כן מסתבר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:
כך נזכה לא רק לשני כיבושים של בית המקדש... ואולי בסוף נזכה גם להחזיר עטרה ליושנה ולחגוג לא רק את שמונת ימי החנוכה אלא גם את כל הנצחונות המפוארים, האמינים והמדוייקים העתידים להתגלות מחדש לכל מבקשי האמת באמת.
האם עיין מר במגילת תענית?
האם שמתם אל ליבכם שיש שם 3 תאריכים נפרדים, שאינם סמוכים זה לזה, שכולם נחגגו על נס כיבוש המקדש וטיהורו?
מועדי המגילה:
א-ח ניסן, לא קשור
ח-כב ניסן- לא קשור
ז אייר- חנוכת החומה. לא המקדש
י"ד אייר- לא קשור
כג אייר- יום החקרא. קשור מאוד כמובן, ומפורט במקבים א, שהיה שנים אחרי חנוכה.
כ"ז אייר- ביטול הכלילא. קשור לביטול גזירה מגזירות אנטיוכוס, ולא למקדש.
י"ד סיון- נצחון חשמונאי בצפון. לא קשור למקדש.
ט"ו-ט"ז אייר- נצחון חשמונאי בבית שאן ובוקעתא. לא קשור למקדש.
כ"ה סיון- לא קשור.
ד' תמוז- לא קשור.
ט"ו באב- לא קשור
כ"ד אב- לא קשור למקדש. (לפי סכוליון א קשור לחשמונאים, אך לא למקדש)
ד' אלול- חנוכת חומת ירושלים. לא קשור למקדש, גם אם נגיד שזו חומה חשמונאית.
י"ז באלול- לא קשור למקדש. לפי סכוליון א קשור לחשמונאים, אך לא למקדש (לפי נוסח הכלאים קשור לתחילת המרד והמעשה בבת מתתיהו)
כ"ב אלול- לא קשור למקדש (לפי נוסח הכלאים אולי קשור לחשמונאים, אך לא למקדש)
ג' תשרי- קשור לחשמונאים, אך לא למקדש.
כ"ג מרחשוון- אכן טיהור המקדש. ודנו על הקשר בין האמור שם לספר מקבים.
כ"ז מרחשוון- לא קשור.
ג' כסלו- טיהור המקדש מפסלי היוונים (ככה"נ, כך עולה מסכוליון א, ודנו על הקשר בין האמור שם לספר מקבים)
ז' כסלו- לא קשור.
כא כסלו- לא קשור
כ"ה כסלו- חנוכה!
כ"ח טבת- לא קשור.
ב' שבט- לא קשור.
כ"ב שבט- לא קשור.
כ"ח שבט- נצחון חשמונאי על אנטיוכוס, אך לא נזכר המקדש כלל, אלא רק ירושלים.
ח-ט אדר- לא קשור
י"ב אדר- לא קשור.
י"ג אדר- יום נקנור, כמבואר במקבים א.
י"ד - ט"ו אדר- לא קשור.
ט"ז אדר- חנוכת החומה. (מועד שלישי)
י"ז אדר- לא קשור.
כ אדר- לא קשור.
כ"ח אדר- לפי סכוליון פ לא קשור, לפי סכוליון א' ביטול גזירות אנטיוכוס.