הערה עובדתית: בודאי שיש. לעשרות ולמאות.זאב ערבות כתב: . . מסופקני אם מישהו ניסה לשנות למשיחיסט את דעתו והצליח.
פלוריש כתב:לתחושתי, האלו[ק]יסטים בחב"ד הם חמישה אנשים אולי, אלא שבא חוקר אחד כותב עליהם מאמר, ואף נתן ל"תופעה" הזו שם קליט, ומאז אנשים מדברים על זה כבר שנים ללא קשר למציאות, וגרוע מזה, במקום לתת לאותם משוגעים בודדים להיעלם בתהום הנשיה הם מנציחים את הבעיה
זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה
תורת המן כתב:זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה
ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.
.השוחט כתב:מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
אינני יודע מהי הגדרת 'כלל הציבור', אך השמועות (העקשניות) טוענות שקיים 'מפעל קירוב' לשיטה במדה כזו או אחרת.עקביה כתב:הם לא פונים לכלל הציבור.
זאב ערבות כתב:לכבוד יום י"ב שבט י"ל קונטרס (כריתת) הברית (אחד הדפים חתוך באמצעו)
זאב ערבות כתב:תורת המן כתב:זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה
ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.
ראית פעם את האני מאמין שבסידור סלאנים? האם אתה סבור שזו פארודיה? זוה אותו סוג פארודיה
.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.
בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.
זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?
הרואה כתב:.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.
בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.
זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?
אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
צופה_ומביט כתב:ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
וגם מלא וגדוש בחינוך לרשעות ואלימות, לשקר ומרמה, לשון הרע ורכילות, בחינוך להרס המשפחה, לחטיפת ילדים מהוריהם,
ולא ברור למה כולם שותקים או מביטים על זה בגיחוך או ברחמים.
האשכול סטה ממסלולו, ואולי אף יימחק, ועכ"פ התגובות הנוגעות לקבוצה ולקבצים הנ"ל מן הסתם יימחקו בקרוב. הן הרי שייכות לאשכול "יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה" שננעל. לכן חבל להשקיע ולכתוב כאן. אבל שלחתי לרב לוריא את תגובתי בפרטי.
יהושפט כתב:על הדברים הנכוחים של הרב צו"מ, לטעמי יש להוסיף אות ה
יש פחד לא לגמרי לא מוצדק שאם יתחילו לצאת כנגד תופעות כאלו, בסוף הדבר יחזור כחרב פיפיות, כיום המצב הוא של כל חסידות עושה שבת לעצמה, וברור לכל אדמו"ר שאין לו זכות להביע דעות על הנעשה בקהילות אחרות, אם הקו האדום הזה יפרץ, אז נכון, היום הוא יפרץ על מעשה שגעון וטירוף ש[כמעט] אין לו אח ורע, אבל מחר זה יהיה על מה שקורה בגור עם הועדה, או על תקנונים שונים של רצמ"ז למי שמכיר, וכהנה רבות. ושום אדמו"ר לא הולך לפתוח אפשרות כזו, שיום אחד יתערבו אצלו.
תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר כאן באיזה משפיע מחוץ למערכת שעלה לגדולה, או בקהילה של בע"ת וכדומה [כמעשה א"ב, שגם שם עד שיצאו וכו'], אלא באדמו"ר לגיטימי שבלגיטימים, בנש"ק של אחת השושלות העתיקות והמפוארות ביותר, שחסידיו הם מהמיינסטרים שבמיינסטרים של הציבור החסידי, וממילא החשש הנ"ל רק מתגבר.
והאמת, כמו שכתבתי, זה לא חשבון לגמרי לא צודק, בס"ה אני חושב שיש ברכה רבה בזה שאף אחד לא מתערב לשני, אלא שמצד שני, יש גם נזק כמובן במקרי קיצון, וצ"ע באיזה אפשרות רבה התועלת על ההפסד.
יהושפט כתב:על הדברים הנכוחים של הרב צו"מ, לטעמי יש להוסיף אות ה
יש פחד לא לגמרי לא מוצדק שאם יתחילו לצאת כנגד תופעות כאלו, בסוף הדבר יחזור כחרב פיפיות, כיום המצב הוא של כל חסידות עושה שבת לעצמה, וברור לכל אדמו"ר שאין לו זכות להביע דעות על הנעשה בקהילות אחרות, אם הקו האדום הזה יפרץ, אז נכון, היום הוא יפרץ על מעשה שגעון וטירוף ש[כמעט] אין לו אח ורע, אבל מחר זה יהיה על מה שקורה בגור עם הועדה, או על תקנונים שונים של רצמ"ז למי שמכיר, וכהנה רבות. ושום אדמו"ר לא הולך לפתוח אפשרות כזו, שיום אחד יתערבו אצלו.
תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר כאן באיזה משפיע מחוץ למערכת שעלה לגדולה, או בקהילה של בע"ת וכדומה [כמעשה א"ב, שגם שם עד שיצאו וכו'], אלא באדמו"ר לגיטימי שבלגיטימים, בנש"ק של אחת השושלות העתיקות והמפוארות ביותר, שחסידיו הם מהמיינסטרים שבמיינסטרים של הציבור החסידי, וממילא החשש הנ"ל רק מתגבר.
והאמת, כמו שכתבתי, זה לא חשבון לגמרי לא צודק, בס"ה אני חושב שיש ברכה רבה בזה שאף אחד לא מתערב לשני, אלא שמצד שני, יש גם נזק כמובן במקרי קיצון, וצ"ע באיזה אפשרות רבה התועלת על ההפסד.
הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
קרית מלך כתב:הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הכפירה בתורה שבעל פה חמורה לא פחות מע"ז בשיתוף.
קרית מלך כתב:הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הכפירה בתורה שבעל פה חמורה לא פחות מע"ז בשיתוף.
תודה על הרעיון. זרקתי כעת את הש"ס לגניזה, הוספתי גם את הטושו"ע, ולקינוח גם את כל ספרי הרמח"ל והגר"א. מתחיל כבר להרגיש שיפור.הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הרואה כתב:במוחי הקודח מתגבש רעיון משונה שאולי עקב ריבוי ספרים החיצוניים בימינו החל מעיתונים דרך סיפורים על גדולי ישראל וכלה בספרי חיזוק מוסר וחסידות - אנשים מאבדים את המיקוד של מה חשוב ביהדות.
אני מכיר אברך שלא ישן בלילות בגלל שאברכים אמרו על חיילים שהם חיילים 'שלנו' ורח"ל כואב לו לאיפה הדור התדרדר (לדעתי מי שלא מרגיש שייכות אליהם חמור שבעתיים אבל זה כבר נטחן במקומו ואכמ"ל), או ת"ח אחד שלא נרדם בגלל הפאות מהודו שלדעתו הם תקרובת עבודה זרה, או אחרים בגלל שיש בשכונתם חנות שמוכרת תומך כשר, או אחרים שחושדים שהפירוש פשוטו של מקרא יש בו ניחוח משכילי, ואף אחד לא קולט שיש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה.
אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הכל מעורפל עשות ספרים הרבה עד אין קץ ולהג הרבה יגיעת בשר ומרוב עצים לא רואים את היער.
וגם השטויות שאני כותב בפורום מוסיפים עוד קיסם למדורה אבל תקוותי שהקיסם לפחות עושה פצפוץ קטן שאולי קצת ב'דַקוּת' יפשט למישהו עקמומיות שבלב...
הרואה כתב:כמובן שלא התכוונתי לדברי חז"ל וגם לא ספרי הלכה וכו' שכל זה אין ברירה וניתנו להכתב והדברים כבר נידונו בפוסקים ואכמ"ל, משונה שמישהו פה חשב שזאת היתה כוונתי.
[/size]
הרואה כתב:.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.
בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.
זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?
אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.
.השוחט כתב:הרואה כתב:.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.
בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.
זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?
אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.
צחוק עשה לי הרב הרואה שליט"א.
לא לחדל אישים כמוני לבוא בדעות לרבנים. אני לא צריך להתאמץ כדי להכיר את מקומי. אני גם לא טיפוס "מארגן".
ובאמת השאלה שלי היא לא מה עושים, ומה הדרך, ומה הסיבות שנמנעים אלו שעושים חשבונו של עולם מכל הסוגים שנזכרו כאן.
השאלה שלי היא על ת"ח שלבם חם לכל דבר שבקדושה, איך דוקא בלי חשבונות, לא מתפרץ להם פה ושם.
בכל הנושאים, הרבה יותר קטנים, תמיד היו יהודים שמליבם התפרצה מחאה, ואולי אף טעו בחשבונם והזיקו יותר משהועילו, אבל כשכואב צועקים.
וזה מה שלא מובן לי.
אני הקטן הייתי בתקופת הקורונה באיזו חתונה בחצר א' המוסדות שלהם בעיר אחרת,
והיה זה ערב פורים, וראיתי איזה דף שלהם שכ"א מתחייב לאסוף סכומים וכו',
והיה זה דף גדול, עם לפחות 50 ביטויים של ברכות והודאות ותפילות ושבחים והכנעה וביטול וכו' וכו' ששמורים להקב"ה,
וכולם נאמרו שם כלפי רבם, ולא הוזכר שם שמים בכל הדף הזה אפילו פעם אחת!!!
אז לא ידעתי מזה כלל, [אני מלמד ב"ה בשני מקומות, ומכין שיעורים בבית, ולא יוצא לי להיות מעורב בשיח חברים] ונזדעזעתי.
לקחתי עמי את הדף הזה כדי לדון בו, אבל בדרך הרגשתי שהבגד שלי בוער בטומאת ע"ז, וזרקתי את זה מיד.
ומאז אני עובר מדרכה כדי להרחיק מפתח ביתה,
וכששואלים אותי ברחוב בליל שבת איה מקומם אני אומר שאיני יודע,
ועדיין אינני מצליח בשום אופן להבין איך זה עובר בשתיקה, למרות כל החשבונות שאולי נכונים מאד. קטונתי.
ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה
ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה
בברכה המשולשת כתב: חשש ע"ז זה לא "איזה קטנות הדעת" זה העבירה החמורה שבחמורות.
ישראליק כתב:חוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה
זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה
מן הסתם אתה צודק ולמרבית האנשים היודעים בכלל מכל הנ"ל זה סתם קצת בידור... (דרך אגב, לא קראתי אף אחד מהם מכיוון שזה בזבוז זמן), ולא איכפת להם אך זאת לא אומרת שזו לא בעיה רצינית ושלא צריך לטפל בה. לדבריך גם לא היו צריכים להתענין בשבתי צבי ודומיו ובכל הכתות למיניהם שכן את רוב האנשים זה לא מעניין או כאן באמריקה מדוע טרחו להוציא את הקונסרבטיבים והרפורמים מחוץ ליהדות? האם למישהו בקהילה שלך למשל זה איכפת או שמעניין אותו? האם זה בסדר שיקום לו איזה אדם בנש"ק שכנראה השתבשה דעתו ויקים חסידות ושחסידיו ייחסו לו תכונות של... ואנחנו נשב ונשתוק ונגיד הניחו לו? ולו זה היה אחד שכולם מכירים בו שהשתגע - ניחא, אך יש היום כמה וכמה שאמנם לא מתקרבים לאותה תת רמה אך גם אצלם מתיחסים אל מנהיגיהם כאל אלילים, ומה נאמר על תנועות כמו שובו בנים שלא רק שלא הוקיעו אותם אלא אף הגינו עליהם בבית המשפט! האם גם זה בגדר הנח להם? תץנועה שכל מטרתה היא זימה ממש כמו ש"צ.
צופה_ומביט כתב:ישראליק כתב:חוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה
חבל שאתה מלעיג, חבל שאתה מקטין, חבל שאתה מקשר דברים למה שאינם קשורים, והכי חבל שעיקרי העיקרים של יסודות התורה לא נחשבים מספיק בעיניך.
זה לא "קטנות הדעת באיזה קהילה".
זה "קהילה של כמה מאות משפחות, אלפי יהודים, במרכז בני ברק, עם מוסדות וילדים רכים בחורים צעירים ואברכים, ממרכז היהדות המיוחסת, הנושאת עליה את שם השושלת הכי ארוכה ורצופה בחסידות בן אחר בן מזמן הבעש"ט, מחנכת בריש גלי להדיא ולכתחילה לעבודה זרה".
העדר החרדה ופחד ממש לכל זיז ושינוי כחוט השערה [עאכו"כ פרצות גדולות] בעיקר ויסוד היהדות, "העיקר", הוא הוא הקטנות הדעת.
נשאר רק להבין כיצד התדרדרנו למצב כזה, שעיקר העיקרים של היהדות נדמה כאיזה דרוש בעלמא שכל אחד יכול לשחק בו כרצונו, ויש כזו אדישות בנוגע אליו.
להבין, כדי להתעורר ולנקוט צעדים על להבא לתקן ולמנוע, לפחות אצלנו.
ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
ישראליק כתב:כמו שכתבתי לעיל, כל אחד עם עבודה זרה/שתי וערב - שלו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים