הרואה כתב:תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש
ר' גרונם יקום פורקן כתב: שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.
תורת המן כתב:זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה
ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.
ר' גרונם יקום פורקן כתב:יש כאן קואליציה מעניינת, המורכבת ממר ישראליק, מר קרית מלך ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.
צופה_ומביט כתב:הרואה כתב:תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש
מן הסתם נקטת דוגמאות אלה כי למרבה הפלצות שניהם כבר קרו, ובדיוק כמו שתיארת.
הנסתרת לה' אלהינו - ואם תאמרו מה בידינו לעשות, אתה מעניש את הרבים על הרהורי היחיד, שנאמר (פסוק יז) פן יש בכם איש וגו', ואחר כך (פסוק כא) וראו את מכות הארץ ההיא, והלא אין אדם יודע טמונותיו של חבירו, אין אני מעניש אתכם על הנסתרות, שהן לה' אלהינו והוא יפרע מאותו יחיד, אבל הנגלות, לנו ולבנינו לבער הרע מקרבנו, ואם לא נעשה דין בהם יענשו את הרבים.
ר' גרונם יקום פורקן כתב: ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.
הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם
הרואה כתב:יש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם
חלק גדול מהשבתאים הגיעו לע"ז ממש ודי מהר.
ישראליק כתב:הרואה כתב:יש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה
אני מוחה
אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:
תדע, קודם שיבוא משיח יהיו רביים שיגיעו בנסיעה בשבת ויחזרו בנסיעה בשבת, וכל הציבור יצא ללוותם, וגם אתה תהיה מוכרח לצאת, כי אם לא תתחייב בנפשך, והעגלה תיפול לביצה וכל הציבור יעזור לדחוף את העגלה החוצה. אני אומר לך, זכור שזאת שב"ק, לפחות שלא תעזור לדחוף את העגלה.
אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:
קרית מלך כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:יש כאן קואליציה מעניינת, המורכבת ממר ישראליק, מר קרית מלך ומר ישעיהו לוריא, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.
הזדמנות טובה להצטרף לחכמים שהודיעו שלא יתייחסו להודעותיו של הטרול דנן.
ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:ונתנו ידידים כתב:פרנקל תאומים כתב:סופר-סתם כתב:יש דברים מגוחכים / גרועים מזה...
אלו עלונים של פורים?
זהו שלא.
יותר מתאים תשעה באב. עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
ישראליק כתב:ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...
אראל כתב:האשכול התחיל על הה"ק ר' דוד מלעלוב
הנה מה שהעיד ברוה"ק הצדיק הנ"ל:
הרואה כתב:יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.
הרואה כתב:בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:הרב צו"מ יש"כ לכך התכוונתי אבל לומר שהם 'שבתאים' זה גם להקטין את התופעה ולהפוך אותה מטענת עבודה זרה לטענת השתייכות למחנה שהוחרם
חלק גדול מהשבתאים הגיעו לע"ז ממש ודי מהר.
הדברים ידועים, התכוונתי שמבחינה ציבורית להאשים אדם ב'שבתאות' זה להאשים אותו כמשתייך לכת שנודתה והוקצתה מחמת מיאוס. לעומת זאת לומר בפירוש שהם עובדי עבודה זרה זה להעמיד את הדברים על דיוקם בנוסף זה גם יהיה יעיל גם במקרים שזה לא יזכיר את השבתאים (כמו במקרה דנן שהוא דילג על השלב של משיח...).
גם לקרוא להם שבתאים אנשים יתחילו לדון האם הם אכן דומים לשבתאים או לא והדיון יגרר למגרש היסטוריה לא כל כך ידועה לכלל הציבור ואין בזה שום נפקא מינה גם.
הרואה כתב:יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.
ונתנו ידידים כתב:
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
קראתי את הדברים ואיני רואה בזה עבודה זרה ממבט חסידי רק הרבה שטויות והעיקר טירוף הדעת.
כל עבודה זרה היא "שטויות וטירוף הדעת" ועדיין היא עבודה זרה ר"ל.
(ממליכים הרבי בראש השנה הכונה להחג אשר בדו מליבם ולא ליום מלכות שמים, וממליכים אותו על החסידים ועל האדם)
כל הדברים האלו שציטטת וגם את כל ספר הברית כמעט כל דבר כשלעצמו יש לו מקום בחסידות
שקר וכזב והוצאת שם רע
לדעתי הבעיה כאן היא לעשות מזה דרך ואידישקייט
כי כשמלמדים את האדם לבטל עצמו לצדיק אמת או למי שהוא נשמה כוללת וצינור (גם אם אינו צדיק אמת, מ"מ הוא רבי שלי וממנו הוא דואב את יראתו) זהו דבר מבורך וזה עוזר להתעלות שלו. אבל כשעושים מזה כל האידישקייט וכשעושים מזה ממסדיות אז הוא מדרון חלק.
ולכן אני חוזר על דברי ואומר אין פה כפירה אלא טירוף הדעת ומסתמא זהו הסיבה שגדולים אחרים לא מתבטאים, ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
יהושפט כתב:הרואה כתב:יהושפט כתב:סליחה שלא הבנתי, אבל מאיפה צצו מאות אלפי מגלי עריות? ראיתי כבר שעושים מחאות, אבל אני פשוט לא הבנתי כלל את כוונת המשורר
מעל כל במה גבוהה ותחת כל עץ רענן הולכים ומתרבים שוכבי זכר רח"ל ואין פוצה פה ומצפצפף מלבד בכמה ישיבות חרד"ליות ועוד הפגנה סמלית מעט מגוחכת של בנצי גופשטיין הי"ו ועוד כמה צדיקים שמעזים להפגין רק כשזה מצעד רשמי בירושלים.
בנוסף לעוד הרבה מגלי עריות אחרים שגם עליהם אין מחאה ציבורית למרות שיותר קשה כי מלבד נידה אין פה תופעה כל כך ברורה כמו שיש במשכב זכר.
אנשים עסוקים בדקי דקות של שמירת עיניים שח"ו לא תהיה תמונה בטעות של ילדה בת 3 בעיתון אבל מתחת לבית שלו יש משכב זכר עם זה הכל בסדר.
ולמה אותם ישיבות לא מוחים על נדה, ועל אש"א שמותר ריש גלי בלי גט, כל שיש הסכמה ו/או נפרדו? ומה עם חילול שבת החמור לא פחות? דומני שהמלחמה על מש"ז היא הרבה יותר מלחמה נגד הפרוגרס [מוצדקת ככל שתהיה] מאשר הכרת שבענין.
יהושפט כתב:נו נו, למיטב ידיעתי האנרגיה שמושקעת בנושא הזה היא בלי שום השוואה לכל השאר, ובדיוק מהטעם שכתבתי
ישראליק כתב:ונתנו ידידים כתב:ולדעתי הקטנה דוקא משום הכי חייבים לעצור את זה כי אם היה כפירה לא היו לומדים ממנו אבל הקצנה מושכת.
תמצא לי מי שימשך אחר שיטת השוונצנות...
פלוריש כתב:אני לא מצליח להבין,
למרות כל הצדדים לשתוק, בסוף הוא אחד ה"פנים" של הציבור החסידי, חבר מועצת רשמית.
אם אחד האדמו"רים במועצת היה מכריז על השיטה הקדושה של הציונות ומחתים את החסידים על תפילה לשלום המדינה, האם היו שותקים לו?!
פלוריש כתב:אני לא מצליח להבין,
למרות כל הצדדים לשתוק, בסוף הוא אחד ה"פנים" של הציבור החסידי, חבר מועצת רשמית.
אם אחד האדמו"רים במועצת היה מכריז על השיטה הקדושה של הציונות ומחתים את החסידים על תפילה לשלום המדינה, האם היו שותקים לו?!
יבנה כתב:מכאן יש ללמוד עד כמה אסור לבטל את הדעת ולמסור אותו ליחיד מסוים, ובפרט כשאותו יחיד מגיע למעמדו לא בזכות עצמו אלא בזכות אבותיו.
ואף בשאר הציבורים יש שינוי תמידי לכיוון הזה, לומר לציבור עד כמה אין להם שכל והבנה ושצריכים לבטל את דעתם לאדם מסוים, ואותו אדם מסוים אינו צריך לתת נימוק להחלטותיו או לתת דין וחשבון לאף אחד, ואפ׳ לרבנים ות״ח שבאותו העדה.
...
והרי גם מי שהיה ראוי להנהיג ציבור, מצוי שלאחר זמן קורה לו משהו ואינו ראוי לכך, וכגון דמנציה וזקנה או שמתקלקל. כ״ש מי שירש מאבותיו משרה, שהרבה פעמים אינו ראוי לכך. ואם כולם מבטלים דעתם אליו, מי מעכב על ידו.
כן מסתבר כתב:כלומר, אין אפשרות ’לצאת נגד’ פלוני או אלמוני, אלא כשמנהיגי הדור מגובשים נגדו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 332 אורחים