מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
באמונתו כתב:מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
אחרי חו"ד השלילית של הגאון רבי מרדכי פוגרמנסקי זצ"ל, מצ"ב כנ"ל, על אישיות משונה הזאת, שנחשב אדם מסוכן! הרי יש לבחון מחדש רוב מסירות והערכות, שמתחילת אשכול הזה עליו.
מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
יעל כתב:מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
באופן כללי לפי חוק זכויות היוצרים אין אפשרות לאדם להעלות חומר של הזולת מבלי שקיבל רשות מהמחברים עצמם ולעיתים מהבמות שבהן התפרסם החומר.
יהושפט כתב:אתה יכול לתת לינק לאיזשהו מקום במחברות בו הוא דן בנושא הלכתי מכל צד ופינה?
צופה_ומביט כתב:יהושפט כתב:אתה יכול לתת לינק לאיזשהו מקום במחברות בו הוא דן בנושא הלכתי מכל צד ופינה?
אני לא ממש בקי בהן, וכתבתי מהזיכרון ממה שראיתי במרוצה.
אולי תראה כאן הלכות שחיטה וטריפות. בקיאות מבהילה [לקטנות עניות דעתי] בראשונים ופוסקים נו"כ ושו"תים, והכל מסודר וחתוך, כל פרט ופרט ממקורו והלכה למעשה.
וכל זה 3-4 עמודים באיזו מחברת, סיכום בהיר וחתוך בקיצורי קיצורים, לא משהו שהוא כעת טורח ועמל עליו שנים רבות, ורץ הלאה לדרכו.
זה הרושם שלי עכ"פ.
בזכרוני שראיתי גם בירורי הלכה בדברים שאין עליהם דברים מסודרים בפוסקים. כולל כל מיני היכי תמצי ומה הדין בהם ומדוע, והכל כנ"ל בהיר וחתוך ובראיות ומ"מ ובקיצור נורא.
אם מעניין אותך - או את כל אחד אחר - המחברות לפנינו - אפשר לפתוח ולקרוא. הכתב שלו מאד ברור.
באמונתו כתב:אחרי חו"ד השלילית של הגאון רבי מרדכי פוגרמנסקי זצ"ל, מצ"ב כנ"ל, על אישיות משונה הזאת, שנחשב אדם מסוכן! הרי יש לבחון מחדש רוב מסירות והערכות, שמתחילת אשכול הזה עליו.
פייביש אופטובסקי כתב:ואולי בכלל מחבר הספר על הגאון רבי מרדכי פוגרמנסקי זצ"ל הוא האדם המסוכן!
וונדרבר כתב:שלמה בן חיים כתב:וביותר תמוה שאני מבין שהדברים יודפסו [או הודפסו] בספר על ר' מרדכי פורגומנסקי
כבר הזכירו לעיל viewtopic.php?f=19&t=5740&start=80#p198765
שהספר על רבי מרדכי פרוגמנסקי כבר נדפס בשנת תשע"ג.
[כדאי לקרוא].
רבי מרדכי פרוגמנסקי למרות ייסוריו טרח ונסע למנוע השפעה מזיקה על הבחורים, וזה מובן מאוד. הבחורים האלו גדלו באוירה של צרפת של השכלה אוניברסלית, והתחילו להתקרב ללימוד תורה בישיבה, אך עדיין לא היו יציבים לגמרי, [וחלקם עדיין התלבטו האם ללכת לישיבה], והיה חשש מבוסס שהשפעת אישיותו המורכבת של עילוי אדיר מחד, ובעל השקפות שאינם ישיבתיות מאידך, היה הורס את כל התקדמותם.
ויזל המוקסם החליט דווקא לדבוק בשושני, ואמנם המשיך את השיחות, והלימוד אתו במשך שנים אחדות, עד שנפרדו דרכיהם: ויזל נסע לארה"ב, ושושני לישראל ולדרום אמריקה.
את שלמד משושני, מסכם ויזל כך: "הוא לימד אותי קודם כל להטיל ספק בכל. כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילי"...
