פרנקל תאומים כתב:הסיפור המזעזע האחרון, חיילים שירו למוות בחטופים ישראלים נרדפים ואומללים, כמו גם המקרה של שבוע שעבר, עם החייל שירה למוות ביהודי שניטרל מחבלים, כמו גם המקרים הרבים של ירי דו''צ שהם כפה''נ חלק בלתי נפרד מכל מלחמה, העלה בעיניי רוחי את הספר ''בואי הרוח'' של ר' חיים סבתו (קראתיו סמוך להו''ל), ואת "קללת הגלות" שלמיטב זכרוני היא המסר המרכזי שלו, ועניינה חייל יהודי במלה''ע הראשונה שנלחם במלחמה לא לו אנוס עפ''י הדיבור בצד אחד של המתרס המלחמתי והורג חייל מן הצד הנגדי, ולהוותו מתברר לו שהחייל ההרוג הוא יהודי. האמירה העולה מן הספר היא כעין הסיסמא "לעולם לא עוד", שכעת משזכינו למדינת ישראל שוב לא תהיינה עוד טרגדיות נוראיות שכאלה.
אבל למרבה הצער, גם במדינת ישראל ראשית צמיחת וכו', ובצבא הטוב ביותר בעולם (צה''ל), הטרגדיות הללו מתרחשות גם מתרחשות. משמע, קללת הגלות עדיין לא סרה מעלינו.
מסקנה: לא להוציא את הרבש''ע מהתמונה (ולא שהרב סבתו חשוד חלילה על כך).
"ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולסמוך נפשי, מבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה".
אליסף כתב:דו"צ = דו צדדי?
בברכה המשולשת כתב:פרנקל תאומים כתב:הסיפור המזעזע האחרון, חיילים שירו למוות בחטופים ישראלים נרדפים ואומללים, כמו גם המקרה של שבוע שעבר, עם החייל שירה למוות ביהודי שניטרל מחבלים, כמו גם המקרים הרבים של ירי דו''צ שהם כפה''נ חלק בלתי נפרד מכל מלחמה, העלה בעיניי רוחי את הספר ''בואי הרוח'' של ר' חיים סבתו (קראתיו סמוך להו''ל), ואת "קללת הגלות" שלמיטב זכרוני היא המסר המרכזי שלו, ועניינה חייל יהודי במלה''ע הראשונה שנלחם במלחמה לא לו אנוס עפ''י הדיבור בצד אחד של המתרס המלחמתי והורג חייל מן הצד הנגדי, ולהוותו מתברר לו שהחייל ההרוג הוא יהודי. האמירה העולה מן הספר היא כעין הסיסמא "לעולם לא עוד", שכעת משזכינו למדינת ישראל שוב לא תהיינה עוד טרגדיות נוראיות שכאלה.
אבל למרבה הצער, גם במדינת ישראל ראשית צמיחת וכו', ובצבא הטוב ביותר בעולם (צה''ל), הטרגדיות הללו מתרחשות גם מתרחשות. משמע, קללת הגלות עדיין לא סרה מעלינו.
מסקנה: לא להוציא את הרבש''ע מהתמונה (ולא שהרב סבתו חשוד חלילה על כך).
"ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולסמוך נפשי, מבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה".
אחרי בקשת המחילה מהדר"ג שליט"א, זה ממש לא המסר של הספר.
המסר הוא (כמו שאני הקטן הבנתי אותו) שבגלות נאלצנו להילחם עבור הגויים ימש"ו, עד כדי המצב הנוראי שיהודי הורג יהודי אחר
וזכינו שבימינו זה לא כך, אלא אנו נלחמים עבור עם ישראל וארץ ישראל, לקדש שם שמים,
והוא לא בא לומר שלא ייתכן שיהיה דו"צ וכדומה (שהרי היה כך בכל מלחמה ממלחמות ישראל, כולל אלו שהגהמ"ח שליט"א השתתף בהן וכתב עליהן)
.
תא חזי כתב:כן מסתבר כתב:בלי קשר לנידון עצמו, חשוב להעיר כי העיסוק בירי תועה ובחללי צה”ל, אם ייצא מגבולות הפרופורציה, ישיג את המטרה ההפוכה, שכן הדרך היחידה למנוע זאת, היא להתעלם מכמות הנופלים, וכלשונו של מלכנו דוד ע”ה ’כזאת וכזה תאכל החרב’, ולהמשיך את המלחמות וחיסול המחבלים ביתר שאת, כדי להשיג נצחון שירתיע את אויבינו, מה שיגרום בעתיד בע”ה להרבה הרבה פחות מקרים כאלו.
וההיפך מובן מאליו, כפי שעינינו רואות ל”ע.
איפה כבודו משרת ובאיזו דרגה?
דרומי כתב:לדאבוננו רוב הציבור בישראל מאוכזב מאוד מבעלי הדרגות ומביצועיהם.
לפעמים אדם פשוט יכול להגיד אמת פשוטה והיא האמת האמיתית.
כן מסתבר כתב:השאלה היא עליי או על דוד המלך?...
נחומצ'ה כתב:קראתי באיזה מקום, שאחד אבות החיילים שנהרגו מ'אש כוחותינו' התבטא:
שהוא שמח שבנו נהרג ע"י יהודים ולא ע"י מחבלים.
[כלומר: שהשטנים מהלכי על שתיים לא הצליחו לגדוע את ילדו אלא בשוגג]
תא חזי כתב:
הלא דוד המלך היה מלומדי מלחמה, חרבו על יריכו, הוא וגיבוריו.
הוא לא כתב את התהילים במקלדת במזגן. כי אם בהיותו במערה תפלה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 95 אורחים