באמונתו כתב:אין מושג לפי האמת של "תפילת שחרית" "תפילת מנחה" ו"תפילת ערבית", כישויות, מהויות או שמות נפרדים, מפני שכולם אותה התפילה, ויש רק תפילת "שעת" שחרית, תפילת "שעת" מנחה, ותפילת "שעת" ערבית.
אף בתשלומין, ההבדל בכוונה הוא רק כוונת תפילת "חובה", וכוונת תפילת "תשלומין", לא שחרית מנחה וערבית, שכולם אחת, כנ"ל.
יעוי' כאן.בן אליהו כתב:א. לכאורה אין דין תמיד של שחר ותמיד של בין הערביים מצוות שונות. הם מצוות זהות שיש לעשותן בשעת השחר ובשעת בין הערביים.
אך זה הוי כמו כונה הפכית.בן אליהו כתב:ב. גם אם טעיתי בהנ"ל יש לומר שקי"ל שמצוות דרבנן לא צריכות כוונה. ואם כן יצא ידי חובת תפילת מנחה למרות שכיוון לשחרית.
כולל יונגערמאן כתב:איפה יש דין כזה שהכוונה לחוד מעכבת? ולכאורה גם אם מישהו הפך הסדר הרי בוודאי יצא ידי חובתו בהתפילה שזמנה עכשיו (והוא התפלל אותה בשניה) כי מה איכפת לן בזה שמקודם התפלל תפילה שגויה, דל התפילה הראשונה מכאן ועדיין יש כאן תפילה גמורה.
מה שכן מבואר שיש בעיה זה באופן שלא סתם כיון אלא בההזכרה הוכיח בעצמו, למשל הזכיר הבדלה בהתפילה הלא נכונה הרי הוכיח בזה שתפילה זו היא של ערבית ולא התפלל כתיקונה. וכפשוט שבקרי"ש לא שייך זה לעולם
הנאמן כתב:[במג"א שם כתב שמנחה וערבית יש ללמוד במכ"ש משחרית ומוסף]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים