עזריאל ברגר כתב:סדרם ומניינם של עמי כנען (יש את בני כנען שבפרשת נח, יש את עשרת האומות שהובטחו לאברהם, ויש כמה מקומות שהוזכרו העמים - לא תמיד באותו סדר וכו').
פי האתון כתב:העירוני מברכות מ. 'דאמר רב יהודה אמר רב: אסור לאדם שיאכל קודם שיתן מאכל לבהמתו, שנאמר: וְנָתַתִּ֛י עֵ֥שֶׂב בְּשָׂדְךָ֖ לִבְהֶמְתֶּ֑ךָ והדר וְאָכַלְתָּ֖ וְשָׂבָֽעְתָּ'.
פי האתון כתב:נפשי בשאלתי לחו"ר הפורום שיחיו.
האם סדר הדברים כפי שהוא מסודר בפסוק הוא לעיכובא?
לדוגמא: מנחות לו. תנא כשהוא מניח, מניח של יד ואח"כ של ראש, דכתיב וקשרתם לאות על ידך והדר והיו לטוטפות בין עיניך.
ולעומת זאת: בפסחים נז: אם כבש (ויקרא ג, ז 'כשב') אם עז (ויקרא ג, יב) אי בעי כבש לייתיה אי בעי עז לייתיה - ופירש"י מדלא הראה לך הכתוב רמז דמובחר זה מזה ש"מ ששניהן שוין. ושם הרי הקדים כבש לעז?
אשמח לשמוע אם יש עוד מקורות וראיות.
מה שנכון נכון כתב:ידוע מ"ש בשם הגרי"ז ביחס לז' המינים.
פי האתון כתב:מה שנכון נכון כתב:ידוע מ"ש בשם הגרי"ז ביחס לז' המינים.
במטותא, אשמח למראה מקום.
מה שנכון נכון כתב:פי האתון כתב:מה שנכון נכון כתב:ידוע מ"ש בשם הגרי"ז ביחס לז' המינים.
במטותא, אשמח למראה מקום.
ראה פניני הגרי"ז סי"ח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים