עזריאל ברגר כתב:אצלנו אומרים "מוז'יניק נשאר מוז'יניק"...
על החתום: מוז'יניק
אראל כתב:.
אראל כתב:יפה
הרי לנו ביאור מחודש בתואר 'נער', שאין הכונה דייקא על צעירות השנים.. כי אם להצעיר בקרב המשפחה,
וכל התפיסה המקובלת לתאר 'דוד עם גלית' כאילו ילד לוחם עם גבור אדיר, קצת מוטעית....
ואפשר, שביחס לגלית [שהי' בנו של ערפה כמשחז"ל, הרי היה זקן עתיק בן כמה מאות שנים!, אן אלטער בער] עדיין היה דוד בן כ"ט, בגדר 'נער', ויל"ב
כדכד כתב:לא הבאתי פירוש שלישי למלה נער
הבאתי את הפסוק כפי שהוא בהקשרו המלא
ברור שזו כוונת הפסוק
אראל כתב:חיפשתי במפרשים ובגמרות, מצאתי כולם מצטטים את הרלב"ג והאברבנאל, מתקשים האיך אירעו כ"כ אירועים רבים במשך של שתי שנים בלבד, אבל לא מצאתי סדר ברור כאן
איזה ספר מומלץ שעושה כאן סדר?
זאב ערבות כתב:אראל כתב:חיפשתי במפרשים ובגמרות, מצאתי כולם מצטטים את הרלב"ג והאברבנאל, מתקשים האיך אירעו כ"כ אירועים רבים במשך של שתי שנים בלבד, אבל לא מצאתי סדר ברור כאן
איזה ספר מומלץ שעושה כאן סדר?
חפשת ולא מצאת, משמע לא יגעת...
איני יודע אם זה יענה על השאלה אך מצורף קובץ מהספר סדר עולם רבה, פרק י"ד מאליעזר שולמן שנכתב בכתב ידו ושם מוסברת כרונולגיית סדר הזמנים על פי הסדר עולם.
ודרך אגב ציטוט מההודעה האחרונה: ועוד מקראי קודש ומקורות, אשר ציין עליהם הרה"ג בעל אוצר רש"י שליט"א
שנאמר האמת והשלום אהבו... וכן נאמר וגר זאב עם...
זאב ערבות כתב:אראל כתב:חיפשתי במפרשים ובגמרות, מצאתי כולם מצטטים את הרלב"ג והאברבנאל, מתקשים האיך אירעו כ"כ אירועים רבים במשך של שתי שנים בלבד, אבל לא מצאתי סדר ברור כאן
איזה ספר מומלץ שעושה כאן סדר?
חפשת ולא מצאת, משמע לא יגעת...
איני יודע אם זה יענה על השאלה אך מצורף קובץ מהספר סדר עולם רבה, פרק י"ד מאליעזר שולמן שנכתב בכתב ידו ושם מוסברת כרונולגיית סדר הזמנים על פי הסדר עולם.
אראל כתב:יפה
הרי לנו ביאור מחודש בתואר 'נער', שאין הכונה דייקא על צעירות השנים.. כי אם להצעיר בקרב המשפחה,
וכל התפיסה המקובלת לתאר 'דוד עם גלית' כאילו ילד לוחם עם גבור אדיר, קצת מוטעית....
ואפשר, שביחס לגלית [שהי' בנו של ערפה כמשחז"ל, הרי היה זקן עתיק בן כמה מאות שנים!, אן אלטער בער] עדיין היה דוד בן כ"ט, בגדר 'נער', ויל"ב
אראל כתב:כדכד כתב:לא הבאתי פירוש שלישי למלה נער
הבאתי את הפסוק כפי שהוא בהקשרו המלא
ברור שזו כוונת הפסוק
כונת הכתוב היא כפשוטו, מילת 'נער' מתפרש גם לבן שלשים ובן ארבעים עד הגיעו לימי הזקנה [בן שישים?, ולעתיד לבא גם בן מאה שנים יתואר 'נער', כדכתיב ישעיה (סה, כ)], וכמו שראינו ביצחק שהי' בן ל"ז שנה בשעת העקידה, ועוד מקראי קודש ומקורות, אשר ציין עליהם הרה"ג בעל אוצר רש"י שליט"א כנ"ל
בתי שתחי' נותנת הרצאות בספר תהלים, לבנות, ושאלה ממני על מה ששמעה מאיזה מגי"ש וותיק ת"ח חשוב, שמספר סיפורו של דוד וגלית, ואמר שדוד הי' בן 'עשר שנים', איני יודע מאיפה לקח זאת, כי בפשטות מכל המקורות הנ"ל מוכיח בעליל, שהיה לכה"פ בן כ"ח או יותר, וע"כ פתחתי האשכול הזה, לחקור אם א' כאן שמע או ראה ממקור נוסף שהיה דוד ילד ממש
צופה_ומביט כתב:בריש שמואל כשהיה בן ב' שנים "והנער נער", ומתרגם יב"ע "ורביא יניק". וצ"ב מה ללמוד מכאן למילת נער כשהיא לבדה. האם הכוונה גדול יחסית או להיפך.
ואצל משה ילד ונער באותו משפט, והיה בן ג' חודשים (ויש דרשות, אבל צריך להיות מובן גם בפשוטו). ולפי התרגום יב"ע הנ"ל (שנער הסמוך לעוד ביטוי קטנות בא לומר יניק) יש לומר שהכוונה שיש ילד שכבר נגמל ויש ילד שעודו יונק, ותפתח ותראהו את הילד - והנה הוא נער-יניק יונק עדיין ובוכה כי הוא רעב, וזהו התחלת הנושא המדובר שם מיד להביא למשה מינקת.
ואצל שמואל ג"כ היה זה זמן גמילתו כמפורש שם כאשר גמלתהו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים