שלום לכולם!
1. "ויקח חמאה" ופירש"י שלחם לא לקח כי פרסה שרה נידה.אם כך, איך שרה לא האמינה לבשורת הילד ?הרי היא ראתה שהיא מקבלת נידה בגיל 90!
ולהגיד אין מוקדם ומאוחר בתורה נראה דוחק גדול מאוד פה כי ממש מתואר סדר ההשתלשלות בביקור המלאכים.
2. יט,ב - "עוד מי לך פה" - לא מסתדר לי, רשי פירש בהתחלה שכל הלילה היה מליץ עליהם טובות אבל שעשו את המעשה הזה לא היה לו פתחון פה.אבל קשה,בספוק ד מפרש שאמר עליהן עוד לפני כל המעשה הזה "רובם רשעים"! אז איך דיבר עליהם טובות כל הלילה?
3. כ,כא - איך לומדים מכאן כל המתפלל על חבירו נענה תחילה?? קודם כל נפתחו בפסוק כ נקבי בית אבימלך! ואי אפשר לתרץ אין מוקדם ומאוחר בתורה כי סתימת נקבים לא יכולה להמשך יותר מכמה שעות אחרת האדם מת. ואברהם יכל לפקוד את שרה הכי הרבה בלילה שאחרי שחרור שרה מאבימלך(וזה אם תגיד שה' פקד את שרה הכוונה נפקדה עוד באותו לילה ולא שאומר בכלליות שאחרי ג' חודשים ראו על שרה הריון וכו') - אז אי אפשר להעמיד בכל מצב ששרה נפקדה ואז נפתחו נקבי בית אבימלך כי אם כך עבדיו ואמותיו היו מתים ואז מה הועיל פתחית נקביהם?
4. פסוק כג - האם מה שהתורה קוראת לו נין אנחנו קוראים נכד וכן להיפך?
5. למה אברהם הלך לבאר שבע אחרי העקידה ולא חזר הביתה לחברון??ועוד,שחזר אחרי זה לחברון, כי איך גילה ששרה אמנו נפטרה? הרי היא נפטרה בחברון. אז בכלל לא מובן
6. פסוק טז פירשי כסבור שהם אורחים - איך סבור שהם אורחים? הרי לפני רגע הם התנבאו לו שכעת חיה ולשרה בן! ואם תאמר שחשב שהם הזויים או משוגעים ולא האמין בנבואתם הרי שהקב"ה שאל אותו למה צחקה שרה ולא האמינה לנבואה- משמע זו נבואת אמת! אז ודאי שהם לא סתם עוברי אורח
7. יט, ו - פירש"י "אַף אִם הוּא צַדִּיק תַּהַרְגֶנּוּ, שֶׁמָּא כָךְ דַּרְכְּךָ לְאַבֵּד הָאֻמּוֹת חִנָּם? כָּךְ עָשִׂיתָ לְדוֹר הַמַּבּוּל וּלְדוֹר הַפַּלָּגָה, אַף אֲנִי אוֹמֵר שֶׁהֲרַגְתָּם עַל לֹא דָבָר, כְּמוֹ שֶׁאַתָּה אוֹמֵר לְהָרְגֵנִי:" - ממתי דור הפלגה נענשו בהריגה?? כל עונשם היה פיצול ובלבול השפות והלשונות.