חיימל כתב:וגם לענין עבירה - ערבי נחל דברים נצבים - דרוש ח
ואמנם יקשה, שבכל דור יש צדיקים הרבה אשר ממעשיהם הטובים כבר נגמר הבית ביתר שאת ויתר עוז, ומה זה ככה עיכובא שעדיין לא נבנה בית המקדש. והתירוץ לזה כי אחד בונה ומאה סותרים, כי כל איש העושה עבירה מפיל קצת מחומת בית המקדש, ואם עושה ח"ו עבירה גדולה יצוייר שמפיל ח"ו כותל שלם אשר עמלו בוניו בו,
שבע כתב:רבי שמואל לנייאדו בפירושו לספר ישעיה - הנקרא ''כלי פז'' - פרק נד (מהדורת מכון הכתב, חלק שלישי, עמ' 373), כותב:
''ושמעתי מפי החכם הנעלה כה''ר גדליה קורדובירו נר''ו, בשם אביו החכם השלם המקובל האלהי כמהר''ר משה קורדובירו זלה''ה - שמהדמעות שמוריד האדם על בית-המקדש נעשים אבני יקר לבנין בית-המקדש העתיד לפארו בע''ה.
והוא 'כדכד שמשותיך' - הם העינים שהם לגוף כמו חלונות לבית. 'וכל שעריך לאבני אקדח' - שנעשות מהדאגה שבלבו של אדם כאש קודח, וזהו 'אבני אקדח' - מלשון כי אש קדחה באפי.
וזהו שישו אתה משוש - כשיעור מה שהיו מתאבלים עליה, שמהאבל ההוא תולד השמחה ופאר הבנין לשמוח כאמור, ע''כ.
וסיוע לדבריו ז''ל ממה שאחז''ל שהמוריד דמעות על אדם כשר הקב''ה סופרן ומניחן בבית גנזיו - שמורה על שנעשה מהדמעות אבני יקר להניחן בבית גנזיו לשכר טוב לבוכים'' (ועיי''ש עוד).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים