כדכד כתב:איפה כתוב "ונאמר" בפתח?
עזריאל ברגר כתב:השאלה לא ברורה.
אם אתה שואל מה משמעות ההבדל בניקוד האות מ' אם בסגול או בפתח - אז התשובה היא שאין הבדל במשמעות, אלא זוהי "צורת הפסק" לעומת "צורת המשך" כמו "עַמְּךָ" לעומת "עַמֶּךָ".
במסתרים כתב:[בהוצאת קורן, ויאמַר בספר איוב מלעיל, איני יודע למה ואינו כן בברויאר.]
במסתרים כתב:קמץ מאן דכר שמיה?
שאלת על טעם השינוי בתיבה שלא ראית ואינה מצויה?
מה נעלם ממני כאן בהבנת דבר פשוט
אולי הכוונה לשאול למה וַנאמר בסגול אבל "נֹאמַר" (בלי ו') בפתח?
עוד יש שינוי ביניהם, שהעבר מלעיל והעתיד (וכן ויאמַר בהפסק) מלרע, ולכאורה שני הדברים תלויים זה בזה ואיני יודע מי קדם.
[בהוצאת קורן, ויאמַר בספר איוב מלעיל, איני יודע למה ואינו כן בברויאר.]
yankev כתב:צודק, הלכתי אחרי תשובתו של הרב עזריאל שאמר שזה תלוי באס"ף, ואז פתח מאן דכר שמיה, שם צ"ל קמץ, אבל במקרה שלפנינו זה באמת צריך להישאל על פתח.
yankev כתב:צודק, הלכתי אחרי תשובתו של הרב עזריאל שאמר שזה תלוי באס"ף, ואז פתח מאן דכר שמיה, שם צ"ל קמץ, אבל במקרה שלפנינו זה באמת צריך להישאל על פתח
במסתרים כתב:הרב עזריאל, הלא הפסק בד"כ היינו אס"ף.
עזריאל ברגר כתב:yankev כתב:צודק, הלכתי אחרי תשובתו של הרב עזריאל שאמר שזה תלוי באס"ף, ואז פתח מאן דכר שמיה, שם צ"ל קמץ, אבל במקרה שלפנינו זה באמת צריך להישאל על פתח.
לא כתבתי אס"ף.
כתבתי צורת הפסק וצורת המשך!
yankev כתב:מה ההבדל בין הדברים?
אני באמת פעם ראשונה נתקל במינוח החדש והנחתי בפשטות שכוונתך לאס"ף, כעת אני מבין שאתה מתכוון למשהו אחר שאני לא מבין.
במסתרים כתב:ייש"כ על הבאת הפרטים.
עדיין לא עיינתי בכל, ו"אס"ף" נשאר השם הכולל המפורסם והמקובל להפסק, אף שפשוט וידוע שכמוהם נוהג לפעמים זקף או טעם חזק אחר [לפי הפסוק, כגון טפחא של ויעשו בנ"י את הפסח דבהעלותך].
לא הבנתי למה הבאת את "יאמרו", שבתנ"ך ישנו בצירי רק באס"ף (אם לא טעיתי בחיפוש) ומאי קמ"ל.
קולך שמעתי בגן אינו בסגול.
ויאמר ברביע תמיד מלעיל - כבר הבאתי למעלה שאינו כן בהגר.
Yankev
אין אתה חייב לענות על מה שבקשתי כמה פעמים לבאר את שאלתך, אבל אם טעית בכותרת אולי תשנה את מלת ונאמר למלת ויאמר.
אדוני שאל מה בין ונאמֶר לתיבת ונא[מַ]ר, עכ"ל בתיקון משֶליyankev כתב:אולי תוכל לחזור על השאלה?
במסתרים כתב:אדוני שאל מה בין ונאמֶר לתיבת ונא[מַ]ר, עכ"ל בתיקון משֶליyankev כתב:אולי תוכל לחזור על השאלה?
שאלתי, מאיפה באת לדבר על ונאמַר ומי הגיד לך על קיומה, באשר אינה בכל כ"ד כתבי הקודש כמו שכתבו למעלה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים