דרומי כתב:אחד מן המגינים הראשיים על החיבור באשכול כאן, כותב בזה"ל:
אני גם כתבתי כבר שיש מן היומרנות בספר הזה כצורתו, בשמו וצורת עימודו, וחושב שיש מה לתקן בו בתחום הזה, אבל לומר שהמסר שלו שדברי רש"י בשום מקום אינם פשוטו של מקרא? אתמהה..
אני לא רגיל ללמוד בו אבל אני מאמין שהוא מסתמך על רש"י בהמון מקומות
ואני פשוט מתפוצץ: מה זה המשפט הזה 'אני מאמין שהוא מסתמך על רש"י בהמון מקומות' -
למה להאמין? למה לא תפתח את הספר ותבדוק?
אני מאוד מקווה שכותב זה אינו משגיח כשרות, שכן אז היה 'מאמין' שמן הסתם הכל בסדר...
והאמת שזה לא רק הוא. גם הרבנים שהסכימו בחצי פה הזכירו 'חזקת כשרות' של המחבר. ועוד כהנה סגנונות שמלמדים על חוסר רצינות ורצון לבדוק משהו עד הסוף.
בקיצור: למה לבדוק, למה לחשוב, אם יוצא משהו מן הסתם הוא בסדר, תפסיקו 'לחפור', תזרמו קצת, תהיו ספונטניים, למה להיות 'כבדים', בעזרת ה' הכל יהיה טוב...
וכמנהג בעלי המסעדות שמצהירים בפה מלא: בוא, אחי, תתכבד. הכל בד"ץ, הכל גלאט...
כי אם חלילה וחלילה נפתח את הספר, נעשה רשימה מסודרת של המקומות שביאר כרש"י, ובמקומות שלא ביאר, ויתברר רח"ל, הס מלהזכיר, שרוב המקומות לא פירש כרש"י -
ברור שדינו של הספר כמסעדה לא כשרה, טרייף חזיר, דינו בנידוי ושמתא וארור, ספריו ספרי קוסמין, וחייבין מיד לבערן מן העולם.
-----------------------
הכותב הנ"ל סה"כ כתב,
שזה לא המסר של הספר 'דלא כרש"י', והוסיף לחיזוק שמסתבר שפירש הרבה כרש"י.
גם אם יתברר לא כך, עדיין אין זה אומר שזה המסר של הספר, וצריך להעמידו ב'קונע' ולירוק עליו נחלים של רוק.