ב'מדרש רבה המשולב' שיצא לאור לאחרונה בהוצאת 'עוז והדר', הדפיסו בכרך הראשון הקדמה ארוכה (42 עמ') בשם 'פרקי מבוא' על אגדות חז"ל בכללותו ועל מדרש וכו', והביאו בין השאר רשימה של המדרשים שלפנינו, וכן רשימה של המדרשים שהוזכרו בראשונים ואינם לפנינו כיום.
ולא זכיתי להבין:
א] בעמ' יד מונה את המסכתות קטנות (גרים, כותים, עבדים, ציצית וכו') בין 'מדרשי הלכה' שנמצאים אתנו כיום, והלא מסכתות הללו אינם בגדר מדרשים כלל.
ב] עוד יותר יש להפליא שבעמ' יג מציין בתוך 'מדרשים שהיו בפני רבותינו ואינם בידינו' את 'מסכת תפילין' ו'מסכת מזוזה', והלא נדפסו יחד עם כל המסכתות הקטנות בש"ס, בצמוד למסכת ציצית שהזכיר בין אלה שכן נדפסו.
ג] בעמ' לה תחת הכותרת 'מדרש אחר בשם דברים רבה' כותב שמצינו כמה מהראשונים שהזכירו 'מדרש דברים רבה' ואינו במדרש שלפנינו. ולא ידע כי רוב הציטוטים שבראשונים נמצאים ב'מדרש דברים רבה' שהו"ל הר"ש ליברמן בשנת ת"ש. ומה שיש גם מבואות בראשונים שלא נמצאו במדרש הנ"ל (כפי שמציין ב'פרקי מבוא' שם הערה צט), ככל הנראה אין הכת"י שלם, עיי"ש במבוא.