יש בפרשת השבוע (פינחס) פסוק שבכל מילה ממילותיו נמצאת האות פ'.
לשפופם משפחת השופמי לחופם משפחת החופמי
וזה המקום היחיד בתנ"ך.
וזה גם המקום היחיד שיש בו שש תיבות רצופות שמכילות אות זו.
לשפופם משפחת השופמי לחופם משפחת החופמי
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:יאיר כתב:גם הרש"י הארוך בש"ס ביבמות
איה מקומו?
ט ב
מיללער כתב:את בני לא עניתי ואת אבי האומות לא עזרתי,
על ריעי אוציא דבה, ובצבעי ללילה דמיתי
אל בית אחי האב ירדתי, ועל מקדש אל לא הושבתי
בראשית הימים נשלחתי למגיד באחרית הימים
מי אני?
.השוחט כתב:טעיתי לחשוב ללא התבוננות יתירה.
בני - שריחק את ראובן שמעון ולוי.
ולא סייעתי לאברהם, אב המון גויים, כלשון הפסוק בנביא. (דומני).
אוציא דיבה - אנכי עשו בכורך.
לילה דמיתי - שתיקן ערבית.
ירדתי לבית לבן, אמנם אחי אמו, אבל גם ממשפחת אביו.
על מקדש אל - עבר במקום המקדש ולא עכבוהו עד דיהיב דעתיה.
בראשית הימים שנוסף ויו שינטלה מאליהו המבשר אחרית הימים.
עזריאל ברגר כתב:דור הדעה קיימו שתי מצוות למרות שלא היו מחויבים, ואנו זכינו להיות מחויבים בשתיהן.
מהן המצוות?
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:דור הדעה קיימו שתי מצוות למרות שלא היו מחויבים, ואנו זכינו להיות מחויבים בשתיהן.
מהן המצוות?
ומה התשובה?
לבנון כתב:פסוק באיכה שנמצא בתהלים בסדר מילים שונה.
(בתהלים זה לא פסוק שלם).
שמואל דוד כתב:מרב ישראל אהרן קלצקין שליט״א:
גלאגוזים כתב:תקבץ ותקפץ.
לבי במערב כתב:ובמקום השלישי נשתנו טעמיו.
תלמוד_ישן כתב:באיזה מצב אדם אחד חייב לקבל שש עליות לתורה ביום אחד?
בלי טריקים ובלי שטיקים
לבנון כתב:תלמוד_ישן כתב:באיזה מצב אדם אחד חייב לקבל שש עליות לתורה ביום אחד?
בלי טריקים ובלי שטיקים
כהן בשמחת תורה שחל בשבת, ואין לוי בבית הכנסת. הוא יעלה פעמיים בליל ש"ת (למנהגנו שקוראים בתורה גם בלילה) כהן ובמקום לוי, יעלה פעמיים בבוקר כנ"ל, ופעמיים נוספות במנחה כנ"ל.
השלישי היינו הנוסף על פרשת שופטים והפטרתהלבי במערב כתב:ובמקום השלישי נשתנו טעמיו.
נחומצ'ה כתב:בך חותמין, זו הבטחה וברכה
ואם יזכה לומר זה, לא יאמר זה
אחת, כל אב מייחל
ואחת, כל אח לא מאחל
נחומצ'ה כתב:נחומצ'ה כתב:בך חותמין, זו הבטחה וברכה
ואם יזכה לומר זה, לא יאמר זה
אחת, כל אב מייחל
ואחת, כל אח לא מאחל
במקום שאין איש [גם רמז גם תשובה...].
השם אברהם אבינו מוזכר בנוסח ב' ברכות
האחת, בברית מילה 'להכניסו בבריתו של אברהם אבינו'.
ואחת במצות חליצה מברכים 'בחוקים של אברהם אבינו' (ויש נידון אם בשם ומלכות).
וכשיש בן, אין חליצה [אם יזכה לומר וכו']
עזריאל ברגר כתב:נחומצ'ה כתב:נחומצ'ה כתב:בך חותמין, זו הבטחה וברכה
ואם יזכה לומר זה, לא יאמר זה
אחת, כל אב מייחל
ואחת, כל אח לא מאחל
במקום שאין איש [גם רמז גם תשובה...].
גברא אגברא קא חדית?
גם מי שיש לו בן - יכול לחלוץ ליבמתו!
כדכד כתב:חידה נוספת:
בפרשה ובהפטרה יש מילה אחת זהה באותיותיה אך לא בניקודה ולא במשמעותה. בפרשה נכתבת בכתיב חסר ובהפטרה בכתיב מלא אך אפשר לכתוב בכתיב מלא גם את המלה שבפרשה.
מדובר במלה שאינה שכיחה בתנ"ך
כדכד כתב:חידה נוספת:
בפרשה ובהפטרה יש מילה אחת זהה באותיותיה אך לא בניקודה ולא במשמעותה. בפרשה נכתבת בכתיב חסר ובהפטרה בכתיב מלא אך אפשר לכתוב בכתיב מלא גם את המלה שבפרשה.
מדובר במלה שאינה שכיחה בתנ"ך
לבנון כתב:פיוט לשבת שיש לו אזכור גם בפרשה וגם בהפטרה (בשבת האחרונה).
לבנון כתב:פיוט לשבת שיש לו אזכור גם בפרשה וגם בהפטרה (בשבת האחרונה).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 587 אורחים