כתב הרמב"ם
שו"ת הרמב"ם סימן תמח
ובאמת שהיה לישמעאלים מקודם באותם המקומות שלשה מיני ע"ז פעור ומרקוליס וכמוש, והם עצמם מודים בדברים אלו היום וקוראין להם שמות בלשון ערבי. פעורח עבודתו שיפעור עצמו לפניו או שיניח ראשו ויגביה ערותו למולו כמו שאלו הישמעאלים משתחוים היום בתפלתם ומרקוליס עבודתו ברגימת האבנים וכמוש עבודתו בפריעת הראש ושלא ילבש בגד תפור ודברים אלו כולם מפורשים וידועים אצלנו מקודם שתעמד דת הישמעאלים,
צורת ההשתחוואה זו שהרמב"ם מלעיג עליה, היא הנהוגה אצלינו בימים המקודשים ביותר. נניח לזה.
ידוע שראב"ם חידש השתחוואות רבות בהשפעות חיצוניות (האריך ע"כ וידר), האם הוא אימץ את השתחוואת המושלמים הנזכרת שאביו מבזה או השתחוואה בפישוט?
יש ע"כ אריכות בהמספיק (דנה) ול"ע כראוי.
אשמח לתשובתכם.