ותשמיש המטה לא מקרי תשמיש בזוי דהוא בכלל תשבו כעין תדורו, וגם בעצם לא מקרי תשמיש בזוי במה שהוא מקיים מצות עשה של פריה ורביה ועונה (אחרונים)
שו"ע או"ח סימן רמ' סעיף ו (בענין תשמיש המטה)
וְאִם יֵשׁ בּוֹ תְּפִלִּין אוֹ סְפָרִים, אֲפִלּוּ שֶׁל גְּמָרָא, אָסוּר עַד שֶׁיִּתְּנֵם בִּכְלִי בְּתוֹךְ כְּלִי
אם אין תשמיש המטה מעשה בזוי, ואדרבה, היא מצוה ומעשה קדושה, מדוע אסור הוא לשמש מטתו בחדר שיש בו תפילין וספרים? הלא אין אומרים על פעולות אחרות כגון אכילה ושינה, שאסורים במקום ספרים. ואם הבעיה היא שעירום הוא דבר מאוס, מדוע מותר לשמש מטתו בתוך הסוכה? ומדוע אסור לשמש בחדר שיש בו ספרים כשמכסה בטלית?