ישעיהו לוריא כתב:רק מעניין שהלכתי לשמוע את נאומו של הגר"י זילברשטיין, שאינו הספד עליו, אלא רק כמה מילים מתוך דף אחרי השיעור, ויהי לפלא, שבהקלטה החוזרת מוחקים כמה מילים בדיוק כשמתחיל לספר על המבחן הזה בחצר גור. ורק את ההמשך שומעים ששאל שאלות חזקות וגרם להתעוררות ורעש בקהל. מעניין למה מחקו ומי מחק
חרט כתב:מצבת בעל "ברכת מרדכי".
אני עומד מול המצבה, ועפעס... חש אי-נוחות.
אין בעיה עם התוכן.
אבל, הסגנון, הסגנון...
"רב-ברוך-מרדכי" - ענק הביטוי צח הסגנון, ומעל הכל - איש ענק שענקותו כל כולה היתה וזעקה: מקוריות!
איך אפשר לכתוב עליו, ככה, בסגנון הבנאלי, הנדוש, ילדותי-משהו, במטבעות הלשון הלעוסות -
זה לא רב-ברוך-מרדכי!!!
אליסף כתב:חרט כתב:מצבת בעל "ברכת מרדכי".
אני עומד מול המצבה, ועפעס... חש אי-נוחות.
אין בעיה עם התוכן.
אבל, הסגנון, הסגנון...
"רב-ברוך-מרדכי" - ענק הביטוי צח הסגנון, ומעל הכל - איש ענק שענקותו כל כולה היתה וזעקה: מקוריות!
איך אפשר לכתוב עליו, ככה, בסגנון הבנאלי, הנדוש, ילדותי-משהו, במטבעות הלשון הלעוסות -
זה לא רב-ברוך-מרדכי!!!
איך היית מנסח באופן 'רבי ברוך מרדכי'?
ישעיהו לוריא כתב:כבר מצבת הרב שטיינמן, הפשוטה, כתובה יותר טוב מרבות מהמצבות, אולי עוד טעם לבקשתו...
איש_ספר כתב:[להבדיל, האם הסיפור על נוסח מצבתו של רנה"ו ידוע? נחשפתי אליו רק לאחרונה]
איש_ספר כתב:עד שיקבע אשכול לעצמו
אברהם כתב:רכן אליו ר' ברוך ולחש: האמת, שגם אני מומחה לא-קטן בציורים,
וסיפר לו שלפעמים הוא משרבט קצת ציורים על דף, אבל אחר כך ממהר להשליך לפח... .
בצלאל נתיבות כתב:ראיתי בחנויות ירחון מוריה (אדר ב') לזכרו של הגרב"מ זצ"ל
בברכה המשולשת כתב:לא באתי לתמוך בדעת החוקרים (שאינני יודע מה הם אומרים. לא עסקתי במחקר החסידות באקדמיה).
פשוט התפלאתי לראות את דברי כתר"ה שליט"א, כי למיעוט ידיעתי לא ראיתי דברים כאלה אצל המקובלים (מלבד בגדי לבן בשבת, שעל זה באמת יש עניינים עליונים)
את דברי הרמ"ד ואלי לא ראיתי, לצערי. יש הפניות מדויקות?
מטה עז כתב:אכתוב כמה זכרונות על הגרב"מ זצ"ל
ה. פעם סיפר הגרב"מ בשיחתו על הלוויית החזון איש, בה השתתפו גם בני ישיבת חברון, ואחד הבחורים שהיה מצוין גדול אך מעט לץ, נשא עיניו והביט לכל עבר בראותו את חמשים אלף המלווים שהגיעו לאשכבתיה דרבי, ואמר כמסיח לפי תומו: "נו חזון איש, וכי לא היה כדאי לעמול ככה שבעים שנה ולזכות לכבוד כזה גדול בפטירתכם?"...
בו ברגע (סיפר הגרב"מ) הכיש נחש לאותו בחור, והיה שם רבי שבתי יגל זצ"ל ראש ישיבת סלונים שנענה ואמר בחומרה: הה"ד "לחישתן לחישת שרף"...
ברמן כתב:אני שמעתי סיפור זה מגיסו של הגרב"מ, יבלח"א הגה"צ רנ"מ חדש שליט"א המשגיח ד"אור אלחנן" שסיפרו בנוסח אחר, שזה היה אחד מהאברכים ב"כולל" בפתח תקוה, הגאון רש"צ זצ"ל שהיה ידוע בהומור החד והשנון שלו, שבראותו את הציבור השפוף והכאוב בלוויה, אמר: למה נפלו פניהם, וכי הם מפחדים מ'בר-מינן'?!!
- והיה בדברים נותן טעם לפגם וזלזול בכבודו של הנפטר הגדול. כאשר חזרו מבית העלמין, עקץ אותו עקרב בפינת הרחוב (הקרוי היום רחוב נחמיה, פינת חזון איש), ואמרו על כך ש"עקיצתן עקיצת עקרב".
אגב אותו תלמיד-חכם נפטר כעשרים שנה בערך אחרי פטירת ה"חזון איש" ובהלוויתו הגיע להשתתף מרן הסטייפלר, שהכיר את הערכת החזו"א לאותו ת"ח.
מן הדרום כתב:מקור הסיפור , או לפחות הופעה קודמת בספר סיפורי נחמה
על יהודי שהתבקש לומר משהו בתנ"ך בפני נחמה ליבוביץ ע"ה
מטה עז כתב:מן הדרום כתב:מקור הסיפור , או לפחות הופעה קודמת בספר סיפורי נחמה
על יהודי שהתבקש לומר משהו בתנ"ך בפני נחמה ליבוביץ ע"ה
מקור הסיפור הוא כפי שסיפר לי בעל המעשה הדרשן בכבודו ובעצמו, ולא התחלף לו נחמה בברוך מרדכי, ואף לא ליבוביץ באזרחי.
[ואף כי הוא לא המציא את אגדת השיטפון בו ברגע, לאו כל מוחא יודע לשלוף את המעשה הנכון בזמן הנכון ולעשות בו שימוש נכון, כמסופר כאן (כדוגמת מה ששלף הרב לאו שליט"א, בטיסה עם חסיד מאחת החסידויות הגדולות, שהתלונן בפניו על היחס של חסידי חב"ד לאדמו"ר רמ"מ זצ"ל, ועל אתר השיב לו הרב, והלא אכן אמנם "חי" הוא, וכי אתה היית נוסע לשליחות לסוף העולם בפקודת רבך שליט"א? פשיטא שלא... והלא מקור הדברים הוא במדרש בתשובה רבי עקיבא לטורנוסרופוס, על הכלב החי והארי המת, ותורת משה רבנו, ובכל זאת מעטים היו יודעים לשלוף בשעת מעשה, תשובה מבריקה שכזו) ובכל מקרה ראויים הדברים לגרב"מ זצ"ל נשוא האשכול].
בצלאל נתיבות כתב:ראיתי בחנויות ירחון מוריה (אדר ב') לזכרו של הגרב"מ זצ"ל
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים