אור עולם כתב:כמדומה שבקוראן עצמו הם מיוחסים לישמעאל.
אבן עזרא פר' תולדות כז, מ: היום יקראו אנשי מצרים ושבא וארץ עילם ישמעאלים, ואין בהם מי שהוא מזרע ישמעאלים כי אם מתי מעט.
ובפר' מכירת יוסף עיי' ראב"ע ורשב"ם שהמדינים הם ישמעאלים.
וע"ע -
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 82#p348412.
-------------------------------
ראה גם באשכול שבקישור
viewtopic.php?f=46&t=60909&hilit=%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA ושם הבאתי בנושא זהותם והארכתי בעניינם של ישמעאל ואדום [פרשת תולדות] - להלן חלק
מהדברים הנוגעים בישמעאל:ח.
ישמעל = המוסלמים....וכך המפרשים שאחרי חז"ל זיהו בין אדום לבין הנצרות והמשיכו בפיתוחו, במקביל להרחבה שעבר השם "ישמעאל" ככינוי לכלל המוסלמים ולארצות האסלאם. ר' אברהם אבן עזרא, למשל,מפייט מקונן ואומר כי "ביד
ישמעאל לבוז היינו / נסנו אל אדום ולא חיינו" (בפיוט שראשיתו במילים "איה נבואות נביאים קדומים").
ומצאנו בדיון על המלכויות שעם ישראל היה כפוף להן – הנוצריות מכאן והמוסלמיות מכאן – שנעשה שימוש רב בידי חכמים - אלה אשר נאנקו תחת עולו של האסלאם,שכתבו במטבע הלשון: "תחת אדום ולא תחת
ישמעאל" (כך, רבנו בחיי בן אשר בפירושו לדברים ל', ז).
ביטוי נוסף לזיהוי שבין אדום לבין העולם הנוצרי מצוי, למשל, במחרוזת האחרונה שבפיוט הידוע "מעוז צור": "דחה אדמון בצל צלמון", שעניינו בקשה שה' ידחוף, ישליך, את האדום, את ארצות הנצרות, אל צל המוות.
ט.
הגברת והשפחה.על שני יסודות אלו, שישראל משועבדים
לישמעאל ולעשו-אדום, חיבר
האבן עזרא את שירו המפורסם
"לבי ובשרי ירננו אל א-ל חי". באחד הבתים רשם:
"ראה לגברת אמת/ שפחה נואמת / לא כי בנך המת / ובני החי".
בעצם מתנהל כאן ויכוח בין השפחה לגברת על מי מכוון המקרא, "בנים אתם לה' אלקיכם"
(דברים יד א,) מי הוא הבן שנאמר עליו "ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים כולכם היום".
"הגברת"היא ישראל . ומי הם השפחה והבן המת ?
. וחלוקים המפרשים, מי הן הגברת והשפחה:
הגר וישמעאל או עשו ורומי?
ובאמת "אלו ואלו יכולים לאמת כוונתם:
וכששרו שיר זה
במרוקו, היו מתכוונים - להגר ולישמעאל,
ואילו במדינות אירופה היו מתכוונים לעשיו- אדום ולנצרות.
.....
1. האב"ע-
להיכן נעלמו הישמעלים ?. .דעת האבן עזרא , שאכן המלכות הרביעית היא מלכות ישמעאל, ומלכות אדום מתחברת עם מלכות יוון, המלכות השלישית (דניאל ב, לט).
והרמב"ן הביא את דבריו בכמה מקומות, וחלק עליו בכמה מקומות וכתב:
"ורבי אברהם נשתבש בזה והכניס בזה
מלכות ישמעאל כי נפל פחדם עליו, . (רמב"ן במדבר כד כ). .."ואומר כי היא (המלכות הרביעית)
מלכות ישמעאל, שגם היא מושכת לדעתו עד ביאת הגואל... ועוד שהוקשה בדעתו [האבע] למה לא יחשוב מלכות
ישמעאל שהיא מלכות גדולה ועצומה מן הרומיים (ספר הגאולה, שער שלישי, עמ' רפג בהוצאת מוסד הרב קוק).
....