בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי להכניס:
ר' יעקב פרידמן מביא באחד מספריו (אולי "שטייגען") מעשיה באחד שרצה לשמוע ולהנות ממה שידברו עליו לאחר מותו, עשה עצמו כמת ושמו אותו במיטת מתים, עשו לו הלויה והוא נהנה מאד לשמוע את ההספדים על עצמו עוד בחייו, אלא ששכחו להזכיר שהיה מחמיר בבדיקת כרוב וכו', ומרוב שהציק לו ה"התעלמות" מכך בהספדים, לא התאפק והשמיע קולו: "אבל שכחתם את הכרוב"!!...
בקיצור, יש כנראה תופעה זו בנפש האדם [אולי רק בחלק מבני האדם, אולי רק ברמה נמוכה] לרצות שידברו עליו טוב בהספדים, וכו', ולאחר מיתתו.
השאלה ממה זה נובע. מילא "כבוד" בעולם הזה, לפחות יש איזה סוג של "הנאה" [מדומה כמובן, אבל הנאה], אבל אחר מיתתו - מאי נפק"מ לו מה ידברו עליו?
פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:נתבקשתי להכניס:
ר' יעקב פרידמן מביא באחד מספריו (אולי "שטייגען") מעשיה באחד שרצה לשמוע ולהנות ממה שידברו עליו לאחר מותו, עשה עצמו כמת ושמו אותו במיטת מתים, עשו לו הלויה והוא נהנה מאד לשמוע את ההספדים על עצמו עוד בחייו, אלא ששכחו להזכיר שהיה מחמיר בבדיקת כרוב וכו', ומרוב שהציק לו ה"התעלמות" מכך בהספדים, לא התאפק והשמיע קולו: "אבל שכחתם את הכרוב"!!...
בקיצור, יש כנראה תופעה זו בנפש האדם [אולי רק בחלק מבני האדם, אולי רק ברמה נמוכה] לרצות שידברו עליו טוב בהספדים, וכו', ולאחר מיתתו.
השאלה ממה זה נובע. מילא "כבוד" בעולם הזה, לפחות יש איזה סוג של "הנאה" [מדומה כמובן, אבל הנאה], אבל אחר מיתתו - מאי נפק"מ לו מה ידברו עליו?
אצל אלה שרח"ל אינם מאמינים (לפחות באופן מוצהר) בהישארות הנפש, הקושיא חמורה כפליים (או שבעתיים..).
יש על זה מעשיה חביבה (בין אם התרחשה במציאות ובין אם לא לגמרי..) של הרב יחיאל יעקבזון..
בכל אופן יש כאן באמת איזה ממה נפשך:
אם אדם חלילה אינו מאמין בהישארות הנפש, אז מה אכפת לו שיכתבו על המצבה שלו לאחר אריכות ימיו שהוא היה שקרן וגנב. מה מזיז לו? הרי הוא סבור שלא יהיה ממנו כלום....
חבר פורום אוצר החכמה כתב:מסתבר שבפועל אחר הפטירה עסוקים עם דין וחשבון וממש לא מעניין מה קורה בעולם הזה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים