כולל יונגערמאן כתב:האיך בדיוק למדת זה?
אראל כתב:
א. לא ידוע לי על סטמורי שהולך לרופא אטיאיסט, ואם יש מהם שהולכים לא שואלים ולא דורשים, גם לא ידוע לי על רופא המתהלל כוחי ועוצם ידי, בדרך כפירה בה'
ב. ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי זה פסוק בתורה, זיל קרי ביה רב
ג. אני לא אומר כלום למעשה, כי לא ראיתי ולא שמעתי שממשלת מדינת ישראל או ראשי הצבא שלהם ישאלו בדעת תורה, ואם יתרמי שישאלו, כמובן שהם עושים מה שנוח ונראה להם [וברוב גאוותם ואיגאו שלהם, קרבות יחפצון], וגם לא נראה בעתיד שהמדינה הזאת וממשלתם תהיה מורכבת בעיקר וברובם משומרי תורה ומצות, ולע"ע החוקים שלהם אינם כפופים כלל וכלל למשפטי ודיני התורה..., ובקיצור השאלה לא רלוונטי כלל, חבל על בזבוז הזמן...
כל הדברים שכתבתי לעיל, היינו חלק הרלוונטי למעשה מצידנו, מה שמוטל עלינו לעשות עתה, והאיך אנו מחויבים להתפלל להקב"ה
אבל בעקרון הדברים, כן, אם יקרה, והמדינה יתעניין מאוד בדעתו של הרבי מסאטמאר, וישתדלו להשיג את מספר הטלפון שלו בגן עדן, ויצליחו להתקשר אתו, אז מסתמא ישיב להם הרבי מסאטמאר שאסור עפ"י תורה ליהודים שיהיה להם ממשלה ומשטרה וכו' עד ביאת המשיח, כולל ממשלה עפ"י חוקי התורה....
ד. בודאי שמותר לעמוד מנגד, והלא בשעה שנכנסים לבית הכנסת להרוג ולטבוח, ויש אפשרות להציל על ידי הריגת הרוצחים, הרי הם רודפים ממש, אין שום חולק בדבר שמותר ומצוה להרגם, זיל קרי ביה רב בפרשת משפטים "אם במחתרת ימצא הגנב וגו', עיי"ש ברש"י ובסוגי' הגמ' בסנהדרין... [אך בתגובה הסמוך הצגתי שאלה דומה, שאין לי תשובה ברורה ע"ז, מה יהיה הדין אם הרוצח יעמיד בפניו יהודי אחר כמגן, ואין אפשרות להרוג הרוצח אלא באמצעות הריגת היהודי, אם יש איזה היתר להרוג הרוצח והיהודי גם יחד...., איני יודע ....]
אראל כתב:נכון
בפרט שהמדובר בדעביד מעשה
ומכאן נלמוד שאינו מותר עפ"י תורה, לצה"ל, ליכנס לעזה לחסל מחבלים
זאב ערבות כתב:אראל כתב:נכון
בפרט שהמדובר בדעביד מעשה
ומכאן נלמוד שאינו מותר עפ"י תורה, לצה"ל, ליכנס לעזה לחסל מחבלים
אם צה"ל לא יכנס לעזה להשמיד את המחבלים, בפעם הבאה הם יעשו מה שעשו בעוטף עזה במאה שערים! קל לדבר ממקום מושבך בוויליאמסבורג
אראל כתב:זאב ערבות כתב: נשמח לשמוע דברים כדורבנות ונגיש את הצעותיך לממשלת ישראל.
ואם כבר מדברים על תמיכת ממשלת ארה"ב שלדבריך פסולה וככרעי תרנגולת, מדוע מותר לקבל תמיכה כספית מהם? הלא ללא תמיכתם הכספית כל המוסדות כאן יסגרו ועשרות אלפי משפחות חרדיות יתמוטטו.
אין לי פנאי להכנס איתך בוויכוחים שבעיני ברור, במחילה מראש, אבל המציאות הוכיחה שאתך לא אגמור לעולם...
אך שלא יאמרו מדשתקי,
זאב ערבות כתב:ד. אם אתה כבר מסכים שמותר לעמוד מנגד, אם לא התאמנת בנשיאת נשק והטסת מטוס והפעלת טנק וכדומה, כיצד תעמוד נגדם? בחרב סייף וקשת?
ובקשר לסוגיה של יהודי כמגן, זה מה שנקרא דילמא ויש מצבים בחיים שבלי פלפולים ובלי למדנות צריך לפעול ואין זמן לעשות חשבונות כאלו וכאלו ואת החשבון עושים אח"כ. מכיוון שרוב חברי הפורום לא עשו צבא או אימון צבאי אחר כלשהו וכמובן לא היו במצבים קשים כאלו, אז קל להם לדבר.
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:נכון
בפרט שהמדובר בדעביד מעשה
ומכאן נלמוד שאינו מותר עפ"י תורה, לצה"ל, ליכנס לעזה לחסל מחבלים
אם צה"ל לא יכנס לעזה להשמיד את המחבלים, בפעם הבאה הם יעשו מה שעשו בעוטף עזה במאה שערים! קל לדבר ממקום מושבך בוויליאמסבורג
כלל לא קל לדבר, ואפילו מוויליאמסבורג
הלב כואב והעינים דומעות...
אז איר ווילט סתם טשעפענען אדער סתם רעטאריק, גייט אייך ארויס פון דאנעט אדער גיי איך ארויס פון דאנעט
ואם לדון בדבר הלכה
ראה, רמב"ם פ"ה מהל' יסוה"ת הל' ה', 'יהרגו כולם ואל ימסרו נפש אחת מישראל'... אתה שומע, 'יהרגו כולם' אפילו הם מאיימים על כל מאה שערים ווויליאמסבורג ומאנסי ביחד
ולהלן שם הל' ז', והריגת נפש מישראל לרפאות נפש אחרת או להציל אדם מיד אנס, דבר שהדעת נוטה לו הוא שאין מאבדין נפש מפני נפש
עקביה כתב:זאב ערבות כתב:ד. אם אתה כבר מסכים שמותר לעמוד מנגד, אם לא התאמנת בנשיאת נשק והטסת מטוס והפעלת טנק וכדומה, כיצד תעמוד נגדם? בחרב סייף וקשת?
ובקשר לסוגיה של יהודי כמגן, זה מה שנקרא דילמא ויש מצבים בחיים שבלי פלפולים ובלי למדנות צריך לפעול ואין זמן לעשות חשבונות כאלו וכאלו ואת החשבון עושים אח"כ. מכיוון שרוב חברי הפורום לא עשו צבא או אימון צבאי אחר כלשהו וכמובן לא היו במצבים קשים כאלו, אז קל להם לדבר.
ר' זאב,
אחר הקידה חמש מאות ובקשת מחילה,
לא קשה לי להבין את התסכול שחש ר' אראל מהדיון הזה.
הוא טוען טענות הלכתיות, ולכל היותר השקפתיות, ואתה לפתע מסיט את הנושא למישור המעשי והאישי.
לא הצלחתי להבין כיצד ולמה תגובתך המצוטטת בזה קשורה לדיון.
מן הסתם יש לך נימוקים מכריעים לכך שכתבת אותה, אבל עכ"פ את מה שחש ר' אראל לנוכח תגובה כזו אני מבין בהחלט.
זאב ערבות כתב: והוא בא ואומר שהדרך לעשות זאת זה ע"י תפילה ומסירת המדינה לערבים...
זאב ערבות כתב:האם לי אסור להיות מתוסכל? רק לו מותר?
עקביה כתב:זאב ערבות כתב:האם לי אסור להיות מתוסכל? רק לו מותר?
גם לך מותר.
אלא שאני הקטן מבין טוב יותר אותו.
אראל כתב:זאב ערבות כתב: והוא בא ואומר שהדרך לעשות זאת זה ע"י תפילה ומסירת המדינה לערבים...
מילא שאתה כופר לגמרי בכח התפלה להקב"ה, אינך מאמין שהקב"ה בלבד הוא יכול להושיע אותך ולו לבדו ראוי להתפלל וכו'... ... סוכ"ס ציוני אתה ואתה בטוח בזרוע עוזך יותר מבכח התפלה להקב"ה ....
אבל
האלוי, איפוא כתבתי מילים הללו שצריכים למסור המדינה להערביים??? שאתה מצטט בשמי???????
[מילא מה שקשקשת לעיל, במחילה מכבודך, דברי נכנסו בראשך מעוקם עד הסוף... כך שהדברים שכתבת אין להם שחר וקשר להדיון שהי' ביני לבין הרב תוכן...., על כן התעלמתי מן קשקושיך...., אבל למה שאתה טופל עלי דברים שלא כתבתי ולא אמרתי כלל???]
אני פורש מן אשכול הזה, במחילה מכל החבירים..., מה לעשות, אי אפשר לי להפטר מן הקוקו הזה
אולי שהמנהלים יטפלו עמו
אראל כתב:א. לא ידוע לי על סטמורי שהולך לרופא אטיאיסט, ואם יש מהם שהולכים לא שואלים ולא דורשים, גם לא ידוע לי על רופא המתהלל כוחי ועוצם ידי, בדרך כפירה בה'
ב. ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי זה פסוק בתורה, זיל קרי ביה רב
ג. אני לא אומר כלום למעשה, כי לא ראיתי ולא שמעתי שממשלת מדינת ישראל או ראשי הצבא שלהם ישאלו בדעת תורה, ואם יתרמי שישאלו, כמובן שהם עושים מה שנוח ונראה להם [וברוב גאוותם ואיגאו שלהם, קרבות יחפצון], וגם לא נראה בעתיד שהמדינה הזאת וממשלתם תהיה מורכבת בעיקר וברובם משומרי תורה ומצות, ולע"ע החוקים שלהם אינם כפופים כלל וכלל למשפטי ודיני התורה..., ובקיצור השאלה לא רלוונטי כלל, חבל על בזבוז הזמן...
כל הדברים שכתבתי לעיל, היינו חלק הרלוונטי למעשה מצידנו, מה שמוטל עלינו לעשות עתה, והאיך אנו מחויבים להתפלל להקב"ה
אבל בעקרון הדברים, כן, אם יקרה, והמדינה יתעניין מאוד בדעתו של הרבי מסאטמאר, וישתדלו להשיג את מספר הטלפון שלו בגן עדן, ויצליחו להתקשר אתו, אז מסתמא ישיב להם הרבי מסאטמאר שאסור עפ"י תורה ליהודים שיהיה להם ממשלה ומשטרה וכו' עד ביאת המשיח, כולל ממשלה עפ"י חוקי התורה....
ד. בודאי שמותר לעמוד מנגד, והלא בשעה שנכנסים לבית הכנסת להרוג ולטבוח, ויש אפשרות להציל על ידי הריגת הרוצחים, הרי הם רודפים ממש, אין שום חולק בדבר שמותר ומצוה להרגם, זיל קרי ביה רב בפרשת משפטים "אם במחתרת ימצא הגנב וגו', עיי"ש ברש"י ובסוגי' הגמ' בסנהדרין... [אך בתגובה הסמוך הצגתי שאלה דומה, שאין לי תשובה ברורה ע"ז, מה יהיה הדין אם הרוצח יעמיד בפניו יהודי אחר כמגן, ואין אפשרות להרוג הרוצח אלא באמצעות הריגת היהודי, אם יש איזה היתר להרוג הרוצח והיהודי גם יחד...., איני יודע ....]
תוכן כתב:א. אתה יודע טוב מאד שאין חסיד סטמר בעולם שבודק אם הרופא הוא אתיאסט יהודי אם לא, ואם יש חשש של כוחי ועוצם ידי. וזה מוכיח, שכל הטיעון של כוחי ועוצם ידי, הוא לא להלכה ולא למעשה, אלא סוג של התעוררות.
ג. אף אחד לא שואל לא את דעתך, ואף לא את דעתי. אנו בודקים מה יהיה הדין לפי שיטת הסטמר רב, כשהממשלה תהיה שומרת תורה ומצוות. כך דנים בכל שאלה הלכתית, שבודקים כל מיני היכי תימצות כדי להבין יותר טוב את הגדר ההלכתי של הסברא. דיבורים בסגנון של טלפון בגן עדן, לא יכירנו מקומו בדיון רציני. אבל אין לך מה לענות. וזה בסדר.
ד. אז הסכמנו שאם הערבים מתקיפים מותרים וחייבים להתקיף בחזרה כדי להתגונן, אפילו אם יש חשש לכוחי ועוצם ידי וחשש שהאומות ישנאו אותנו. עכשיו, מה קורה שהערבים מגיעים לבית כנסת עם חרבות שלופות ואין בכוחם של המתפללים להגן על עצמם, האם מותר לקרוא לחייל חילוני להגן על המתפללים, או שמא עדיף להתפלל להקב"ה אפילו אם הערבים שוחטים על ימין ועל שמאל?
אראל כתב:באמת כבר אמרתי שהנני פורש מן האשכול הזה, אך אחר ששאלת, אשיב לך תשובה אחת ולא יותר, ומכאן ואילך אני פורש מן האשכול הזה לחלוטין בלי"נ
ג. השבתי לך כבר די ברור, שלפי שיטת הסאטמר רב, כל הממשלה והשלטון והצבא הכל חפצא אחת של איסור, ואסור להתקיים כל זמן שעדיין לא זכינו להגאולה מהקב"ה ומלך המשיח, משהו לא ברור?, [השבתי לך לעיל בדרך בדיחותא בעלמא, כי באמת אינו רלוונטי...]
זאב ערבות כתב:האם אנו (החרדים) לא צריכים לשקול מחדש את היחס שלנו לצבא ולהשתתפות בו בצורה זו או אחרת, והוא בא ואומר שהדרך לעשות זאת זה ע"י תפילה ומסירת המדינה לערבים... וכי איך אני אמור להרגיש עקב דברים אלו? האם לי אסור להיות מתוסכל? רק לו מותר?
אראל כתב:מילא שאתה כופר לגמרי בכח התפלה להקב"ה, אינך מאמין שהקב"ה בלבד הוא יכול להושיע אותך ולו לבדו ראוי להתפלל וכו'... ... סוכ"ס ציוני אתה ואתה בטוח בזרוע עוזך יותר מבכח התפלה להקב"ה ....
אבל
האלוי, איפוא כתבתי מילים הללו שצריכים למסור המדינה להערביים??? שאתה מצטט בשמי???????
[מילא מה שקשקשת לעיל, במחילה מכבודך, דברי נכנסו בראשך מעוקם עד הסוף... כך שהדברים שכתבת אין להם שחר וקשר להדיון שהי' ביני לבין הרב תוכן...., על כן התעלמתי מן קשקושיך...., אבל למה שאתה טופל עלי דברים שלא כתבתי ולא אמרתי כלל???]
אני פורש מן אשכול הזה, במחילה מכל החבירים..., מה לעשות, אי אפשר לי להפטר מן הקוקו הזה
אולי שהמנהלים יטפלו עמו.
זאב ערבות כתב:ובקשר למה שאתה מכנה אותי כופר לגמרי בכח התפילה להקב"ה ושאני ציוני וכו', על זה אין לך מחילה, ניחא על ההשמצות עם קרניים וכדומה, אך כמדומני שלכתוב מה שכתבת זה נגד תקנות הפורום ומוציא שם רע ממדרגה ראשונה. ודרך אגב מוציא את כל ספריך מהבית.
אראל כתב:ובצאתי, אשאיר כאן משל אחד, והנמשל אשאיר להקוראים לפתור..
אמא איספה את המאכלים שנשארו על השולחן ושם אותם במקרר, ובא ילד השובב והוציא את המאכל מן המקרר והשאירו החוצה, עד שנרקב ובאו העכברים ועשו חורבן בבית, עד שלא הי' עוד באפשרי ליפטר מן העכברים, יותר מכפי מה שהרגו בהם עוד הולידו עוד ועוד ועוד עד היום הזה...., ...
מי כאן אשם על העכברים???
שתהיו כולכם בריאים ושמחים... ביי ביי
מעט דבש כתב:קורה שבלהט הויכוח נפלטים פגיעות אישיות, ובפרט כשהויכוח על שיטת רבו של הרב 'אראל', אבל כמדומה שכאן כבר חצה את הגבול, וכדאי שיתפייסו הצדדים זה עם זה.
בשלימות כתב:יש ספר או חיבור מהגדולים החולקים על האדמו"ר מסאטמר?
זאב ערבות כתב:ולהשוות אותם לעכברים זה קצת מותח את החוט.
לבי במערב כתב:זאב ערבות כתב:ולהשוות אותם לעכברים זה קצת מותח את החוט.
'כמדומה' שכוונת הרב 'לעשות רצונך' היתה להשוות את הערבים ליצורים הנ"ל.
וכללות דבריו מטין כעין המבואר בהודעת כת"ר, דוק ותשכח.
לבי במערב כתב:כמדומה שלא דקדק כת"ר אחר דברי המשל הנמשל בזה.
הציאָניסטן הם "[ה]ילד השובב", "אברימי" - רוב חוגי החרדים לדבר ה', "חיימ’ל" - חסידי סאטמאר והנלוים עליהם, ו(להבדיל אא"ה) "העכברים" - המחבלים ימ"ש.
בשלימות כתב:יש ספר או חיבור מהגדולים החולקים על האדמו"ר מסאטמר?
החושב כתב:בשלימות כתב:יש ספר או חיבור מהגדולים החולקים על האדמו"ר מסאטמר?
אני לא חושב שאמור להיות כזה. ודאי שלא מהגדולים.
ספר ויואל משה מציג זווית ראיה מעניינת מאוד, אבל מבחינה תורנית, עד כמה שהתרשמתי, הוא לא מציג איזה אתגר קשה לצד השני (מודה שעברתי עליו ברפרוף, אבל חבריי יותר עיינו בו)
נראה שהספר והשיטה בכלל נועדו להתקבל אצל חסידי המחבר, או חסידי השיטה. או, במילים אחרות, אדם ניטרלי לא אמור לאמץ את השיטה בעקבות הנימוקים. ממילא אין כך צורך לחבר חיבור שחולק.
משוש דורים כתב:בעל הויוא"מ שלח את הספר למרן גאב"ד טשעבין זצ"ל, וביקש מהשליח לראות מהי תגובתו, הרב מטשעבין עלעל בספר אחת הנה ואחת הנה, ואז סגר ואמר: מתנה חשובה צריך ליתן לה מקום של כבוד בארון הספרים, אך היכן אניח אותה, בין ספרי הלכה? לא מתאים, ספרי מוסר? גם לא, חשב מעט ואמר, ספרי דרוש! קם והניח את הספר בין ספרי דרוש.
זה היה היחס של רוב גדול"י לספר ויוא"מ מבחינה תורנית.
החושב כתב:בשלימות כתב:יש ספר או חיבור מהגדולים החולקים על האדמו"ר מסאטמר?
אני לא חושב שאמור להיות כזה. ודאי שלא מהגדולים.
ספר ויואל משה מציג זווית ראיה מעניינת מאוד, אבל מבחינה תורנית, עד כמה שהתרשמתי, הוא לא מציג איזה אתגר קשה לצד השני (מודה שעברתי עליו ברפרוף, אבל חבריי יותר עיינו בו)
נראה שהספר והשיטה בכלל נועדו להתקבל אצל חסידי המחבר, או חסידי השיטה. או, במילים אחרות, אדם ניטרלי לא אמור לאמץ את השיטה בעקבות הנימוקים. ממילא אין כך צורך לחבר חיבור שחולק.
כולל יונגערמאן כתב:בהקדמה מבאר שלא חדל מלכתוב נימוקים שיש עליהם תשובה, דאיכא דשמע בהא ולא שמע בהא ועכ"פ מידי כל הטיעונים א"א לצאת
ובאמת קשה לקבוע מקום לספר כזה שעיקרו לא נועד להוכיח הלכות פרטיות למעשה (שכמובן גם אם מסכימים לכל ההנחות שבספר עדיין יכולים להתווכח כדרכה של תורה אם פרטים כאלו ואחרים אסורים או מותרים) אלא השקפת עולם כללית ומקיפה שבאמת די ברור שזה הוא ההשקפה החרדית האוטנטית מאות בשנים רק שהאירועים במאה האחרונה ויותר הציגו אתגר מיוחד בפניו (כי צריך להפנים שהשקפה למעשה נוצרת בראש וראשונה מהמציאות בשטח. אם בר כוסיבא ולאחריו מר הונא היו מנצחים אז ההשקפה המקובלת לאורך הגלות היה פחות כהדעה שאוסרת מרידה באומות וכו' ויותר שזה תלוי ביכולת צבאית כמו שאר כל ההשתדלות בעולם). ולמעשה אצל הציבור החרדי - שאליו נועד הספר - המחבר והספר די הצליחו לתאר את המדינה והציונות כמשהו זר בגוף האומה ולא חלק חשוב מדברי ימיה.
כולל יונגערמאן כתב:זה straw man argument
שתי טיעונים אלו - שצריך למסור א"י לערבים, ושאין צריך להתגונן וללחום נגד נכרים הצרים על עיירי ישראל, מעולם לא יצאו מפי האדמו"ר מ'סאטמאר, לא ציוה ולא דיבר ולא עלה על לבו
בברכה המשולשת כתב:כולל יונגערמאן כתב:פרנקל תאומים כתב:כולל יונגערמאן כתב:בנתיים אלו עם אגנדה זה הימין שמוכנים להחריב כל המדינה כדי להעביר חוקים אנטי דמוקרטיים, וע"ז כתבתי שחבל שהדת"ל שכחו מהממלכתיות והובילו מהלך שכזה, ומפורש בכתוב שזה הסיבה (לא כל שאר הפירצות בדת, אדרבה כמפורש בחז"ל שאף 'עצבים' כל זמן שהם מחוברים) למה גברה יד האויבים.
כל השאר שטויות במח"כ
תגיד, מי ומה קדח למוחך כ"כ עמוק את כל הקשקושים המקושקשים האלו?
הדברים שאתה כותב הם היפך מוחלט של המציאות. הוי האומרים על יום שהוא לילה ועל שחור שהוא לבן.
השמאל שולט כאן במשך שנים שליטה ללא מיצרים על כל המערכות, ולא מאפשר לגוש הימין-דתיים-חרדים לממש את המדיניות ואת הערכים שלהם. הימין מנסה נואשות באופן דמוקרטי לחלוטין (!!!), בסמכות שלטון הרוב, לתקן את האבסורד ואת העוולה הזאת (אבסורד ועוולה שמשפיעים כאן על כל מערכות החיים, ובחסותם נכפו עלינו הסכמי אוסלו האוויליים והאומללים והגירוש המרושע והמטורלל מגוש קטיף, שהם הגורם הישיר למלחמה ולרצח המבהילים שנחתו עלינו כעת מרצועת עזה, בצירוף העובדה שידיו של הימין היו כבולות לאורך כל השנים בגלל הבג"צ ושופרות השמאל מלבצע בטרוריסטים בכלל ובעזה בפרט את מה שכבר היה צריך מזמן לבצע בהם. את כל פירות הביאושים שלהם אנחנו אוכלים. ושלא לדבר על ענייני הדת במדינה שכבר שנים ארוכות בעטיים מתכרסמים והולכים כרסום אחר כרסום, בייחס הפוך לגדילה של ציבור החרדים ושומרי המצוות).
ואיך השמאל הגיב ל"העזה" של הימין? הם הראו לכולם את פרצופם האמיתי, מבלי למצמץ אפילו מצמוץ קל של מבוכה. הם פשוט הודיעו שהם יורידו את כל המדינה לטמיון אם רק הימין יעז לממש את כוחו הדמוקרטי לנסות להוביל שינוי שיאפשר לו לשלוט ולממש מדיניות. הם אמרו שיבצעו וגם החלו לבצע (שלא יהיה חשש ברכה לבטלה): החרבת הצבא, החרבת הכלכלה, החרבת מערכות הרפואה (!!!), הלשנות ומסירות לגויים "הנאורים" שבחו''ל, וזריעת אנרכיה מטורפת ברחובות. והמתקפה האכזרית של הערבים זה עתה נשענה באופן מפורש על האנרכיה והשיסוי שהשמאל זרע. פרצוף נאה להם.
אחינו הדת"ל לא עשו ככל זאת בזמן שהרשעים המרושעים החריבו את חבל ארצם וגרשו אותם בברוטאליות מבתיהם ונשלו אותם מנכסיהם וממפעל חייהם. הדת"ל לא עשו זאת, כי באמת המדינה חשובה להם והם מאמינים בה (לדעתינו, בתמימות יתירה ובאופן מוגזם, וגם לא באופן שבאמת ראוי ליהודים יראי ה' שאין להם להזדהות ולהתבטל למדינה חילונית אפיקורסית), והם מוכנים לשלם כמעט כל מחיר בעבור קיום המדינה.
השמאל הוכיחו באופן שאינו משתמע לשתי פנים שהם האמא שתגזור את התינוק לחתיכות, אם האופציה השנייה היא שהתינוק לא יהיה נתון לחסותה, ואילו הדת''ל (ואנו חלוקים עליהם הרבה, כאמור) בהחלט הוכיחו שהם האמא שלא תסכים לפגוע בתינוק בשום פנים ואופן, אפילו אם התינוק ייגזל ממנה. ואגב, הם עכשיו מוכיחים זאת שוב, כי למרבה הצער הימין שוב התקפל (ויתקפל) התקפלות מפוארת בפני השמאל אדוני הארץ, הם כבר ויתרו (והם ימשיכו לוותר, והם היו ממשיכים לוותר גם אילולא המלחמה) כמעט על כל החקיקה ההכרחית הנ"ל, ולו רק בשביל שהשמאל אדוני הארץ ירחמו על המדינה ולא יחריבו אותה לחלוטין ברוב חסדם ורוממותם.
הגורם הישיר לרצח עכשיו זה מדיניות ביבי והימין לחזק בפועל את החמאס כדי להחליש את הרשות, ה'שמאל' כלומר גנץ ולפיד דוקא צידדו בהשמדת חמאס כל הזמן אבל הימין מחמת סולם ערכים מעוות להחריד הפקירו כל תושבי הדרום, ועכשיו יש להם עוד החוצפה להאשים את ה'שמאל' בכשלונותיהם המהדהדים??? הסכם אוסלו והתנתקות - אם היו עושים הכל למגר ועכ"פ להחליש את חמאס - היה עובד די מצויין, אבל ממשלת הימין וביבי בראשה החליטו לבגוד כפשוטו בשליחותם על מנת לוודא ולהנציח המצב האומלל. (אולי ניתן להצדיק זאת בהתואנה שפחדו שמדינה פלסטינית מתונה יביא ביום מן הימים בטווח הארוך למתקפה מסיבית שח"ו יגרום לעשרות הרוגים. אבל הרי זה צחוק מכאיב למדי אחרי הטבח הזוועתי).
גילוי נאות:אני עונה בשם עצמי בלבד, ודבריי אינם באים לייצג אף אחד אחר מחו"ר אתרא קדישא הדין.
לגוף הדברים:
שקר!
זה תיאור חלקי ומסולף אפילו של מדיניות נתניהו.
אבל בכל מקרה זו לא מדיניות הימין האמיתי שאני מכיר (ועם כל הכבוד, אני מכיר את הדברים הרבה יותר מכתר"ה)
אנחנו קראנו כל הזמן לשחרר את רצועת עזה לשלטון ישראלי מלא.
אנחנו קראנו לפרק את יישות הרצח הזאת וגם את יישות הרצח הידועה בשם הרשות ("מדינה פלסטינית מתונה" שמשלמת הרבה כסף לכל מי שרוצח יהודים, שמארגנת פיגועים ושהייתה שמחה לטבוח את כולנו).
אנחנו קראנו למדיניות של אפס סובלנות לטרור, כולל זריקות אבנים.
אנחנו קראנו לריבונות יהודית אמיתית על כל חלקי א"י שבידינו או לידינו (עוד חזל"מ לגבי סיני הכבושה בידי מצרים ימש"ו וצפון הגליל הכבוש בידי לבנון ימש"ו).
אנחנו לא מתביישים במצוות כיבוש הארץ במלואה
ולא במצוות הורשת יושביה הגויים הרשעים ימש"ו
לעומת זאת, מה שחלק מהשמאל רצו בשנים האחרונות זה להקיז את דם חיילנו ע"מ להוציא את החמאס ולהשליט שם את הרשות
ואז להקים להם מדינה ביו"ש ובעזה, על חורבות היישובים שלנו
ואז לא היה מדובר על 1,500 הרוגים בעוטף אלא על מאות אלפים רח"ל בגוש דן, בשרון ובגליל.
ב"ה שהצילנו מהם ומשיניהם.
וזה היה כקומה על גבי קריסת כל הקונספציה של אוסלו
שמסרה שטחי א"י לגויים ימש"ו
ועלתה בנהרות דם
מתוך דמיון שזה יביא "שלום"
כשהזהרנו מראש וצעקנו ובכינו שזה רק יגרום למוות
וכשזה סופית התפוצץ להם ולנו בפנים בשנת תשס"א
הם סירבו להודות בטעות
ואז קומה שניה- הגירוש מגוש קטיף
כמה ניסינו למנוע את הדבר הארור הזה
ולא עלה בידינו
וכל מה שאמרנו והזהרנו קרה
והם לא הודו בטעות הנוראית הזאת
אלא הם ממשיכים להאשים אותנו-
את הצודקים
את הצדיקים
את עבדי ה' הנלחמים למען קידוש שמו בעולם
ועם כל הכבוד, מי שמדברר עכשיו את השיטה המתועבת והמטורפת של השמאל, שלא יצפה לקבל ממני תשובה מכובדת.
כמובן, שאינני מייצג בדבריי אף אחד מלבדי, ובחלק ממה שכתבתי מן הסתם חולקים עמי רוב חו"ר אתרא קדישא הדין
אבל יש גבול לכל תעלול.
בריה נמוכה כתב:בברכה המשולשת כתב:גילוי נאות:אני עונה בשם עצמי בלבד, ודבריי אינם באים לייצג אף אחד אחר מחו"ר אתרא קדישא הדין.
לגוף הדברים:
שקר!
זה תיאור חלקי ומסולף אפילו של מדיניות נתניהו.
אבל בכל מקרה זו לא מדיניות הימין האמיתי שאני מכיר (ועם כל הכבוד, אני מכיר את הדברים הרבה יותר מכתר"ה)
לגבי נתניהו לכאורה זה אכן אולי תיאור חלקי כי יתכן מאוד שחלק ניכר מזה שלא הקריס את חמאס הוא בגלל פחדנותו היתירה
ולא רק בגלל שרצה לחזק את חמאס ולהחליש את הרשות
לגבי שאר דבריך אל תחשוד אותי עכ"פ שאני טוען כשיטת השמאל שצריך לתת להם מדינה וכדומה
כל דבריי הם אדרבה מעמדה של ימין ובגלל שאני מקבל שהערבים רובם הם קיצוניים וטרוריסטיים ימ"ש
לכן והיות מצד ההלכה שאני לא מקבל שיש חובת ירושת הארץ לפני ביאת המשיח ובפרט שזהו פקו"נ
על כן היות ושליטה ישראלית על המון הערביים ימ"ש תביא לתוצאות נוראות והרוגים רבים
ובפרט התיישבות בתוך המון ערבי טרוריסטי גם תביא לאסונות קשים
ולכן כתבתי שיש להימנע משליטה אזרחית ועדיף לתת זאת לרשות הפלסטינית ולהימנע מהתנחלויות
וכמדומה שרוב תושבי הארץ מצטרפים לדעה זו חוץ מדעתך שזהו עפ"י הלכה
והצעותיך יביאו לשפיכות דמים רבה ביותר ע"כ אני מזדעזע מדבריך
ואוסיף עוד שבראותי את דבריך אני חושב שעדיף שהבג"צ ישלוט ובלבד שלא יוכל הימין האמיתי לבצע את תכניותיו ההזויות
לגבי ההתיישבות לכאורה אין כלל להם תרומה בטחונית [אולי קלושה] לכאורה רק סיבה הלכתית
ראשית, יש לצבא שליטה במעטפת שמונעת כניסת אמל"ח, ידע וכסף.
שנית - מודיעין מעולה.
וכן חופש פעולה מבצעי. שתוכל לפעול מהאוויר, הים והיבשה.
מה הקשר בין הנ"ל להתנחלויות ומה צריך עוד
ויש גם טענה שזה מטיל עומס כבד על הצבא שמירה על כל התנחלות
ולגבי עזה
רצועת עזה היא מקום בלתי אפשרי לשליטה עבור ישראל. אם לדייק, מדובר בגיהינום. ברצועת עזה חיים יותר משני מיליון פלסטינים על שטח שנחשב לקטן מאוד ולצפוף מאוד. כנראה הצפוף ביותר על פני כדור הארץ. התושבים, בחלקם הגדול, רואים בישראל את האויב הגדול, את השטן. הם לא ציונים, בלשון המעטה. דורות של ילדים גדלו על מצע של הסתה נגד יהודים ונגד ישראל, ומאות אלפי צעירים גדלו כאשר כלי טיס ישראלים מפילים פצצות על הרחובות שלהם. זה לא מתכון מוצלח לדו קיום, בטח שלא לכיבוש ארוך טווח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענד ו־ 117 אורחים