באמונתו כתב:כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילו: ויזל אכן התפקר, והיה לחילוני גמור!ויזל המוקסם החליט דווקא לדבוק בשושני, ואמנם המשיך את השיחות, והלימוד אתו במשך שנים אחדות, עד שנפרדו דרכיהם: ויזל נסע לארה"ב, ושושני לישראל ולדרום אמריקה.
את שלמד משושני, מסכם ויזל כך: "הוא לימד אותי קודם כל להטיל ספק בכל. כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילי"...
באמונתו כתב:אגב, שמעתי שפעם פגש אותו הגאון רבי אליעזר סילבר זצ"ל, ששאלו על מצבו הרוחני. ויזל ענה, היות וראה חרדי אחד במחנה המוות, שהיה לו זוג של תפילין, יקר המציאות ממש באושוויץ. החרדי ניצל מצוקת רבים רבים, שהתחננו ממנו לתת להם תפיליו, ולו לרגעים בודדים, לקרוא ק"ש בהם ולהחזירם מיד, ודרש מהם מנת מאכלם המסכנה והחיונית, דרש וקיבל.
אחר כזאת אכזריות, מצד אדם דתי, אינו מסוגל לשמור מצוות.
רא"ס זצ"ל ענה לויזל: שוטה שבעולם, מדוע אתה חושב על הרשע הבודד הזה, ולא על עשרות ומאות אנשים - מלאכים, שמסרו נפש ממש, לזכות במצוות תפילין?!
סגי נהור כתב:באמונתו כתב:כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילו: ויזל אכן התפקר, והיה לחילוני גמור!ויזל המוקסם החליט דווקא לדבוק בשושני, ואמנם המשיך את השיחות, והלימוד אתו במשך שנים אחדות, עד שנפרדו דרכיהם: ויזל נסע לארה"ב, ושושני לישראל ולדרום אמריקה.
את שלמד משושני, מסכם ויזל כך: "הוא לימד אותי קודם כל להטיל ספק בכל. כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילי"...
הוא לא התפקר בעקבות לימודיו עם מר שושני... ראה דברי עצמך בשורה הבאה.
סגי נהור כתב:לפי הידוע א"ו נשאר אדם מאמין וקרוב ליהדות כל ימיו. הגדיר עצמו חסיד ויזניץ... הוא העיד על עצמו שאמונתו "נפצעה" באושוויץ אך לא אבדה.
אבל אחרי השואה כבר לא שמר על אורח חיים חרדי או קרוב לזה. הוא פגש את שושני כסטודנט בפריז, לא כנער תמים ב'חדר'.
סגי נהור כתב:באמונתו כתב:...ויזל המוקסם החליט דווקא לדבוק בשושני, ואמנם המשיך את השיחות, והלימוד אתו במשך שנים אחדות, עד שנפרדו דרכיהם: ויזל נסע לארה"ב, ושושני לישראל ולדרום אמריקה.
את שלמד משושני, מסכם ויזל כך: "הוא לימד אותי קודם כל להטיל ספק בכל. כמי שבא מבית דתי מאוד, זה היה חשוב מאוד בשבילי"...
נתחלף לך (או למי שסיפר לך) ויזנטל בויזל...
עדות זאת מוכיחה, כי הגאון רמ"פ הנ"ל, לא יחיד היה המזהיר שצריך להתרחק הימנו מפני מסוכנותו הדתית, אשר גם ויזל כאן הודה והסכים בה, אלא זה היה ידוע.Wiesel relates how a friend who had studied with him under Chouchani in France warned Wiesel that their teacher wanted to weaken the foundations of their belief and admitted that he found Chouchani frightening. That person, notes Wiesel, later traveled to Brooklyn and became the head of a yeshiva and one of the greatest rabbinical authorities of his generation
...
מלכיאל גרינוולד כתב:יעל כתב:מאור אקאלר כתב:אוסף כתבות שהועלו כאן ושלא, אם יש בעיה מבחינה חוקית/צניעות/כפירה, הסירו את הקבצים.
באופן כללי לפי חוק זכויות היוצרים אין אפשרות לאדם להעלות חומר של הזולת מבלי שקיבל רשות מהמחברים עצמם ולעיתים מהבמות שבהן התפרסם החומר.
ניתן לשער כי הסיבה שהוא העלה את המאמרים, הזמינים באתר החדש שהפנו אליו כאן, היא כי לרבים מן המשתתפים בפורום זה חסומה הדרך לאותו אתר.
מסתבר שאין זו עבירה על החוק, כי המאמרים הועלו בסמוך ותוך כדי הפנייה לאותו אתר, שם הם נמצאים ברשות. ולכאורה יש להוכיח מסוגיית תרי עברי דנהרא, שאם הוא רק ממעט את המרחק ומקרב את הדבר למבקש אין בכך כלום.
יעל כתב:צר לי לומר שאינך צודק. יש חוק זכויות יוצרים במדינת ישראל והוא שקובע ולא סברות כהנה וכהנה.
הפרה עקיפה של זכות היוצרים להעמדה לרשות הציבור (תיקון מס' 5) תשע"ט-2019
48א. הועמדה יצירה שיש בה זכות יוצרים לרשות הציבור, כאמור בסעיף 15, בלא שניתנה רשותו של בעל זכות היוצרים, לרבות לאחר העמדתה כאמור לראשונה, באופן שמהווה הפרה של זכות היוצרים להעמדה לרשות הציבור כאמור בסעיף 11(5) (בסעיף זה – העמדה בהפרה), ועשה אדם, על דרך עיסוק, פעולה שיש בה כדי להקל את הגישה של הציבור ליצירה שהועמדה בהפרה או להרחיב את הגישה של הציבור אליה, במטרה להפיק רווח מעשיית פעולה כאמור ומקיומה של גישה ליצירה שהועמדה בהפרה, מפר הוא בכך את זכות היוצרים, אם בעת ביצוע הפעולה ידע או היה עליו לדעת כי היצירה הועמדה בהפרה.
שמא ניתן להעלותו הֵנָּה?איש_ספר כתב:אתה מכיר את התיאור היפה שלו על מסיבה (התוועדות?) של חסידים בלניגרד? (בתוך יהודי הדממה, עם עובד, תשכ"ז, עמ' 29 ואילך)
באמונתו כתב: גם מצאתי:עדות זאת מוכיחה, כי הגאון רמ"פ הנ"ל, לא יחיד היה המזהיר שצריך להתרחק הימנו מפני מסוכנותו הדתית, אשר גם ויזל כאן הודה והסכים בה, אלא זה היה ידוע.Wiesel relates how a friend who had studied with him under Chouchani in France warned Wiesel that their teacher wanted to weaken the foundations of their belief and admitted that he found Chouchani frightening. That person, notes Wiesel, later traveled to Brooklyn and became the head of a yeshiva and one of the greatest rabbinical authorities of his generation
...
עכ"פ, מדובר מסתמא ברב מנשה קליין, רבה של "קהילת אונגוואר", מפורסם בשל סדרת ספרי השו"ת שלו, מִשְנֶה הלכות, מכר של א"ו מנעוריו. אכן, זה פרש... וזה פרש...
תורת המן כתב:באמונתו כתב: גם מצאתי:עדות זאת מוכיחה, כי הגאון רמ"פ הנ"ל, לא יחיד היה המזהיר שצריך להתרחק הימנו מפני מסוכנותו הדתית, אשר גם ויזל כאן הודה והסכים בה, אלא זה היה ידוע.Wiesel relates how a friend who had studied with him under Chouchani in France warned Wiesel that their teacher wanted to weaken the foundations of their belief and admitted that he found Chouchani frightening. That person, notes Wiesel, later traveled to Brooklyn and became the head of a yeshiva and one of the greatest rabbinical authorities of his generation
...
עכ"פ, מדובר מסתמא ברב מנשה קליין, רבה של "קהילת אונגוואר", מפורסם בשל סדרת ספרי השו"ת שלו, מִשְנֶה הלכות, מכר של א"ו מנעוריו. אכן, זה פרש... וזה פרש...
האם הרב מנשה קליין היה מעולם בצרפת, ולמד אצל שושני? כמדומני שויזל והרב מנשה הם חברים מהשטעטל, הרבה קודם לזה.
וא"כ לי עכ"פ, עדיין צ"ע למי כוונתו.
הניקוד ששמת, כנראה כוונתך לאפוקי מהבדיחה הידוע. אך ראיתי באיזשהו מקום, ולע"ע לא מצאתיו, שהר"מ קליין בעצמו קראו כך, ופתרונו מלשון 'משנה לתלמידו'.
בברכה המשולשת כתב:תורת המן כתב:באמונתו כתב: גם מצאתי:עדות זאת מוכיחה, כי הגאון רמ"פ הנ"ל, לא יחיד היה המזהיר שצריך להתרחק הימנו מפני מסוכנותו הדתית, אשר גם ויזל כאן הודה והסכים בה, אלא זה היה ידוע.Wiesel relates how a friend who had studied with him under Chouchani in France warned Wiesel that their teacher wanted to weaken the foundations of their belief and admitted that he found Chouchani frightening. That person, notes Wiesel, later traveled to Brooklyn and became the head of a yeshiva and one of the greatest rabbinical authorities of his generation
...
עכ"פ, מדובר מסתמא ברב מנשה קליין, רבה של "קהילת אונגוואר", מפורסם בשל סדרת ספרי השו"ת שלו, מִשְנֶה הלכות, מכר של א"ו מנעוריו. אכן, זה פרש... וזה פרש...
האם הרב מנשה קליין היה מעולם בצרפת, ולמד אצל שושני? כמדומני שויזל והרב מנשה הם חברים מהשטעטל, הרבה קודם לזה.
וא"כ לי עכ"פ, עדיין צ"ע למי כוונתו.
הניקוד ששמת, כנראה כוונתך לאפוקי מהבדיחה הידוע. אך ראיתי באיזשהו מקום, ולע"ע לא מצאתיו, שהר"מ קליין בעצמו קראו כך, ופתרונו מלשון 'משנה לתלמידו'.
מתוך ויקי באנגלית (במכלול כתוב יותר בקצרה, ואין את הפרטים):
Menashe Klein was born in 1924 in the town of Orlova, Czechoslovakia (now known as Irlyava, Ukraine) near the city of Ungvar, Czechoslovakia (now known as Uzhhorod, Ukraine).[2] He studied in the yeshiva of the Rav of Ungvar, Yosef Elimelech Kahane.
During World War II, he was incarcerated in Auschwitz-Birkenau, Auschwitz-Buna, and finally in Buchenwald. At Buchenwald, he was sent out to "Stein," a Nazi satellite camp at Eschershausen, but was listed in camp records as returned to Buchenwald, where he was liberated and where he completed a postwar military interview.[3]
On June 2, 1945, he was evacuated by train with 427 other former Buchenwald inmates ages 7 to 17 – among them Yisrael Meir Lau, Naphtali Lau-Lavie, and Elie Wiesel – to France, where they boarded at a sanitarium in Écouis.[4] He was transferred to Ambloy together with about 100 other boys who desired kosher facilities and a higher level of religious observance.[4] This group was under the supervision of social worker Judith Hemmendinger, who attempted to re-acclimate the boys to normal living.[4] The group was transferred to Taverny after Yom Kippur 1945.[4] Klein immigrated to the United States in 1947.
מלכיאל גרינוולד כתב:יעל כתב:צר לי לומר שאינך צודק. יש חוק זכויות יוצרים במדינת ישראל והוא שקובע ולא סברות כהנה וכהנה.
אינני משפטן, אבל החוק לכאורה ברור:הפרה עקיפה של זכות היוצרים להעמדה לרשות הציבור (תיקון מס' 5) תשע"ט-2019
48א. הועמדה יצירה שיש בה זכות יוצרים לרשות הציבור, כאמור בסעיף 15, בלא שניתנה רשותו של בעל זכות היוצרים, לרבות לאחר העמדתה כאמור לראשונה, באופן שמהווה הפרה של זכות היוצרים להעמדה לרשות הציבור כאמור בסעיף 11(5) (בסעיף זה – העמדה בהפרה), ועשה אדם, על דרך עיסוק, פעולה שיש בה כדי להקל את הגישה של הציבור ליצירה שהועמדה בהפרה או להרחיב את הגישה של הציבור אליה, במטרה להפיק רווח מעשיית פעולה כאמור ומקיומה של גישה ליצירה שהועמדה בהפרה, מפר הוא בכך את זכות היוצרים, אם בעת ביצוע הפעולה ידע או היה עליו לדעת כי היצירה הועמדה בהפרה.
יעקל כתב:חידוש של מר שושני: ויך את המצרי וימטנהו בחול . המצרי גמטריא משה מכאן שמשה היכה את המצרי שבו וטמן אותו בחולין.
פרנקל תאומים כתב:יעקל כתב:חידוש של מר שושני: ויך את המצרי וימטנהו בחול . המצרי גמטריא משה מכאן שמשה היכה את המצרי שבו וטמן אותו בחולין.
חסידישע ווארט.
יעקל כתב:חידוש של מר שושני: ויך את המצרי וימטנהו בחול . המצרי גמטריא משה מכאן שמשה היכה את המצרי שבו וטמן אותו בחולין.
שם - פרשת קרח תורה אור:ונמצא כי 'והחכמה מאין תמצא' רומז למשה רבינו ע"ה, נתקיים 'יהיב חכמתא לחכימין', כי הוא מוכן לחכמה, כי הוא הבל, הבל של תורה שאין בו חטא, והוא שת ממנו הושתת העולם, כי קיום העולם על התורה. ונתדבק ליתרו שבו חלק נשמת קין, ומשה הרג את המצרי שהוא גלגול חלק נפש קין. ורמז לדבר 'ויך את המצרי' (שם ב, יב), 'המצרי' בגימטריא 'משה', 'ויך' עם התיבה בגימטריא 'הבל'. אחר כך ברח ונתדבק ליתרו.
קרח היה לץ והיה מתלוצץ מענין עבודת האדמה, ואחר כך היה מתלוצץ מענין הצאן כדאיתא במדרש דלעיל (אות ו). ומצינו בבריאת עולם שקין הביא מפרי האדמה, והבל הביא מהצאן, וקין הביא פשתן, וצמר בא מן הצאן, ויש הבדל גדול ביניהם, על כן צמר ופשתים ביחד הם כלאים (תנחומא, בראשית ט), ... וכבר נודע מה שאמרו המקובלים (ספר לקוטי תורה, פרשת קרח), כי קרח הוא גלגול קין, כי נתגלגל קין שלש פעמים מצד נפש רוח ונשמה. והיינו במצרי שהרג משה, ויתרו חותן משה, כמו שנאמר (שופטים ד, יא) 'וחבר הקיני נפרד מקין', ואחר כך בקרח. ומשה הוא גלגול של הבל, ועשה בו נקמה שלש פעמים. שהרג את המצרי, וכן רמז 'ויך את המצרי' (שמות ב, יב), 'ויך' עם המלה בגימטריא 'הבל', 'המצרי' בגימטריא 'משה'. ויתרו עשה לו הכנעה ונתן לו את צפורה בתו, שהיא היתה התאומה היתירה שבעבורה הרג קין את הבל. ועתה קרח שעשה מחלוקת הגדול וחזר לסורו, אז הרגו משה ונתקיים 'שפך דם האדם באדם דמו ישפך' (בראשית ט, ו), כלומר, אותו האדם עצמו שנהרג, הוא הרג את הורגו, וכן משה שהוא הבל הרג את קרח שהוא קין. ומיתתו היתה בבליעה מדה כנגד מדה, כי פצתה הארץ את פיה לבלוע דם הבל. כן כתב הציוני (פרשת קרח).
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 267 אורחים