פרנקל תאומים כתב:סתם שאלה, נניח שהצדיקומטר המקצועי של החכמולוג סימנא הכריע בנחרצות להלכה ולמעשה שת"ח מפורסם פלוני הוא "ת"ח שאין בו דעת" (והרי מסתמא יש לו לסימנא בבית גנזיו כמה כרכים עמוסים בשמות של ת"ח שהוא הכריע ברוחב דעתו שהם "ת"ח שאין בו דעת"), האם זה אומר שמעתה ואילך התבטלו ממנו כל ההלכות שנאמרו בת"ח, ומותר לבזותו ולחרפו ברבים בחדווה ובעיזוז וכל המרבה הרי זה משובח? האם יש סעיף ברמב"ם או בשו"ע כה"ל: "ת"ח שאין בו דעת, מותר ומצוה לבזותו באופן אישי וירוד כאחד הריקים" עכ"ל. אני מתכווין לשו"ע של רבי יוסף קארו, לא של סימנא. ואם כבר, אולי באמת יש שם גם סעיף בו מפורט מי נכלל בגדר "ת"ח שאין בו דעת" ומי לא. כדי שנדע איך עלינו לנהוג במקרה דנן ובשאר המקרים שנקרים לפתחו של מיודעינו סימנא.
בכל מקרה, אני לא מבין מה זה כ"כ קריטי העניין הזה, וכי אינכם מסוגלים להתעמת עם דבריו של הגריב''ש מבלי להכניס הערות בוטות על אישיותו?
אגב מיסטר סימנא, זה בסדר, בי ובדבריי אתה יכול לזלזל, להכפיש ולקשקש כיד ה' הטובה עליך, אבל אל תתחמק מביקורת אמיתית שמוטחת בכתיבה הארסית שלך, התחמקות נבובה בנוסח "דובר המפלגה" וכיו"ב אינה מתקבלת, בורא העולם יודע שלא העסיקה אותי ממטר השאלה להיכן הגרי"ב שרייבר משתייך או לא משתייך, ואתה אכן צודק, כידוע לכולם, אינני מזדהה עם העולה מדבריו, וזה בדיוק העניין, אותי לימדו שלא מקללים ומחרפים ת''ח גדול ברה"ר גם אם לא מסכימים עם דבריו. וזה הדבר היחיד שהפריע לי. ולא שאר הקשקושים שכתבת. אל תתלה את עצמך (תרתי משמע) בתירוצים לעוסים. ואל תנסה להתחמק בעקיפה מסביב. תתפלא, גם אותך מותר לבקר, לא רק את הגרי"ב שרייבר.
ועם כבר, סימנא, שאלה לי אליך, מה גרם לך לחזור עכשיו לניק שהשתמשת בו לפני עשר שנים? ממי אתה מתחבא?
ייש"כ על הטרחה שטרחת בהודעה מושקעת להפליא שכל כולה מוכיחה את טענתי באופן יוצא מן הכלל.
צא ובדוק לאורך כל האשכול ותמצא לא רק שלא שפטתי את אישיותו של הגריב"ש, אלא אפילו לא התייחסתי לדבריו כל עיקר
(כי אם לטענת "תוכן" שרבים וטובים מן הגדולים סוברים כך, עניתי ואמרתי: "אין עוד גדולים בתורה וביראה שמדברים כמותו. לא ישמע ולא ימצא". ותל"מ). לא טענתי שהוא ת"ח שאין בו דעת, לא קללתי אותו, לא ביזיתי אותו.
בשונה מכהדר"ג, קטן אני מלחוות דעתי בעניינו הגריב"ש או לשפוט ערכם של ת"ח, ואת דעתי אשמור עמי.
כל שאמרתי שמותר וצריך לדון ל
גופו של עניין זה באופן
הראוי, בלא פחד להט החרב המתהפכת של המחיקות, שכן אכסניה קטנה זו מלאה בבעלי דעה ובעלי סברא ש
מסוגלים לדון בדברים בשובה ונחת כדרכה של תורה, מבלי שהם זקוקים להשגחת ולפיקוח ולהדרכת הדר"ג ולהנחיותיו המפורטות בנוגע לדרך המדויקת שבה מותר או אסור להביע דעה או להתנסח. הם כבר אינם נערים קטנים והם ממש לא צריכים את ההודעות האוטומטיות על העמדה הרשמית של המפלגה, אותן הם מסוגלים לנחש לבד, לא בעניין זה ולא בשאר הוויכוחים, הודעות המזדרזות לבוא כאשר איכשהו עולה חשש לכבודה של המפלגה.