קרית מלך כתב:כבר כמה וכמה שנים שאינו משתתף בישיבות המועצת.
לא מחמת סיבה מהותית אלא כי המזכיר הנוכחי שייך לאלו שהיו בצד שלו ופרשו, ואם המזכיר יתחלף?
קרית מלך כתב:כבר כמה וכמה שנים שאינו משתתף בישיבות המועצת.
זאב ערבות כתב:מושג ההתקשרות בחסידות ברסלב? מה ההבדל בין השניים?
viewtopic.php?f=56&t=47747
וכן מצורף קובץ דרשות זנבת מנחם מהאדמו"ר הקוה"ט שליט"א ועוד איזה קובץ או שנים
ונתנו ידידים כתב:קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
...
כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא שואב את יראתו) זהו דבר מבורך
פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:מושג ההתקשרות בחסידות ברסלב? מה ההבדל בין השניים?
viewtopic.php?f=56&t=47747
וכן מצורף קובץ דרשות זנבת מנחם מהאדמו"ר הקוה"ט שליט"א ועוד איזה קובץ או שנים
הזנבת מנחם הוא כמובן פארודיה. כפי שתוכו מוכיח עליו.
צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף"....
צופה_ומביט כתב:פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:מושג ההתקשרות בחסידות ברסלב? מה ההבדל בין השניים?
viewtopic.php?f=56&t=47747
וכן מצורף קובץ דרשות זנבת מנחם מהאדמו"ר הקוה"ט שליט"א ועוד איזה קובץ או שנים
הזנבת מנחם הוא כמובן פארודיה. כפי שתוכו מוכיח עליו.
לא נכון. זה תמלול הדרשות שנשא הראש לזנב במעמדי ייסוד השיטה.
כמובן מי שאיגד והעיר למטה ונתן את שם הקובץ עשה זאת כדי להגחיכו, אבל הדרשות עצמן מקוריות ומתומללות מהקלטות שהתפרסמו בזמנו.
דרומי כתב:כבר כתבו כאן כמה חכמים דבר נכון, כי יש דברים שעצם הדיבור כנגדם נותן להם איזה 'מציאות' והופך אותם ל'שיטה'.
ובקשר לחובת המחאה, איני חושב שאני צריך למחות על כל דבר שנודע לי בדרך עקיפה ולא ראיתי בעיניי ולא נתתי לזה יד בשום דרך. הרי אין סוף לעוולות וטעויות ושיטות משונות ומשוגעות.
אולי באמת מי שגר קרוב ומכיר מקרוב צריך לעשות איזו 'מחאה', אך יש גם את הכלל של כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כו'.
בעיניי, לנוכח הקריאה כאן בלבד (כאמור אין לי שום היכרות קרובה עם הענין), כדי לטפל בבעיה צריך קודם כל להבין את המציאות: איך בעצם התחיל כל הסיפור המוזר הזה?
פרנקל תאומים כתב:צופה_ומביט כתב:פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:מושג ההתקשרות בחסידות ברסלב? מה ההבדל בין השניים?
viewtopic.php?f=56&t=47747
וכן מצורף קובץ דרשות זנבת מנחם מהאדמו"ר הקוה"ט שליט"א ועוד איזה קובץ או שנים
הזנבת מנחם הוא כמובן פארודיה. כפי שתוכו מוכיח עליו.
לא נכון. זה תמלול הדרשות שנשא הראש לזנב במעמדי ייסוד השיטה.
כמובן מי שאיגד והעיר למטה ונתן את שם הקובץ עשה זאת כדי להגחיכו, אבל הדרשות עצמן מקוריות ומתומללות מהקלטות שהתפרסמו בזמנו.
אתה בטוח? כי בזבזתי קצת זמן לקרוא את הטרגדיה הקומית הזאת, והתרשמתי שישנם דברים רבים בגוף ה"דרשות" שעכ"ח שהם פארודיה.
אם כדבריך, זה פשוט לא יאומן כי יסופר. קשה לי להאמין.
ישראליק כתב:לא יאומן שיש מי שיקח את הנרטיב של השוונצנות כ"כ רציני
צופה_ומביט כתב:
מי שמע דבר כזה שבתוככי היהדות הנאמנה, במרכז כפשוטו, מתנהלת קהילה ממוסדת של עבודה זרה בריש גלי, בשם היהדות - ושותקים על זה. ומתפלפלים על זה. ולא בטוחים בבעיה. ושוקלים וטרים.
לאן הגענו. פשוט לא יאומן.
הלוא עצם הדבר שיש בכלל דיונים על זה זועק עד כמה פשה הנגע.
ירחם המרחם על כולנו ויעזור ויגן ויושיע.
ישראליק כתב:צופה_ומביט כתב:לא יאומן שיש מי שרואה פרסום רשמי של קהילה יהודית שמכנה את מנהיגה "מקור השפע" ומכתירה אותו באופן עקבי בהררי תארים של הקב"ה - ובעיניו זה בסה"כ "נרטיב של שוונצנות". שיגעון חביב או הגזמת הערצה נלהבת ותו לא.
אולי גם הנצרות זה בסה"כ נרטיב של שוונצנות לישו.
כאמור, רוב ככל שלומי אמוני ישראל אכן רואים זאת כשיגעון חביב וכהערצה נלהבת, ורק יחידי סגולה מבחינים שמונח פה ההמשך של עובדי עבודי זרה מדור אנוש, אשרי להם!
דרומי כתב:אתה כותב "פרסום רשמי" - ואני שואל: מי אמר שזה רשמי? האם חילקו את זה בתיבות הדואר של תושבי ב"ב, או שזה פרסום פנימי של אנשי הקהילה בלבד?
[בשונה מהתופעה של 'חילול שבת' שבה פגעו באחרים בפרהסיא וכו', כאן לכאורה זה שגעון מקומי שלא היה אמור לצאת מכותלי הקהילה. נאמר כך, אם היה מתרחש כזה דבר לפני חמשים שנה, בקושי מישהו היה יודע על זה]
זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:צופה_ומביט כתב:לא יאומן שיש מי שרואה פרסום רשמי של קהילה יהודית שמכנה את מנהיגה "מקור השפע" ומכתירה אותו באופן עקבי בהררי תארים של הקב"ה - ובעיניו זה בסה"כ "נרטיב של שוונצנות". שיגעון חביב או הגזמת הערצה נלהבת ותו לא.
אולי גם הנצרות זה בסה"כ נרטיב של שוונצנות לישו.
כאמור, רוב ככל שלומי אמוני ישראל אכן רואים זאת כשיגעון חביב וכהערצה נלהבת, ורק יחידי סגולה מבחינים שמונח פה ההמשך של עובדי עבודי זרה מדור אנוש, אשרי להם!
מי לחשך שרוב שלומי ואמוני ישראל רואים זאת כשגעון חביב... ותו לא? עשית סקר קהל? סביר להניח ששלומי ואמוני ישראל שלך לא יסכימו להתחתן עמם למרות שהם משוגעים חביבים. או שמא בחוגים שלך סבורים שהם חביבים, cute באנגלית. אני מתאר לעצמי שבזמנו גם לכת ש"צ היו כאלה שיחשבו שזה סתם שגעון חביב, ולך תראה מה קרה להם בסוף, ולא מן הנמנע שזה יקרה גם לכת הזו, שכן בדרך כלל לשם זה מוביל.
כתב לי מאן דהו
כולם יודעים שהוא משוגע. אפילו החסידים שלו שמדברים בנוסח שהוא רוצה, נוח להם להתעלם מהשגעונות ולחשוב שזה מצווה להתעלם, מאשר לדבר על זה ולהודות בפומבי. עבודת ההתעלמות היא הנקראת שוונצנות, ביטול האיך, היישות.
זאב ערבות כתב:כולם יודעים שהוא משוגע. אפילו החסידים שלו שמדברים בנוסח שהוא רוצה, נוח להם להתעלם מהשגעונות ולחשוב שזה מצווה להתעלם, מאשר לדבר על זה ולהודות בפומבי. עבודת ההתעלמות היא הנקראת שוונצנות, ביטול האיך, היישות.
ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:צופה_ומביט כתב:לא יאומן שיש מי שרואה פרסום רשמי של קהילה יהודית שמכנה את מנהיגה "מקור השפע" ומכתירה אותו באופן עקבי בהררי תארים של הקב"ה - ובעיניו זה בסה"כ "נרטיב של שוונצנות". שיגעון חביב או הגזמת הערצה נלהבת ותו לא.
אולי גם הנצרות זה בסה"כ נרטיב של שוונצנות לישו.
כאמור, רוב ככל שלומי אמוני ישראל אכן רואים זאת כשיגעון חביב וכהערצה נלהבת, ורק יחידי סגולה מבחינים שמונח פה ההמשך של עובדי עבודי זרה מדור אנוש, אשרי להם!
מי לחשך שרוב שלומי ואמוני ישראל רואים זאת כשגעון חביב... ותו לא? עשית סקר קהל? סביר להניח ששלומי ואמוני ישראל שלך לא יסכימו להתחתן עמם למרות שהם משוגעים חביבים. או שמא בחוגים שלך סבורים שהם חביבים, cute באנגלית. אני מתאר לעצמי שבזמנו גם לכת ש"צ היו כאלה שיחשבו שזה סתם שגעון חביב, ולך תראה מה קרה להם בסוף, ולא מן הנמנע שזה יקרה גם לכת הזו, שכן בדרך כלל לשם זה מוביל.
כתב לי מאן דהו
כולם יודעים שהוא משוגע. אפילו החסידים שלו שמדברים בנוסח שהוא רוצה, נוח להם להתעלם מהשגעונות ולחשוב שזה מצווה להתעלם, מאשר לדבר על זה ולהודות בפומבי. עבודת ההתעלמות היא הנקראת שוונצנות, ביטול האיך, היישות.
כבודו כבר קרא הספר ציצית נובל צבי? אני מתאר שכן, לא נראה משם שאותו כת היו cute
ישראליק כתב:כן מסתבר כתב:כלומר, אין אפשרות ’לצאת נגד’ פלוני או אלמוני, אלא כשמנהיגי הדור מגובשים נגדו.
בדורינו החלוש שאנו נמצאים בו - זה חסדי השם [שמנהיגי הדור אינם מגובשים] מטעמים מובנים
ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:והאם קראת על המלחמה שניהל הגר"א נגד החסידות?
לא בעבר ולא בעתיד בעז"ה
כן מסתבר כתב:ישראליק כתב:כן מסתבר כתב:כלומר, אין אפשרות ’לצאת נגד’ פלוני או אלמוני, אלא כשמנהיגי הדור מגובשים נגדו.
בדורינו החלוש שאנו נמצאים בו - זה חסדי השם [שמנהיגי הדור אינם מגובשים] מטעמים מובנים
הטעמים אינם מובנים לי כלל וכלל, והמחשבה שיש המעלים על דעתם כי פילוג בין המנהיגים רצוי, מעכירה את שלוות נפשי.
ולענ”ד הסיבה היחידה לכך שדורנו חלוש, הוא מטעם זה עצמו.
ישראליק כתב:היו הורגים ורוצחים אנשים ומשפחות ימין ושמאל בקריצת עין ה"י.
רואים בעליל למי שיש לו מח בקדקדו שכשקהילה בישראל נעשה גדולה מדי קורה משהו שהקהילה מתפצלת, וזהו מחסדיו הגדולים של הקב"ה
אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:
הרואה כתב:יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.
ונתנו ידידים כתב:ישראליק כתב:ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...
לא אנשים פרטים אבל חסידויות וממסדים, כשצריכים לחזק מעמד ולהציל ממרידה, משתמשים עם זה והכל לפי רוח הציבור, ואם ציבור אחד עשה את זה ולא חטפו התנגדות, וחסידות ב עושה את זה כבר בלי הפגנה ציבורית, נעשה כהיתר.
פרנקל תאומים כתב:הרואה כתב:יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.
אתה רוצה שנצא במחאות נגד החילוניים?
יבנה כתב:מכאן יש ללמוד עד כמה אסור לבטל את הדעת ולמסור אותו ליחיד מסוים, ובפרט כשאותו יחיד מגיע למעמדו לא בזכות עצמו אלא בזכות אבותיו.
ואף בשאר הציבורים יש שינוי תמידי לכיוון הזה, לומר לציבור עד כמה אין להם שכל והבנה ושצריכים לבטל את דעתם לאדם מסוים, ואותו אדם מסוים אינו צריך לתת נימוק להחלטותיו או לתת דין וחשבון לאף אחד, ואפ׳ לרבנים ות״ח שבאותו העדה.
וכבר מצינו בדרך זה שהתירו ג׳ חמורות וחילול שבת ושאר עבירות, והמוחה נגדם נקרא אפיקורס ומפליאים בו מכותם.
והרי גם מי שהיה ראוי להנהיג ציבור, מצוי שלאחר זמן קורה לו משהו ואינו ראוי לכך, וכגון דמנציה וזקנה או שמתקלקל. כ״ש מי שירש מאבותיו משרה, שהרבה פעמים אינו ראוי לכך. ואם כולם מבטלים דעתם אליו, מי מעכב על ידו.
צופה_ומביט כתב:
[ונעזוב את האוקסימורון: "החסידים שלו - יודעים שהוא משוגע"].
.השוחט כתב:הרואה כתב:.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.
בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.
זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?
אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.
צחוק עשה לי הרב הרואה שליט"א.
לא לחדל אישים כמוני לבוא בדעות לרבנים. אני לא צריך להתאמץ כדי להכיר את מקומי. אני גם לא טיפוס "מארגן".
ובאמת השאלה שלי היא לא מה עושים, ומה הדרך, ומה הסיבות שנמנעים אלו שעושים חשבונו של עולם מכל הסוגים שנזכרו כאן.
השאלה שלי היא על ת"ח שלבם חם לכל דבר שבקדושה, איך דוקא בלי חשבונות, לא מתפרץ להם פה ושם.
בכל הנושאים, הרבה יותר קטנים, תמיד היו יהודים שמליבם התפרצה מחאה, ואולי אף טעו בחשבונם והזיקו יותר משהועילו, אבל כשכואב צועקים.
וזה מה שלא מובן לי.
אני הקטן הייתי בתקופת הקורונה באיזו חתונה בחצר א' המוסדות שלהם בעיר אחרת,
והיה זה ערב פורים, וראיתי איזה דף שלהם שכ"א מתחייב לאסוף סכומים וכו',
והיה זה דף גדול, עם לפחות 50 ביטויים של ברכות והודאות ותפילות ושבחים והכנעה וביטול וכו' וכו' ששמורים להקב"ה,
וכולם נאמרו שם כלפי רבם, ולא הוזכר שם שמים בכל הדף הזה אפילו פעם אחת!!!
אז לא ידעתי מזה כלל, [אני מלמד ב"ה בשני מקומות, ומכין שיעורים בבית, ולא יוצא לי להיות מעורב בשיח חברים] ונזדעזעתי.
לקחתי עמי את הדף הזה כדי לדון בו, אבל בדרך הרגשתי שהבגד שלי בוער בטומאת ע"ז, וזרקתי את זה מיד.
ומאז אני עובר מדרכה כדי להרחיק מפתח ביתה,
וכששואלים אותי ברחוב בליל שבת איה מקומם אני אומר שאיני יודע,
ועדיין אינני מצליח בשום אופן להבין איך זה עובר בשתיקה, למרות כל החשבונות שאולי נכונים מאד. קטונתי.
אליסף כתב:לענ"ד על הגדולים הליטאים (ר' דוב?) למחות גם אם יאשימו אותם ב'התנגדות'
לייבעדיג יענקל כתב:ונתנו ידידים כתב:קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
...
כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא שואב את יראתו) זהו דבר מבורך
אילו היו מדברים על 'צינור' היה ניתן להחריש. הבעיה היא שהוא מכונה אצלם 'מקור השפע', וזו עבודת גילולים גמורה.
קרית מלך כתב:ונתנו ידידים כתב:
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
כל עבודה זרה היא "שטויות וטירוף הדעת" ועדיין היא עבודה זרה ר"ל.
(ממליכים הרבי בראש השנה הכונה להחג אשר בדו מליבם ולא ליום מלכות שמים, וממליכים אותו על החסידים ועל האדם)
כל הדברים האלו שציטטת וגם את כל ספר הברית כמעט כל דבר כשלעצמו יש לו מקום בחסידות
שקר וכזב והוצאת שם רע
לדעתי הבעיה כאן היא לעשות מזה דרך ואידישקייט
כי כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא דואב את יראתו) זהו דבר מבורך וזה עוזר להתעלות שלו. אבל כשעושים מזה כל האידישקייט וכשעושים מזה ממסדיות אז הוא מדרון חלק.
ולכן אני חוזר על דברי ואומר אין פה כפירה אלא טירוף הדעת ומסתמא זהו הסיבה שגדולים אחרים לא מתבטאים, ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
הרב ונתנו, חבל מאד, עד שכבר מתעוררים למחאה נדרשת ומתבקשת, מדוע לקרר ולצנן ועוד בהבלים ורעות רוח.
ונתנו ידידים כתב:אני חוזר על עצמי שוב אין כאן עבו"ז כלל וכלל, כל הביטויים האלו נראים כעבו"ז מנקודת מבט ליטאית ולא מנקודת מבט חסידים.
הביטויים האלו נאמרו והופיעו בדברי ימות החסידית בנוסח כזה או אחר, והחסידים יודעים איך להבינו.
אין לי כח וזמן להסביר את עצמי יותר, וגם להיכנס לויכוחים.
זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:והאם קראת על המלחמה שניהל הגר"א נגד החסידות?
לא בעבר ולא בעתיד בעז"ה
אולי באמת כדאי שתקרא את ח"ג של ספר הגאון של ר' אליאך לפני שאתה קורא ציצת נובל צבי שאין לו שום משמעות להיום, ואילו הנ"ל מאוד רלוונטי, וזו הסיבה מדוע בדרך כלל מתעלמים מהפרשה מפני שלא נעים לדעת את העובדות
פרנקל תאומים כתב:ונתנו ידידים כתב:ישראליק כתב:ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...
לא אנשים פרטים אבל חסידויות וממסדים, כשצריכים לחזק מעמד ולהציל ממרידה, משתמשים עם זה והכל לפי רוח הציבור, ואם ציבור אחד עשה את זה ולא חטפו התנגדות, וחסידות ב עושה את זה כבר בלי הפגנה ציבורית, נעשה כהיתר.
בדיוק. באופן כללי כך זה נראה כבר לא מהיום, שכל מי שכסאו מאויים (באמת או בפרנויה) ורוצה לחזק את מעמדו ולדכא כיסי מרד, מקצין את פולחן האישיות ואת הטוטאליטריות של ההנהגה שלו.
בן מיכאל כתב:זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:זאב ערבות כתב:והאם קראת על המלחמה שניהל הגר"א נגד החסידות?
לא בעבר ולא בעתיד בעז"ה
אולי באמת כדאי שתקרא את ח"ג של ספר הגאון של ר' אליאך לפני שאתה קורא ציצת נובל צבי שאין לו שום משמעות להיום, ואילו הנ"ל מאוד רלוונטי, וזו הסיבה מדוע בדרך כלל מתעלמים מהפרשה מפני שלא נעים לדעת את העובדות
יש לך את הספר סרוק? תודה רבה.
ישעיהו לוריא כתב:האוקסימורון והסתירה מתחילה כבר בביטוי ’החסידים שלו’.
בעולם תקין היה צריך לכתוב: חסידים ממנו, חסידים מהנהגותיו ומידותיו.
ונתנו ידידים כתב:אני חוזר על עצמי שוב אין כאן עבו"ז כלל וכלל, כל הביטויים האלו נראים כעבו"ז מנקודת מבט ליטאית ולא מנקודת מבט חסידים.
הביטויים האלו נאמרו והופיעו בדברי ימות החסידית בנוסח כזה או אחר, והחסידים יודעים איך להבינו.
אין לי כח וזמן להסביר את עצמי יותר, וגם להיכנס לויכוחים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 297 אורחים