ראיתי בספר שלמי שמחה שהביא בשם מהרש"ק דאפילו בשביל הפסד ממון מותר להפסיק.
ובפשטות הכוונה להפסד מרובה או למניעת ריוח גדול.
עושה חדשות כתב:יש"כ.
ומעל"ע, מעשה שהיה בחתונה שיצאו החתן והכלה מחופתם והמנהג הוא לנגן אז בכל עוז, אבל מחמת אי הבנה לא היה הזמר מעודכן בלו"ז, וכבר נעמד מקודם לתפילת ערבית ועודו אוחז בברכות קרי"ש. ואחד הרבנים שליט"א שהיה שם הורה תיכף בפשיטות שיפסוק הזמר מתפילתו ויתחיל לשורר לחתן והכלה, מחמת האי דינא ד'משיב מפני הכבוד'. האם פשוטה הוראתו כביעתא בכותחא או שיש מקום לדון בזה.
היו שטענו שההפסקה ארוכה מידי, ולא בכגון דא נאמר משיב מפני הכבוד. אבל ראיתי מציינים שבתשורת שי סי' קכח התיר להפסיק בפסוקד"ז כדי לקרוא בתורה כדין משיב מפני הכבוד. עי' חשוקי חמד ראש השנה דף כז ע"א.עושה חדשות כתב:ומעל"ע, מעשה שהיה בחתונה שיצאו החתן והכלה מחופתם והמנהג הוא לנגן אז בכל עוז, אבל מחמת אי הבנה לא היה הזמר מעודכן בלו"ז, וכבר נעמד מקודם לתפילת ערבית ועודו אוחז בברכות קרי"ש. ואחד הרבנים שליט"א שהיה שם הורה תיכף בפשיטות שיפסוק הזמר מתפילתו ויתחיל לשורר לחתן והכלה, מחמת האי דינא ד'משיב מפני הכבוד'. האם פשוטה הוראתו כביעתא בכותחא או שיש מקום לדון בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים