חד ברנש כתב: (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א)
חד ברנש כתב:אין קשר ויש קשר. ובקיצור נמרץ:
מדרש הגדול הוא ילקוט מדרשים שנלקט ע"י ר"ד עדני, בן תימן (בדומה ל'ילקוט שמעוני' האשכנזי)
הוא מחזיק מדרשים שאבדו, שאחד מהם הוא מכילתא דרשב"י.
וממנו ליקטו את החלקים שזוהו כשייכים למכילתא דרשב"י (ויש לא מעט קטעים שלא ברור או שנחלקו המלקטים בשייכותם למכילתא) והוסיפו עליהם קטעים מקוריים שנמצאו בגניזה הקהירית, והוציאו (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א) את שרידי המכילתא.
כך גם ליקטו ממדרש הגדול (וממקורות נוספים) את דרשות התנאים לחומש דברים והוציאום כ'מדרש תנאים'.
הוגה ומעיין כתב:לאחרונה התפרסם מאמרו של ר"ד צדוק (קונדריס יג) שהצליח לפקפק פקפוק רציני בייחוס זה.
חד ברנש כתב:אין קשר ויש קשר. ובקיצור נמרץ:
מדרש הגדול הוא ילקוט מדרשים שנלקט ע"י ר"ד עדני, בן תימן (בדומה ל'ילקוט שמעוני' האשכנזי)
הוא מחזיק מדרשים שאבדו, שאחד מהם הוא מכילתא דרשב"י.
וממנו ליקטו את החלקים שזוהו כשייכים למכילתא דרשב"י (ויש לא מעט קטעים שלא ברור או שנחלקו המלקטים בשייכותם למכילתא) והוסיפו עליהם קטעים מקוריים שנמצאו בגניזה הקהירית, והוציאו (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א) את שרידי המכילתא.
כך גם ליקטו ממדרש הגדול (וממקורות נוספים) את דרשות התנאים לחומש דברים והוציאום כ'מדרש תנאים'.
אליסף כתב:חד ברנש כתב:אין קשר ויש קשר. ובקיצור נמרץ:
מדרש הגדול הוא ילקוט מדרשים שנלקט ע"י ר"ד עדני, בן תימן (בדומה ל'ילקוט שמעוני' האשכנזי)
הוא מחזיק מדרשים שאבדו, שאחד מהם הוא מכילתא דרשב"י.
וממנו ליקטו את החלקים שזוהו כשייכים למכילתא דרשב"י (ויש לא מעט קטעים שלא ברור או שנחלקו המלקטים בשייכותם למכילתא) והוסיפו עליהם קטעים מקוריים שנמצאו בגניזה הקהירית, והוציאו (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א) את שרידי המכילתא.
כך גם ליקטו ממדרש הגדול (וממקורות נוספים) את דרשות התנאים לחומש דברים והוציאום כ'מדרש תנאים'.
הראשון בתחום הוא ר' דוד צבי הופמן, נכון?
אליסף כתב:הראשון בתחום הוא ר' דוד צבי הופמן, נכון?
חד ברנש כתב:אין קשר ויש קשר. ובקיצור נמרץ:
מדרש הגדול הוא ילקוט מדרשים שנלקט ע"י ר"ד עדני, בן תימן (בדומה ל'ילקוט שמעוני' האשכנזי)
הוא מחזיק מדרשים שאבדו, שאחד מהם הוא מכילתא דרשב"י.
וממנו ליקטו את החלקים שזוהו כשייכים למכילתא דרשב"י (ויש לא מעט קטעים שלא ברור או שנחלקו המלקטים בשייכותם למכילתא) והוסיפו עליהם קטעים מקוריים שנמצאו בגניזה הקהירית, והוציאו (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א) את שרידי המכילתא.
כך גם ליקטו ממדרש הגדול (וממקורות נוספים) את דרשות התנאים לחומש דברים והוציאום כ'מדרש תנאים'.
פי האתון כתב:חד ברנש כתב:אין קשר ויש קשר. ובקיצור נמרץ:
מדרש הגדול הוא ילקוט מדרשים שנלקט ע"י ר"ד עדני, בן תימן (בדומה ל'ילקוט שמעוני' האשכנזי)
הוא מחזיק מדרשים שאבדו, שאחד מהם הוא מכילתא דרשב"י.
וממנו ליקטו את החלקים שזוהו כשייכים למכילתא דרשב"י (ויש לא מעט קטעים שלא ברור או שנחלקו המלקטים בשייכותם למכילתא) והוסיפו עליהם קטעים מקוריים שנמצאו בגניזה הקהירית, והוציאו (בשתי מהדורות, ואיני מתייחס ל'מהדורת' זכה"א) את שרידי המכילתא.
כך גם ליקטו ממדרש הגדול (וממקורות נוספים) את דרשות התנאים לחומש דברים והוציאום כ'מדרש תנאים'.
יש"כ על התשובה.
ואם יש קטע שמצאתי מילה במילה גם במדרש הגדול גם במכילתא דרשב"י וגם במדרש תנאים, זה אומר שכולם לוקטו ממדה"ג?
פי האתון כתב:תודה.
יש אפשרות לצפות בקטעים ששרדו (אולי בפרידברג?).
לוצאטי כתב:הקטעים נדפסו בספר 'קטעי מדרשי הלכה מן הגניזה' מאת מנחם כהנא. אפשר לצפות בהם באתר פרידברג כמו בכל קטע גניזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 539 אורחים