יבנה כתב:המקום שלהם ויש להם זכות ממונית לקבוע איזה נוסח יתפללו בו.
מה שנכון נכון כתב:יבנה כתב:המקום שלהם ויש להם זכות ממונית לקבוע איזה נוסח יתפללו בו.
כשם שיש להם זכות להכריע בפירוש 'ואשי ישראל', ולחייב את המתפללים לכוין כהכרעתם.
שומר כתב:המהרשדם סובר שאין בנוסח ענין הלכתי . ויש חולקים עליו. במנין הקבוע לא משנים אבל במקום שאין מתפללים קבועים והרבה פעמים רוב המתפללים ספרדים. נראה שכולם יודו שאין בנוסח . ענין הלכתי
שומר כתב:מה קורה באצקוביץ בבני ברק שיש מנינים בלי סוף .מי שעולה חזן מתפלל לפי הנוסח שלו כמדומני
שומר כתב:יש פה בתי כנסת שרשום לא לשנות מנוסח מנהג המקום
האם זה עניין הלכתי או הנהגתי מה שייך בנוסח מנהג
הגדילו לעשות שגם במבנה ליד הבית כנסת שיש שם מנינים מזדמנים כל חצי שעה כתבו מנהג המקום כשבדרך רוב המנין המזדמן בכלל ספרדים ואין מתפללים קבועים
שומר כתב:איך תרגיש במקום כזה ספרדי שיחיבו אותך להתפלל בנוסח שלהם . על זה נאמר ואהבת לרעך כמוך
לפחות במנין מזדמן ולא קבוע כמו שטיבל..
שומר כתב:איך תרגיש במקום כזה ספרדי שיחיבו אותך להתפלל בנוסח שלהם . על זה נאמר ואהבת לרעך כמוך
לפחות במנין מזדמן ולא קבוע כמו שטיבל..
כן מסתבר כתב:שומר כתב:יש פה בתי כנסת שרשום לא לשנות מנוסח מנהג המקום
האם זה עניין הלכתי או הנהגתי מה שייך בנוסח מנהג
הגדילו לעשות שגם במבנה ליד הבית כנסת שיש שם מנינים מזדמנים כל חצי שעה כתבו מנהג המקום כשבדרך רוב המנין המזדמן בכלל ספרדים ואין מתפללים קבועים
למה הספרדים לא פותחים ’שטיבלאך’ משל עצמם?
לענ”ד היה צריך בשטיבלאך אשכנזיים למנוע מהספרדים להתפלל שם בקביעות, כדי שלא יהיו בני קהילות הספרדים כגר בארץ, ויבנו שטיבלאך משל עצמם.
שם הם גם יוכלו להחליט האם ראוי לחייב את האורחים האשכנזיים להתפלל כמנהג המקום...
גביר כתב: וזהרי חמה [אאל"ט הוא בעיקרון בית כנסת אשכנזי אלא שקרבתו לשוק ספרדה אותו לכה"פ בימות החול, מעולם לא הייתי שם בשבת, יתכן שבשבתות הוא אשכנזי] במחנה יהודה.
בברכה המשולשת כתב:גביר כתב: וזהרי חמה [אאל"ט הוא בעיקרון בית כנסת אשכנזי אלא שקרבתו לשוק ספרדה אותו לכה"פ בימות החול, מעולם לא הייתי שם בשבת, יתכן שבשבתות הוא אשכנזי] במחנה יהודה.
א.
התפללתי שם כו"כ פעמים. לפעמים היה חזן אשכנזי ולפעמים ספרדי.
יש שם שלטים בולטים שבשבת הכל בנוסח אשכנזי.
גביר כתב:השבת למדתי אחה"צ ב'זהרי חמה' [אחרי מנחה גדולה במקום אחר ; בקומה העליונה נפתח בשנים האחרונות בית מדרש מסודר הפתוח לציבור הרחב בשם 'היכל לתורה', אם כי ההגעה למקום דורשת עלייה במדרגות רבות, המקום מצטיין בסדריו הנאים, בין השאר ישנה בו הקפדה על החזרת הספרים למקומם המדויק, כולל מסכתות הש"ס לפי הסדר, עובדה המאפשרת איתור ספרים נחוצים ביעילות ובמהירות]. כשיצאתי התפללו [למטה] מנחה בנוסח ספרדי, איני יודע אם זה מקרה או שהכללים השתנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים