שופר של ראש השנה אין מעבירין עליו את התחום ואין מפקחין עליו את הגל לא עולין באילן ולא רוכבין על גבי בהמה ולא שטין על פני המים ואין חותכין אותו בין בדבר שהוא משום שבות ובין בדבר שהוא משום לא תעשה
שמעתי להקשות בכל כה"ג שהעמידו דבריהם במקום תורה, אבל לא ביטלו ועקרו את המצוה וגם לא פטרו מהחיוב, שהרי אם יוריד את השופר מהאילן ויתקע בו ודאי יקיים המצוה, וגם כעת הוא מחוייב במצוה, א"כ סו"ס יש כאן איסור דרבנן מול קיום מצוה דאורייתא, ולמה לא ידחה הדאורייתא את הדרבנן, ומה פוטר אותו ומתיר לו לבטל מצ"ע דאורייתא.
מה דעתכם.