסידות שוה ערך לשאר החצרות.

צריך למחות מכמה סיבות:
א. יש עוד אדמו"רים ומנהיגים לא צדיקים שיושבים על הגדר וברגע שיראו שאפשר ללכת הכי רחוק שאפשר ועדיין לא יצאו נגדך - הם יתירו לעצמם ללכת עוד שלב, גם אם זה לא יגיע למחוזות המבהילים האלו.
ב. כשיש עבודה זרה צריך למחות ולהזהיר אני לא חושב שזה הזמן לעשות חכמות ולהקל בחומרת הדבר!! אנחנו לא מדברים על דקויות של זלזול במצוה כזאת או אחרת שיתכן שהנזק יהיה גדול מהתועלת ושאר תירוצים, מדובר פה על החמורה שבחמורות, ומי יודע איזה מטורלל יקום בדור הבא וימתח את החבל עוד יותר ועוד יותר ואף אחד לא יעיז לזעוק, גם כיום הסיבה שלא מנדים קהילות שמאחרות זמני תפילה היא שכבר השתרשו הדברים במשך דורות, וכ"ש פה כל רגע שעובר החמורה שבחמורות מקבלת יותר ויותר גושפנקא ציבורית של היתר.
ג. צריך להראות לכל המטורפים בסתר שזה לא עובד, יש גבולות. תרצה להכריז על עצמך כאל - תנודה.
ד. כלפי חינוך הילדים הרי הציבור החרדי נלחם בכל כך הרבה מלחמות על דקויות קטנות, ופה אנחנו משדרים לילדים שחשש ציונות או חשש אינטרנט או חשש קרבה להשקפת הרב עובדיה או חב"ד זה נורא נוראות, מצד שני עבודה זרה לא כל כך. לפחות שנלחם גם על דברים חמורים.
ה. מפני חילול ה'! בקל וחומר ממי ששומע זלזול בת"ח ולא מיחה שיש עליו תביעה, מי ששומע עבודה זרה ולא מיחה זה חמור פי מיליון, וכמובן שיש גם תביעה גדולה על עם ישראל על כבודי לא חסתם.

בתמצות אפשר לסכם שצריך להראות לכל העולם שזה פשוט לא לגיטימי ולא עובר בשתיקה.

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מחשבה אחת » ה' ינואר 25, 2024 4:49 pm

מקדש מלך כתב:יש כאן ניק עלום, טופל עלי עלילות, ואני מבקש הבהרות. לא נראה לי שכתבתי אפילו קביעה אחת. אני אמור לשתוק ולהיפגע?

בקיצור תפרט קצת, או שתדבר לעניין יותר.
בהצלחה.

סליחה שפגעתי בך. טעיתי בחשבוני (וחשבתי לתומי שאם חורצים דין על מישהו שהוא מגזים באופן קבוע, כדאי להוכיח זאת) ולא עיינתי מספיק לפני שכתבתי. מחילה וכפרה. לא אשוב לכסלה.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 25, 2024 4:50 pm

מאיר סובל כתב:
זאב ערבות כתב:
מקדש מלך כתב:באופן עקרוני, אינני משתתף בדיונים בפורום זה.


אשריך וטוב לך.
מחלקך יהי חלקי.

נמחק
נערך לאחרונה על ידי הרואה ב ה' ינואר 25, 2024 5:45 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 4:52 pm

צופה_ומביט כתב:היה לי מאד ברור שברגע שתוזכר כאן גור באיזו שהיא צורה יצא הרב מקדש מלך ממחבואו ויגיב בציניות ולעג כדרכו בזה.
אז בוא נקצר:
צודק, שום דבר מיוחד לא קרה ולא קורה בגור, שמם השתרבב לכאן בטעות בלי שום סיבה.
סליחה ומחילה, אני מתנצל.
כעת נעזוב את גור, ונחזור לנושא שאליו התגלגל האשכול, בו לכה"פ יש הוכחות מתועדות לרוב: כת הזנבנים בויז'ניץ.

ציניות ולעג???

קודם כל, נשאלת שאלות הלכתיות. אתה לא חושב שצריך לקיים "והייתם נקיים"?

ואני הוא הציני והלועג? לא אני הוא המחזיק באזני כלב מתעבר על ריב לא לו, אלא אדם שמלכלכים עליו בשקרים בלי בושה, מנסים להמעיט את ערכו בעיני הסובב, ובסך הכל מנסה לתבוע את עלבונו.

אבא
הודעות: 7
הצטרף: ד' ינואר 18, 2012 2:17 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אבא » ה' ינואר 25, 2024 4:53 pm

המרכז הישראלי לנפגעי כתות
https://www.infokatot.com/39450/%D7%9E% ... 7%9B%D7%AA

מהי כת (או קבוצה הרסנית)?

בעידן הניו אייג' ישנן קבוצות סגורות, המתאחדות סביב מנהיג וסביב רעיון רוחני, מופרדות מן החברה, מאמצות מנהגים רוחניים שונים ואפילו משונים, ומתעתדות להתפתח כדתות חדשות. אלו אינן כתות הרסניות.

מה שהופך קבוצה המתאחדת סביב מנהיג ולה רעיון (לרוב רוחני) לכת הרסנית אלו השיטות הפסיכולוגיות הננקטות על ידי מנהיג הכת. השיטות גורמות ליצירת זהות חדשה למצטרף עד כדי יכולת ניצול ושעבוד המאמין לטובת המנהיג. מטרת מנהיג הקבוצה היא לצאת מורווח מהמאמינים, אם זה רווח כלכלי, כבוד או מין.
לרוב, המאמינים החיים בתוך הקבוצה, פיזית או מנטאלית, מתקשים לזהות את הרווחים להם זוכה המנהיג ואת הניצול שהם חווים, ומתוודים לו רק לאחר יציאתם מן הכת במבט לאחור.

הטכניקות הפסיכולוגיות מתבצעות על ידי המנהיג תוך יצירת תחושה של חולשה ותלות מצד אחד ומנגד הפצצת אהבה, החדרת פחדים למערערים בדרך או לרוצים לעזוב, ניתוק מהעולם החיצוני כולל משפחה גרעינית, דרישה לוידויים ולמתן מידע אישי, שליטה ברגשות, במחשבות, במידע ובהתנהגות, עידוד הלשנות בין חברי הקבוצה, הסתרת מידע המיועד רק לוותיקים, הטענה שפתית, עומס בזמנו של המאמין, שיחות אישיות ארוכות עם מנהיג הקבוצה או שלוחיו - כל אלו מביאים את המצטרף למצב בו הוא משנה את זהותו באופן הדרגתי וזחלני לזהות כיתתית חדשה בעלת תלות טוטאלית הנכנעת למצבי ניצול ושיעבוד.



הפסיכולוג האמריקני סטיבן חסן, שהיה בעצמו חבר כת ה"מוניס" וכיום הוא מסייע לנפגעי כתות, מגדיר בספרו "Releasing the bonds" (בתרגום חופשי מאנגלית) מהי כת הרסנית: "בכתות הרסניות, נמצאו דפוסי התנהגות דומים, שיוצרים את ההבדל בינן לבין גופים אחרים. כשלומדים לזהות את הדפוסים הללו, ניתן לדעת אם מדובר בכת אם לאו. כתות הנן הרסניות, בשל השימוש שהן עושות במיינד קונטרול, כדי לדכא את רצונו החופשי של אדם ולהפכו לתלוי במנהיג הקבוצה. כת הרסנית, מתפקדת כאוטוריטה, המושתתת על מנהיג או קבוצת מנהיגים-שיש להם שליטה מלאה בקבוצה. לרבים ממנהיגי הכתות, ישנה עצמה וכריזמה. בשתי אלה עצמן, אין כל רע. אך יש בהן משום פוטנציאל לניצול של חברי הקבוצה. קבוצה הופכת להרסנית, כשפעולותיו של המנהיג משתמשות בכריזמה ובעצמה שלו, כדי לגרום לזה שחברי הקבוצה יאבדו את האינדיבידואליות שלהם ואת רצונם החופשי".

מומחים לנושא הכתות הגדירו מספר קריטריונים מרכזיים לזיהוי כתות בעלות פוטנציאל לפגיעה פיזית או פסיכולוגית בחברים בהן. מן הראוי לומר שאין די בקריטריון אחד בלבד, אלא יש לתת את הדעת על שילוב של כמה קריטריונים יחד, על מנת שניתן יהיה להגדיר קבוצה מסוימת ככת.



א. חיי הקבוצה ממוקדים במנהיג (שיכול להיות חי או מת). סדר היום של הקבוצה סובב סביב המנהיג. חברי הקבוצה מפגינים מחויבות מוחלטת למשנתו ולתפיסותיו, ונאמנים באופן קיצוני לפקודותיו הנתפסות כ"חוק" וכאמת יחידה שאין בלתה ואין כל מנגנון מבקר, כגון אלה שקיימים בדתות. הערצה והסגידה למנהיג בלתי נתנת לערעור וגוררת אף נתינה מוגזמת מצד התלמידים למנהיג כמו: נתינת כספים, עזרה בצרכיו האישיים (לדוגמא ניקיון דירתו הפרטים) והגנה על המנהיג מפני העולם החיצוני.

ב. תכתיבים. כאשר הנהגת הכת מכתיבה, לעיתים באופן מפורט, את האופן בו יחשבו, ינהגו ואף ירגישו חברי הקבוצה. למשל: חברי הקבוצה מוכרחים לקבל רשות מהמנהיג בכדי לבצע שינוי בנושא קריירה, לבוא בברית הנישואין, פגישות עם אנשים שברצונם לקיים, אילו סוגי בגדים ראוי ללבוש, היכן לגור, עם מי יתחברו הילדים, האם לנסוע לטיול משפחתי ועוד.

ג. לקבוצה מטרת על לא מושגת. היא מכריזה כי המנהיג או הקבוצה פועלים בשליחות מיוחדת להבטחת שלום האנושות.

ד. הקבוצה עוסקת באופן בסיסי בהשגת ממון. הקבוצה מחנכת את חבריה או מובילה אותם לחשוב כי מטרות הקבוצה הנעלות, לכאורה, מצדיקות נקיטת אמצעים אשר ייתכן וחברי הקבוצה היו תופסים אותם כבלתי מוסריים, טרם הצטרפותם לכת (לדוגמה: איסוף כסף לפעילות צדקה פיקטיבית).

ה. היעדר פיקוח למנהיג ופיקוח לתלמידים. מנהיג הקבוצה אינו נתון לפיקוח של אף סמכות או רשות רשמית. (שלא כמו מורה, כומר או רב שתמיד תהיה מעליה דמות נוספת). לעומת זאת התלמידים נתונים לפיקוח מתמיד על מעשיהם, הלשנות בקרב חברי הקבוצה גורמים לביקורת מצד המנהיג כלפי המאמינים ולענישה. הענישה על אי משמעת של תלמיד יכולה להיות קבוצתית או אישית. הפער בין המנהיג לחברים בא לידי ביטוי גם בכך שהמנהיג פוטר את עצמו ממחויבות אותן הוא מצווה על החברים לקיים. (אף מחויבויות דתיות בקבוצות עם אידיאולוגיה דתית).

ו. ויתור על יעדים. כפיפותם של החברים למרות הקבוצה מובילה אותם לוויתור על יעדים אישיים אליהם שאפו קודם לכת, תחביבים אישיים אשר האדם גילה בהם עניין טרם הצטרפותו לכת. באופן כללי כל עיסוקו והתעניינותו הופכים להיות רק בקבוצה/בכת ולא ניתן לשוחח איתו כמעט על דבר פרט לקבוצה ולמנהיג. בד"כ לא נראה התפתחות אישית אצל אנשים השוהים בתוך כתות, ההתפתחות נעשית רק עבור ולמען הקבוצה והמנהיג.

ח. דיכוי מחשבה חופשית. הקבוצה מתנגדת לשאילת שאלות, הבעת ספקות או מחלוקת על תפיסותיה, ומענישה מי שלא מתנהג בהתאם לכך. הדיכוי נעשה דרך טכניקות של "דיכוי חשיבה" כמו מדיטציה, שירים, דיבור בשפה הייחודית לקבוצה, ומתוחזק על ידי מפגשי הוקעה עצמית וגינוי שגרתיים, מטלות עבודה מתישות, פגישות בשעות לילה מאוחרות ושינוי תזונה קיצוני - כל אלו עלולים שלא לאפשר למצטרף (פיזית ופסיכולוגית) חשיבה ביקורתית ולדכא ספקות המתעוררות בנוגע לקבוצה ולמנהיג (או המנהיגים).

ט. עיצוב תפיסת מציאות. הקבוצה מעצבת לחבריה תפיסת מציאות חברתית דיכוטומית, לפיה העולם החיצוני לקבוצה ועולמה הפנימי של הקבוצה הם שני קטבים נפרדים. כך נוצרת חציצה ברורה של "אנחנו" ו"הם", "טובים" (חברי הקהילה) ו"רשעים/שטניים" (החברה החיצונית). זו ראייה מוגבלת של "שחור" ו"לבן", היוצרת קונפליקטים עם החברה הסובבת החיצונית לקבוצה.

י. החדרת רגשות שליליים. הנהגת הקבוצה מחדירה בחבריה רגשות אשם ובושה בכדי ליצור השפעה ולהשיג שליטה. הדבר ייעשה באמצעות לחץ קבוצתי, השפלות אישיות או פומביות או טכניקות שכנוע שונות. מי שיכול להציל את המאמין מ"מעשיים" אלו - זהו רק המנהיג והקבוצה.

יא. אמת בלעדית למנהיג. רק המנהיג הספציפי הזה יכול לתת למצטרף פתרונות לשלל הבעיות. ורק דרכו ניתן לעלות בדרגות הרוחניות הנכונות. להבדיל מדתות שיטענו לאמת מוחלטת בדת שלהן, אך לדרך האמת שלהן ניתן להגיע על ידי שלל דמויות רוחניות באותה הדת, המנהיג יטען ליכולת בלעדית להעביר את אותה דת/אידאולוגיה רק דרכו. משמע: אין אפשרות לעבור למורה רוחני אחר אפילו באותה הדרך. בנוסף למנהיג ידע בלעדי בשלל בעיות גם שאינן קשורות לתורה הרוחנית אותה הוא מלמד.

יב. שינוי וריבוי שמות. לעיתים הקבוצה תשנה את שמה או תרבה לפתוח קבוצות ואגודות בעלי שמות שונים, כדי להישאר לא מזוהה תחת השמות שאולי כבר הייתה עליהם ביקורת ציבורית. בכל הקבוצות חברים אותם מנהיגים והפעילות מובילה לאותה מטרה ולאותו מנהיג.

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 4:54 pm

מחשבה אחת כתב:
מקדש מלך כתב:יש כאן ניק עלום, טופל עלי עלילות, ואני מבקש הבהרות. לא נראה לי שכתבתי אפילו קביעה אחת. אני אמור לשתוק ולהיפגע?

בקיצור תפרט קצת, או שתדבר לעניין יותר.
בהצלחה.

סליחה שפגעתי בך. טעיתי בחשבוני (וחשבתי לתומי שאם חורצים דין על מישהו שהוא מגזים באופן קבוע, כדאי להוכיח זאת) ולא עיינתי מספיק לפני שכתבתי. מחילה וכפרה. לא אשוב לכסלה.

יש כאן אשכול שלם, תקרא אותו בבקשה!
ואם אתה בטלן מספיק, תעשה חיפושים ותיווכח. לא חשבתי שעלי להוכיח דברים שהם בגדר "שלוף אחוי".

אבא
הודעות: 7
הצטרף: ד' ינואר 18, 2012 2:17 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אבא » ה' ינואר 25, 2024 4:55 pm

עוד אתר
https://cult.org.il/%D7%96%D7%99%D7%94% ... %9B%D7%AA/
מאפיינים של ג’נג’ה לליך ומיכאל לנגון
מחויבות בלתי מעורערת למנהיג ולמה שהוא מאמין. אידיאולוגיה ופרקטיקות הם כמו חוק.
דיכוי וענישה לשאלות ולספק, זה מוצג כמרד במנהיג.
פרקטיקות לשינוי תודעה כגון מדיטציה
תכתיבים כיצד צריך לחשוב, להרגיש ולפעול
הקבוצה היא עליונה או בעלת משימת על
מנטליות של אנחנו מול אחרים. דיכוטומיה.
המנהיג אינו כפוף לסמכות או שלטונות החוק.
הצדקה למעשים שנראה שצריך לעשות עקב חתירה להתרוממות. כגון לשקר ולאסוף צדקה.
המנהיג מטמיע רגשות בושה ואשמה במטרה לשלוט וזה נעשה בלחץ ובצורות שונות של שכנוע.
כפיפות למנהיג דורש ניתוק קשרים ושינוי קיצוני למטרות והפעילויות האישיות שהיו לפני ההצטרפות.
עיסוק בצירוף חברים חדשים
עיסוק בגיוס כספים
השקעה מסורה ומרובה לקבוצה ולפעילותה.
מעודדים או מחויבים לחיות ביחד
המאמינים האמיתיים מרגישים שאין חיים מחוץ לקונספט של הקבוצה. אין דרך אחרת. גורם לפחד לעזוב ולהתרחק מהאמת.

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 4:56 pm

נמחק
נערך לאחרונה על ידי מקדש מלך ב ה' ינואר 25, 2024 5:58 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

צופה_ומביט
הודעות: 5784
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' ינואר 25, 2024 4:58 pm

הרב מקדש מלך,
היו כמה ביטויים בהודעה שלך שבטעות פירשתי כציניות ולעג.
גם זה בטעות. לא היו שום ציניות ולעג.
סליחה סליחה.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 25, 2024 4:58 pm

אבא כתב:המרכז הישראלי לנפגעי כתות
https://www.infokatot.com/39450/%D7%9E% ... 7%9B%D7%AA

מהי כת (או קבוצה הרסנית)?

שוחחתי אמש עם המרכז הנ"ל (למטרה אחרת של מישהו שמושפע מהסיינטולוגיה רח"ל אבל ד"א שאלתי גם על זה) והם אומרים בפה מלא שמדובר בכת על כל המשתמע מכך, ומהמסוכנות בישראל כיום.
הם אף טיפלו בכמה וכמה משפחות שעזבו משם ופנו לייעוץ אצלם.

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מחשבה אחת » ה' ינואר 25, 2024 5:01 pm

מקדש מלך כתב:לא חשבתי שעלי להוכיח דברים שהם בגדר "שלוף אחוי".

כנראה שיש דברים מפורסמים נוספים שלא צריך לטרוח להוכיח. אי אפשר להכחיש את השמש.

מקדש מלך כתב:קודם כל, נשאלת שאלות הלכתיות. אתה לא חושב שצריך לקיים "והייתם נקיים"?

אתה בטוח שאתה רוצה לבוא עליו בשם ההלכה?

מקדש מלך כתב:אכן. הייתי מראשי המדברים, אבל לא שמת לב שחצי שנה אני בשקט?

כנראה שידידך הווירטואלי ביקש להוכיח בדיוק את זה. למה אתה מניח שהוא התכוון להפך?

בן מיכאל
הודעות: 2428
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ה' ינואר 25, 2024 5:12 pm

מקדש מלך כתב:
צופה_ומביט כתב:דברים נכוחים.
תהליך שמזכיר מאד היווצרות כתות, דהיינו שגעון גדלות של המנהיג, שמתפתח לפראנויה, ומשם לכת גמורה.

לא הזכרת את ניתוקי/החרמת המשפחות, ואפילו הוצאת ילדים מהבתים, דבר שקורה גם בחצר אחרת גדולה וחזקה, מבוססת ומיינסטרימית, שיש בה הרבה מהמאפיינים שתיארת.

באופן עקרוני, אינני משתתף בדיונים בפורום זה.
ברם, במקרה הנוכחי, הפקרת הזירה לכל השקרנים והכזבנים מהוה עוול של ממש (סוף סוף, חזקה על לשון הרע שתתקבל. ואין שום סיבה שאנשים ייחשפו בלי סוף רק להבלים הללו. זה עוול גם כלפי הקוראים, גם כלפי אלו שהלשון הרע נאמר עליהם, וגם כלפי הכותבים, שמהיעדר מוראו של צד שני, פשוט מאבדים בלמים...), ועל כן אחרוג ואגיב.

וכמנהג כותב המגילות הבלתי נלאה, אאלץ גם אני לכתוב קצת מגילות, וההכרח בל יגונה.

ובכן, הקדמה ראשונה: כותב המגילות הנכבד, טוען רבות (לאו דווקא באשכול זה) על "פרשיות שלמות מדברי הנביאים" שעוברים עליהם ביד גסה (כלומר שחיתות וכו'). שמענו הרבה על קראים, אבל אנחנו יהודים פשוטים, שיודעים על הלכות ותורה שבעל פה.
ושם כתוב כללים, מתי יש להאמין ללשון הרע, ומתי מותר גם לספר לשון הרע.
לשם כך, צריך להכיר באופן בלתי אמצעי כל סיפור של שחיתות, ולשמוע את טענות הצדדים וכו'.

אבל נניח שבדרך כלשהיא, כותב המגילות יודע עם מי הצדק, הוא שמע את טענות הצד השני, או מכיר את הסיפורים באופן אישי.

אבל כמדומה שיש עוד שתי תנאים. כוונה לשם שמים, ולא להגדיל את העוול יותר ממה שהוא.
ובנושאים הללו, אני כן יודע, באופן בלתי אמצעי, שהוא משקר, מסלף, מגזם (בתור משתתף שלא מן המניין הקבוע של עצרת חכמי הדור - כותבי האספקלריא של פורום אוצר החכמה - אחרוג ממנהגי הישן שלא להיכנס לנושאי מחלוקות למיניהם, ואפרע ברצון את השטר, אם יהיה ביקוש לכך). והעובדה הזו מצביעה על אפשרות נוספת (שאולי גלוי לכל קורא בין השורות ומבין בטבע האדם). שאולי יש כאן מניע רגשי עמוק, שמביא אותו לכתיבה פראית בכל פעם שהנושאים הללו עולים...

וכיוון שכן, יתכן מאוד שהטחת לשון הרע ברבים, על אלפי בתי ישראל, שקטנם עבה ממותניו, בתורה וביראת שמים, היא בחזקת איסור גמור.

נשמח מאוד לשמוע את הצידוק ההלכתי לכך. הרי מדובר בירא שמים נשגב ובוער באש קנאת ה' צבקות (ואולי זה בבחינת "גדולה עבירה לשמה"?).
נודה למשמע ההסבר.

הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?

אבא
הודעות: 7
הצטרף: ד' ינואר 18, 2012 2:17 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אבא » ה' ינואר 25, 2024 5:13 pm

בגור אין כל מלחמה עם מישהו שהחליט לעזוב את גור ולהיות חסיד כללי או ליטאי.
לאף אחד לא איכפת ולא חסר להם חסידים.
[מכיר משפחה שחלק מהם חסידי גור וחלק לא והכל שלום ושלווה]
הם רק מתנגדים למי שהצטרף לקבוצה שפרשה מהם.

לגור יש מלחמה עם הפלג שפרש וזה הכל
[בלי קשר לשאלה האם הם צודקים או לא].

כאן מדובר בקבוצה שסגורה מכל העולם ולא מאפשרת למישהו לפרוש מהקבוצה.
זהו הבדל מהותי ותהומי.

צופה_ומביט
הודעות: 5784
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' ינואר 25, 2024 5:16 pm

הרואה כתב:
אבא כתב:המרכז הישראלי לנפגעי כתות
https://www.infokatot.com/39450/%D7%9E% ... 7%9B%D7%AA

מהי כת (או קבוצה הרסנית)?

שוחחתי אמש עם המרכז הנ"ל (למטרה אחרת של מישהו שמושפע מהסיינטולוגיה רח"ל אבל ד"א שאלתי גם על זה) והם אומרים בפה מלא שמדובר בכת על כל המשתמע מכך, ומהמסוכנות בישראל כיום.
הם אף טיפלו בכמה וכמה משפחות שעזבו משם ופנו לייעוץ אצלם.

אני מכיר אישית מישהו שעזב שם עם משפחתו לפני כמה שנים וחזר לויז'ניץ. [לפני כן עבדו חזק על אשתו להתגרש ממנו כי הוא משוגע, וטפלו עליו כל מיני עלילות, גם אצל חמיו. כמעט הצליחו להפריד ביניהם].
עברו כולם משבר נפשי איום, טיפול פסיכולוגי ממושך, המון סיבוכים ותסביכים ובלבולים, נשבר להם כל עמוד השדרה האישיותי, נעשו צל של עצמם. בלי שמחה, בלי חיים. לקח להם הרבה זמן להשתקם, וכולי האי ואולי.
הם בהחלט היו שם בחור שחור של מחיקת כל עצמיות שהיא, אל פולחן האישיות ואל הכת.
וגם תהליך ההתעוררות והעזיבה היה ארוך ומלא נזקים.
זה מעבר לרדיפות האיומות [פיזיות, כלכליות ונפשיות] שעברו אחרי העזיבה הוא ואשתו וילדיו, כולל הקטנים.
מנהיג הכת עשה ממנו דוגמה והיה מזכיר את שמו בכל הזדמנות.
[סליחה שאני לא מצרף מסמכים רשמיים, ת"ז, תמונות, הקלטות של שיחותיי איתו, סרטונים ממצלמות אבטחה, וסרטוני תיעוד פגישות אצל הפסיכולוגים].

אבא
הודעות: 7
הצטרף: ד' ינואר 18, 2012 2:17 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אבא » ה' ינואר 25, 2024 5:19 pm

הרואה כתב:
אבא כתב:המרכז הישראלי לנפגעי כתות
https://www.infokatot.com/39450/%D7%9E% ... 7%9B%D7%AA

מהי כת (או קבוצה הרסנית)?

שוחחתי אמש עם המרכז הנ"ל (למטרה אחרת של מישהו שמושפע מהסיינטולוגיה רח"ל אבל ד"א שאלתי גם על זה) והם אומרים בפה מלא שמדובר בכת על כל המשתמע מכך, ומהמסוכנות בישראל כיום.
הם אף טיפלו בכמה וכמה משפחות שעזבו משם ופנו לייעוץ אצלם.

זה דרמטי!
המרכז הישראלי לנפגעי כתות מכריז עליהם ככת ?

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 5:21 pm

אבא כתב:בגור אין כל מלחמה עם מישהו שהחליט לעזוב את גור ולהיות חסיד כללי או ליטאי.
לאף אחד לא איכפת ולא חסר להם חסידים.
[מכיר משפחה שחלק מהם חסידי גור וחלק לא והכל שלום ושלווה]
הם רק מתנגדים למי שהצטרף לקבוצה שפרשה מהם.

לגור יש מלחמה עם הפלג שפרש וזה הכל
[בלי קשר לשאלה האם הם צודקים או לא].

כאן מדובר בקבוצה שסגורה מכל העולם ולא מאפשרת למישהו לפרוש מהקבוצה.
זהו הבדל מהותי ותהומי.

מלחמה לא, אך אמצעים אחרים כן. קראת את הספר שעשני... ויש עוד ספר מחקר על חסידות גור ששכחתי כעת את שמו ויש בו הרבה פרטים מענינים
(כתבתי דברים אלו לפני שראיתי את הודעתו האחרונה של צופה ומביט)

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 5:23 pm

מחשבה אחת כתב:
מקדש מלך כתב:לא חשבתי שעלי להוכיח דברים שהם בגדר "שלוף אחוי".

כנראה שיש דברים מפורסמים נוספים שלא צריך לטרוח להוכיח. אי אפשר להכחיש את השמש.


תמשיך לדבר בסיסמאות, בלי להיכנס לשום פרט. זה אכן לא מאפשר לי לענות.

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ה' ינואר 25, 2024 5:26 pm

צופה_ומביט כתב:דברים נכוחים.
תהליך שמזכיר מאד היווצרות כתות, דהיינו שגעון גדלות של המנהיג, שמתפתח לפראנויה, ומשם לכת גמורה.

לא הזכרת את ניתוקי/החרמת המשפחות, ואפילו הוצאת ילדים מהבתים, דבר שקורה גם בחצר אחרת גדולה וחזקה, מבוססת ומיינסטרימית, שיש בה הרבה מהמאפיינים שתיארת.

אכן, זו ורק זו הבעיה.

בלתי אפשרי, וגם אין טעם, לצאת נגד חיזבאללה, לפני שניצחת את איראן...

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ה' ינואר 25, 2024 5:27 pm

סוף סוף לימוד זכות אמיתי על מאורי דורנו.

אבא
הודעות: 7
הצטרף: ד' ינואר 18, 2012 2:17 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אבא » ה' ינואר 25, 2024 5:28 pm

זאב ערבות כתב:
אבא כתב:בגור אין כל מלחמה עם מישהו שהחליט לעזוב את גור ולהיות חסיד כללי או ליטאי.
לאף אחד לא איכפת ולא חסר להם חסידים.
[מכיר משפחה שחלק מהם חסידי גור וחלק לא והכל שלום ושלווה]
הם רק מתנגדים למי שהצטרף לקבוצה שפרשה מהם.

לגור יש מלחמה עם הפלג שפרש וזה הכל
[בלי קשר לשאלה האם הם צודקים או לא].

כאן מדובר בקבוצה שסגורה מכל העולם ולא מאפשרת למישהו לפרוש מהקבוצה.
זהו הבדל מהותי ותהומי.

מלחמה לא, אך אמצעים אחרים כן. קראת את הספר שעשני... ויש עוד ספר מחקר על חסידות גור ששכחתי כעת את שמו ויש בו הרבה פרטים מענינים
(כתבתי דברים אלו לפני שראיתי את הודעתו האחרונה של צופה ומביט)

אין לי כל קשר לגור אבל גור אינה כת!
אפשר להביע ביקורת ואפילו חריפה.
אבל גור אינה שונה מכל חסידות.
אלא שיש שם מחלוקת ומחלוקת דרכה לסחוף את האנשים לעשות מעשים שלא יעשו.

ביקורת על קבוצה לא הופך אותה לכת.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 5:31 pm

מקדש מלך כתב:
הרואה כתב:
מאיר סובל כתב:
זאב ערבות כתב:
מקדש מלך כתב:באופן עקרוני, אינני משתתף בדיונים בפורום זה.


אשריך וטוב לך.
מחלקך יהי חלקי.

.

הרב הרואה, יריבי האידיאולוגי משכבר הימים, וידידי באופן אישי (אני מסמפט מאוד את האישיות הוירטואלית שלך. וכנראה שכמים הפנים וכו').

אכן. הייתי מראשי המדברים, אבל לא שמת לב שחצי שנה אני בשקט? אני לא יודע אם זה חזרה בתשובה, או אולי הפוך. מה שבטוח שהאמירה שלי נכונה בהחלט.

ליתר דיוק, הודעתך האחרונה לפני היום היתה ב22 לספטמבר, שזה לפני 4 חדשים בלבש, אך בכל אופן העובדה שאיש לא שם לב היא מפני שכנראה לא שמים לב כאשר מישהו נעלם מהפורום מסיבה זו או אחרת. כלומר זה דומה לתחנה המרכזית שאנשים באים והולכים.

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 5:41 pm

בן מיכאל כתב:הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?

לא. רק אספר את הסיפור מנקודת הידע שלי.
ומצער אותי מאוד שאני מוכרח להיכנס לזה דווקא מולך.

היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה.

והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!

אבל על פי התורה, אדם רשאי למכור את בתו לאמה עד הגיעה לגיל בגרות, והיא כבר עברה את הגיל הזה.
כך שהשכל הישר מורה, שעליו לקרוא לבתו, ולומר לה: את עשי כרצונך, אבל אני, איני יכול להיות כאן יותר (היו רבים שנקטו בצעד הזה, והיחסים נשמרו כתקנם. פחות או יותר. ברור שאב ובנו שנמצאים בשני צידי מתרס כה מדממים מתקשים לנהל יחסים חלקים לחלוטין).
וכמובן נסכם שלא מדברים על הנושא הזה וכו'.

ובמקום זה, הוא ניסה להכריח אותה לעבור יחד איתו, ולפי הודאתו, ניסה להכריח אותה לנתק קשרים עם אנשים שדברה איתם, והיא מאוד מאוד כועסת עליו. כעס נורא.

וכעת, האם היו נשמות טובות שסייעו לנתק הזה?
האם האירוע התגלגל מעצמו, או שראשי וועדת גור ניהלו אותו מאחורי הקלעים?
האם גור ראתה חובה לעצמה לסייע לבת אומללה, שבעצם הוקרבה קרבן על מזבח עימות שלא קשור אליה?
ואולי גור טועה בצעד הזה?
ואולי (כפי שאמרה שופטת כלשהיא) להיפך, אי אפשר לתת לבת הרגשה ששני הצדדים זרקו אותה?
ומי זה גור במקרה הזה? האם יש ישיבות וועדה מסודרות שמחליטות מה עושים, או שאדם מסויים מחליט?
ואולי האדם הזה הוא קיצוני בדעותיו באופן חריג, או נוקשה וכוחני (זה טבעי שאנשים כאלו יושבים בכאלו צמתים)?

הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.

אבל רק דבר אחד ברור. אין לכל זה מאומה עם המשפט הפשטני שנקרא "גור חטפה ילדים".

(באגרת פומבית שהוא כתב, הוא טוען שהוא יודע בבירור עם מי היא עמדה בקשר. אבל לא נוקב בשם. רק לא מהסס לקבוע שהיא פעלה בהנחיית ראשי הוועדה. עולם הפוך, מי שודאי עשה את העוולה זוכה לחסינות, והשערות שאין לי מושג מניין הוא יודע אותן - על כל פנים באגרת הוא לא הציג שום ראייה לכך, הופכות לנאשם העיקרי. סתם אגב, איזה אדם שרוצה להשלים עם בתו כותב "אגרת פומבית ומתאר איך היא טורקת לו טלפונים, ואיך היא "מורעלת"? אני הייתי ממליץ לו דרך פעולה אחר, כמובן רק במידה ומה שדחוף לו זה להשלים איתה ולא מטרות אחרות).
נערך לאחרונה על ידי מקדש מלך ב ה' ינואר 25, 2024 5:45 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בן מיכאל
הודעות: 2428
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ה' ינואר 25, 2024 5:42 pm

זאב ערבות כתב:
אבא כתב:בגור אין כל מלחמה עם מישהו שהחליט לעזוב את גור ולהיות חסיד כללי או ליטאי.
לאף אחד לא איכפת ולא חסר להם חסידים.
[מכיר משפחה שחלק מהם חסידי גור וחלק לא והכל שלום ושלווה]
הם רק מתנגדים למי שהצטרף לקבוצה שפרשה מהם.

לגור יש מלחמה עם הפלג שפרש וזה הכל
[בלי קשר לשאלה האם הם צודקים או לא].

כאן מדובר בקבוצה שסגורה מכל העולם ולא מאפשרת למישהו לפרוש מהקבוצה.
זהו הבדל מהותי ותהומי.

מלחמה לא, אך אמצעים אחרים כן. קראת את הספר שעשני... ויש עוד ספר מחקר על חסידות גור ששכחתי כעת את שמו ויש בו הרבה פרטים מענינים
(כתבתי דברים אלו לפני שראיתי את הודעתו האחרונה של צופה ומביט)

בגדול אין כל מלחמה במי שלא עובר לקהילת הגר"ש.

בן מיכאל
הודעות: 2428
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ה' ינואר 25, 2024 5:43 pm

אבא כתב:אין לי כל קשר לגור אבל גור אינה כת!
אפשר להביע ביקורת ואפילו חריפה.
אבל גור אינה שונה מכל חסידות.
אלא שיש שם מחלוקת ומחלוקת דרכה לסחוף את האנשים לעשות מעשים שלא יעשו.

ביקורת על קבוצה לא הופך אותה לכת.

אין מדובר בסחף, אלא בתנועה מאורגנת, על ידי ראשי ומנהיגי החסידות.

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 5:43 pm

זאב ערבות כתב:ליתר דיוק, הודעתך האחרונה לפני היום היתה ב22 לספטמבר, שזה לפני 4 חדשים בלבש, אך בכל אופן העובדה שאיש לא שם לב היא מפני שכנראה לא שמים לב כאשר מישהו נעלם מהפורום מסיבה זו או אחרת. כלומר זה דומה לתחנה המרכזית שאנשים באים והולכים.

הרב זאב, אזרום איתך. וכמה זמן עבר מאותה הודעה (אגב, שים לב לתוכן שלה) להודעה הקודמת לה?
ואולי איש לא שם לב, אז לא באתי בטענות על כך שלא שמו לב. איך אומרים היום: "הכל טוב".

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 5:45 pm

אבא כתב:
זאב ערבות כתב:
אבא כתב:בגור אין כל מלחמה עם מישהו שהחליט לעזוב את גור ולהיות חסיד כללי או ליטאי.
לאף אחד לא איכפת ולא חסר להם חסידים.
[מכיר משפחה שחלק מהם חסידי גור וחלק לא והכל שלום ושלווה]
הם רק מתנגדים למי שהצטרף לקבוצה שפרשה מהם.

לגור יש מלחמה עם הפלג שפרש וזה הכל
[בלי קשר לשאלה האם הם צודקים או לא].

כאן מדובר בקבוצה שסגורה מכל העולם ולא מאפשרת למישהו לפרוש מהקבוצה.
זהו הבדל מהותי ותהומי.

מלחמה לא, אך אמצעים אחרים כן. קראת את הספר שעשני... ויש עוד ספר מחקר על חסידות גור ששכחתי כעת את שמו ויש בו הרבה פרטים מענינים
(כתבתי דברים אלו לפני שראיתי את הודעתו האחרונה של צופה ומביט)

אין לי כל קשר לגור אבל גור אינה כת!
אפשר להביע ביקורת ואפילו חריפה.
אבל גור אינה שונה מכל חסידות.
אלא שיש שם מחלוקת ומחלוקת דרכה לסחוף את האנשים לעשות מעשים שלא יעשו.

ביקורת על קבוצה לא הופך אותה לכת.

עם כל הכבוד למאמר שצירפת על מה זה כת, אודה ולא אבוש ואספר שבימי נעורי בשנות השבעים המוקדמות היה בתל השומר לא רחוק מביתינו ברמת חן אשרם של כת הודית והייתי הולך לשם מדי פעם וזה גרם לי להתענין בכתות בכלל ובמיסטיקה בפרט, ואין הגדרה אבסולוטית למה זה כת, אלא יכולות להיות כל מיני קבוצות שיש להן נטיות כתתיות. למעשה כל דת היא מין כת, שמאוחדים בה קבוצת אנשים המאמינה בישות מסוימת, וכן כל קבוצה שיש לה מנהיג שיש לו חסידים devotees באנגלית שיש לו שליטה עליהם וסרים למשמעתו, ובאם ימרו את פיו יענשו בצורה זו או אחרת למען כל השאר ילמדו ויראו.
אז דבריך שחסידות גור אינה כת אינם נכונים, היא כת לכל דבר וכאשר יוצאת פקודה לעשות דבר כלשהו, החסידים שלה יעשו זאת ללא היסוס ללא שום מחשבה על ההשלכות של הדבר, העיקר שיצאה פקודה, ולא משנה ממי יצאה הפקודה.

בן מיכאל
הודעות: 2428
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ה' ינואר 25, 2024 5:46 pm

מקדש מלך כתב:
בן מיכאל כתב:הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?

לא. רק אספר את הסיפור מנקודת הידע שלי.
ומצער אותי מאוד שאני מוכרח להיכנס לזה דווקא מולך.

היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה.

והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!

אבל על פי התורה, אדם רשאי למכור את בתו לאמה עד הגיעה לגיל בגרות, והיא כבר עברה את הגיל הזה.
כך שהשכל הישר מורה, שעליו לקרוא לבתו, ולומר לה: את עשי כרצונך, אבל אני, איני יכול להיות כאן יותר (היו רבים שנקטו בצעד הזה, והיחסים נשמרו כתקנם. פחות או יותר. ברור שאב ובנו שנמצאים בשני צידי מתרס כה מדממים מתקשים לנהל יחסים חלקים לחלוטין).

ובמקום זה, הוא ניסה להכריח אותה לעבור יחד איתו, ולפי הודאתו, ניסה להכריח אותה לנתק קשרים עם אנשים שדברה איתם, והיא מאוד מאוד כועסת עליו. כעס נורא.

וכעת, האם היו נשמות טובות שסייעו לנתק הזה?
האם האירוע התגלגל מעצמו, או שראשי וועדת גור ניהלו אותו מאחורי הקלעים?
האם גור ראתה חובה לעצמה לסייע לבת אומללה, שבעצם הוקרבה קרבן על מזבח עימות שלא קשור אליה?
ואולי גור טועה בצעד הזה?
ואולי (כפי שאמרה שופטת כלשהיא) להיפך, אי אפשר לתת לבת הרגשה ששני הצדדים זרקו אותה?
ומי זה גור במקרה הזה? האם יש ישיבות וועדה מסודרות שמחליטות מה עושים, או שאדם מסויים מחליט?
ואולי האדם הזה הוא קיצוני בדעותיו באופן חריג, או נוקשה וכוחני (זה טבעי שאנשים כאלו יושבים בכאלו צמתים)?

הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.

אבל רק דבר אחד ברור. אין לכל זה מאומה עם המשפט הפשטני שנקרא "גור חטפה ילדים".

(באגרת פומבית שהוא כתב, הוא טוען שהוא יודע בבירור עם מי היא עמדה בקשר. אבל לא נוקב בשם. רק לא מהסס לקבוע שהיא פעלה בהנחיית ראשי הוועדה. עולם הפוך, מי שודאי עשה את העוולה זוכה לחסינות, והשערות שאין לי מושג מניין הוא יודע אותן - על כל פנים באגרת הוא לא הציג שום ראייה לכך, הופכות לנאשם העיקרי. סתם אגב, איזה אדם שרוצה להשלים עם בתו כותב "אגרת פומבית ומתאר איך היא טורקת לו טלפונים, ואיך היא "מורעלת"? אני הייתי ממליץ לו דרך פעולה אחר, כמובן רק במידה ומה שדחוף לו זה להשלים איתה ולא מטרות אחרות).

רבינו, אני מעריך אותך מאד, ומעריך את העובדה שהשתדלת לכתוב בצורה מכבדת, אשר על כן, אשתדל לכתוב אחרי שארגע מהכעס שההודעה גרמה לי.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 25, 2024 5:50 pm

אבא כתב:
הרואה כתב:
אבא כתב:המרכז הישראלי לנפגעי כתות
https://www.infokatot.com/39450/%D7%9E% ... 7%9B%D7%AA

מהי כת (או קבוצה הרסנית)?

שוחחתי אמש עם המרכז הנ"ל (למטרה אחרת של מישהו שמושפע מהסיינטולוגיה רח"ל אבל ד"א שאלתי גם על זה) והם אומרים בפה מלא שמדובר בכת על כל המשתמע מכך, ומהמסוכנות בישראל כיום.
הם אף טיפלו בכמה וכמה משפחות שעזבו משם ופנו לייעוץ אצלם.

זה דרמטי!
המרכז הישראלי לנפגעי כתות מכריז עליהם ככת ?

בשיחת טלפון איתם כן. אמרתי להם שאם יהיה פירסום רשמי שלהם זה יוכל לעזור בהסברה, רכזת הקו החם שאיתה דיברתי אמרה שזה לא בסמכותה וביחסי ציבור נלקחים עוד שיקולים כמו תביעות משפטיות על הוצאת דיבה ועוד.

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 5:51 pm

מקדש מלך כתב:
זאב ערבות כתב:ליתר דיוק, הודעתך האחרונה לפני היום היתה ב22 לספטמבר, שזה לפני 4 חדשים בלבש, אך בכל אופן העובדה שאיש לא שם לב היא מפני שכנראה לא שמים לב כאשר מישהו נעלם מהפורום מסיבה זו או אחרת. כלומר זה דומה לתחנה המרכזית שאנשים באים והולכים.

הרב זאב, אזרום איתך. וכמה זמן עבר מאותה הודעה (אגב, שים לב לתוכן שלה) להודעה הקודמת לה?
ואולי איש לא שם לב, אז לא באתי בטענות על כך שלא שמו לב. איך אומרים היום: "הכל טוב".

כן, שמתי לב שהיא היתה ביולי, אך למען הדיוק... בכל אופן ברוך שובך לפורום אספקלריא

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' ינואר 25, 2024 5:54 pm

בן מיכאל כתב:רבינו, אני מעריך אותך מאד, ומעריך את העובדה שהשתדלת לכתוב בצורה מכבדת, אשר על כן, אשתדל לכתוב אחרי שארגע מהכעס שההודעה גרמה לי.

אני אוכל את הלב שהייתי צריך להתכתב בדיוק איתך בסיפור הזה.
אבל באמת כתבתי את מה שאני חושב.
וסליחה מעומק הלב. לא אני זה שפתחתי את התיבה הזו. ואין לי משהו אישי בעניין.

הרואה
הודעות: 2218
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ה' ינואר 25, 2024 5:56 pm

מקדש מלך כתב:והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!

ההבדלים הדקים שבין הראש ישיבה לאדמו"ר הם כל אמונותיה???
מבלי משים הגדרת את הבעיה הכי גדולה פה בסיפור!
הבעיה הזאת הרבה יותר גדולה מחטיפת כמה ילדות בודדות מתוך עשרות אלפים

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ה' ינואר 25, 2024 5:57 pm

מקדש מלך כתב:
בן מיכאל כתב:הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?

לא. רק אספר את הסיפור מנקודת הידע שלי.

היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה.

והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!

...

הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.


הוא הרשה לה להישאר בכל אמונותיה עליהם היא חונכה, מלבד אמונה אחת, האמונה שקבוצה שחוטפת בנות איננה מוגדרת כ’כת’.

כשהיא תגדל היא תבין למה היה כ”כ חשוב לו שתנטוש אמונה זו...

אז הנה, קיבלת תשובה לשאלה אחת...

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 5:59 pm

מקדש מלך כתב:
בן מיכאל כתב:רבינו, אני מעריך אותך מאד, ומעריך את העובדה שהשתדלת לכתוב בצורה מכבדת, אשר על כן, אשתדל לכתוב אחרי שארגע מהכעס שההודעה גרמה לי.

אני אוכל את הלב שהייתי צריך להתכתב בדיוק איתך בסיפור הזה.
אבל באמת כתבתי את מה שאני חושב.
וסליחה מעומק הלב. לא אני זה שפתחתי את התיבה הזו. ואין לי משהו אישי בעניין.

זה נשמע כמו דיון בבית דין כאשר כל צד מביא עובדות נוגדות ולך תדע למי תאמין בלי אורים ותומים. אין לי מושג מכל הסיפור הזה אך לא משנה איזו גירסא היא הנכונה, זה לא נשמע טוב לאיזה מצב הגענו שמשתמשים בילדים ככלים במשחק השחמט.

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ה' ינואר 25, 2024 6:02 pm

זאב ערבות כתב:זה נשמע כמו דיון בבית דין כאשר כל צד מביא עובדות נוגדות ולך תדע למי תאמין בלי אורים ותומים. אין לי מושג מכל הסיפור הזה אך לא משנה איזו גירסא היא הנכונה, זה לא נשמע טוב לאיזה מצב הגענו שמשתמשים בילדים ככלים במשחק השחמט -

- שבו יש למרבה הפלא צד אחד בלבד...

זאב ערבות
הודעות: 9278
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' ינואר 25, 2024 6:04 pm

חזק! איך לא חשבתי על זה

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מחשבה אחת » ה' ינואר 25, 2024 6:05 pm

מקדש מלך כתב:(באגרת פומבית שהוא כתב, הוא טוען שהוא יודע בבירור עם מי היא עמדה בקשר. אבל לא נוקב בשם. רק לא מהסס לקבוע שהיא פעלה בהנחיית ראשי הוועדה. עולם הפוך, מי שודאי עשה את העוולה זוכה לחסינות, והשערות שאין לי מושג מניין הוא יודע אותן - על כל פנים באגרת הוא לא הציג שום ראייה לכך, הופכות לנאשם העיקרי. סתם אגב, איזה אדם שרוצה להשלים עם בתו כותב "אגרת פומבית ומתאר איך היא טורקת לו טלפונים, ואיך היא "מורעלת"? אני הייתי ממליץ לו דרך פעולה אחר, כמובן רק במידה ומה שדחוף לו זה להשלים איתה ולא מטרות אחרות).

מן הסיפור הנ"ל אכן עלה הרושם שמדובר באדם שדעתו נתבלעה עליו, אולי מרוב צער, ואולי שפיותו היתה משם והלאה כבר הרבה שנים. אבל מולו עמדה מערכת משומנת ויעילה במיוחד, כאשר נראה שבחרו לעשות ממנו סיפור לדוגמא, ולא אדם ששפיותו מוטלת בספק. יחי ההבדל בין אדם מעורער למערכת מושחתת.
נערך לאחרונה על ידי מחשבה אחת ב ה' ינואר 25, 2024 6:05 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 215 אורחים