בספק התפלל הטעם הוא שיכול להתנות שאם כבר התפלל יהא לנדבה, ואין הציבור מתפללים נדבהנצחנות בעלמא? כתב:ואגב, אעירה כאן מה דקשיא לי על מה שפסק בעל פלגי מים שליט"א שאין אומרים נעילה בתעניות השתא משום סב"ל, אחר דנחלקו בזה הראשונים אם בתע"צ בבבל מוסיפים נעילה וה"ה לתע"צ בזמננו בא"י, והלא מבואר דבספק אם התפלל חוזר ומתפלל והיינו דבתפילת שמו"ע ל"א סב"ל, וא"כ ל"ש לפטור מתפילה מטעם ספק ברכות להקל, וצ"ע.
נצחנות בעלמא? כתב:ואגב, אעירה כאן מה דקשיא לי על מה שפסק בעל פלגי מים שליט"א שאין אומרים נעילה בתעניות השתא משום סב"ל, אחר דנחלקו בזה הראשונים אם בתע"צ בבבל מוסיפים נעילה וה"ה לתע"צ בזמננו בא"י
נצחנות בעלמא? כתב:עוד אעירה באגב, כי בסדר ברכות שבמחזור הנ"ל הברכה היחידית שאין בה תחינת "קרב" סמוך לחתימה היא ברכת את צמח, ומזה נראה כי המחבר הפיוטים הוא קדמון שהתפלל בנוסח הארצישראלי שבו התאחדו ברכות צמח דוד וירושלים לברכה אחת, (וכמו שהוכיחו לגבי הקליר שלא חיבר פיוט לאת צמח בויאהב אומן לפורים וכן באאביך ביום מבך לט"ב).
מחלוקת הראשונים רש"י ותר"י, ולהלכה אינו חוזר ומתפלל בשבת (משנ"ב קז, סק"ה וביאוה"ל ריש סי' קכד)נצחנות בעלמא? כתב:ספק אם התפלל כמדומה שהוא גם בשבת כשאין נדבה, לא?
נצחנות בעלמא? כתב:הוא כותב שם במפורש סב"ל כך זכור לי ברור מאד מכבר.
ישבב הסופר כתב:זה עתה מצאתי עוד מנהג בענין השש ברכות, אף הוא מכת"י הנמצא באתר היברו מניוסקריפטס.
והוא מצו"ב.
כתוב שזה כמנהג צרפת הדרומית. מוסיפים שש ברכות, אבל ללא פיוט הקרובה שנאמרה במנהגים האחרים בכל ה24 ברכות שבשמו"ע.
כדכד כתב:איפה הגמרא?
הר ששון כתב:אי טַעְמָא דְּרַבִּי יְהוּדָה — לְפִי שֶׁאֵין אוֹמְרִים זִכְרוֹנוֹת וְשׁוֹפָרוֹת אֶלָּא בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, וּבַיּוֹבְלוֹת, וּבִשְׁעַת מִלְחָמָה
לא כתוב כד במלחמה
איש_ספר כתב:קבלתי.
איש_ספר כתב:קבלתי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 181 אורחים