חיים ושלו' כתב:לגופו של ענין, האם יש למישהו מידע על הסיפור שהתפרסם, וכן הוא הסיפור, אחד מתלמידי מרן החזו"א זי"ע סיפר לרבו שראה בספר התורה של המהר"י אבוהב שהצדי"ק ביו"ד הפוכה, ולתמיהתו ענה לו רבו שהס"ת של מהר"י אבוהב אינו כן, לימים שמע מאחד מזקני צפת שפעם באיזה תהלוכת הספר תורה נפל ל"ע דליקה ונשרף ר"ל רוב הספר הקדוש והצריכו לכתבו מחדש ורוב הספר כהיום הוא מכתב סופר מאוחר הרבה יותר, וכשהלך התלמיד לבדוק את הס"ת ראה שאכן יש יריעות בודדות מכתב ישן מאד שהוא הכתב האורגינלי של מהר"י אבוהב ואכן שם הצדי"ק עם יו"ד ישרה. אשמח לדעת פרטים ומקורות.
אני אומנם עונה באיחור אך כדאי שכולם ידעו את זה:
השמועה שכולם מביאים על ספר התורה של רבי יצחק אבוהב שהחזון איש תמה על צורת הצד"י שלו ופתאום התברר לו שאלו גליונות שנכתבו אח"כ מאחר שנשרף חלק גליונות הספר, אלו שמועות שוא מאחר והספר כולו אותם יריעות והוא איננו מורכב מכמה סוגי כתבים, עובדה זאת גרמה לי לרצות לברר את השמועה הנ"ל ואז יום אחד דיברתי בעניין אם יהודי ת"ח והוא אמר לי כי ישנו יהודי בשם הרב רייכמן מנווה יעקב שחי עוד עמנו והוא התלווה לאחת ממסעותיו של החזון איש ושאלך לברר אצלו,
הלכתי והתקשרתי אליו והקלטתי את השיחה בה הוא אמר לי במפורש שהוא שמע את הסיפור מפי מי שהתלווה לחזו"א בעצמו, והוא סיפר לו כי המדובר היה בס"ת בבית הכנסת האר"י (ולא אמר לי איזה בית כנסת האר"י שכידוע יש שניים) שאמרו שנכתב בזמן של האר"י (במדויק כך אמר ולא שהאר"י כתבו) והחזו"א בא לבודקו והיה המעשה הנ"ל ועדיין היה מסתפק החזו"א מה היריעה הישנה ומה החדשה.
ובספר תורה של ר"י אבוהב עצמו הצד"י היא כצורת זין, אולם בחלק מקומות הוא כותב צדי ממש ביוד הפוכה דבר המראה בעליל כי שיטתו הייתה שאין זה פוסל,
ומ"מ מכאן ראיה שלספרדים צד"י הפוכה לא פוסל שהרי אם הצד"י האמתית היא כצורת זין, זה הרי אותו השינוי בדיוק אם יש יוד רגילה או יוד הפוכה.