לארץ ולדרים כתב:חזון-איש'ניק כתב:שו"ת יביע אומר חלק א - אורח חיים סימן ג כתב:
ז) וכרגע נראה לי ספר כגן הירק על ס' התיקונים, וראיתי אליו (בדף לג וברף /ובדף/ רטו), שהפריז על המדה והביא לדינא דברי הרב מצת שמורים, שכ', דאליבא דהלכתא צריך להניח ב' זוגות דרש"י ודר"ת, ומי שאינו מניחם יחדיו כאילו לא קיים מצות תפלין כל ימיו, ששניהם אמתיים, וצריך להניח שתיהם, והאריך בזה בדברים לומר ששני הסברות אמת ומזמן משה רבינו עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות. וע"ע בס' בן איש חי (פ' וירא אות כא), שכ', והנה בתחלה היו חושבים מחלוקת זו כשאר המחלוקות שסברא אחת בטלה, אך בא רבינו האר"י ז"ל והגיד בקבלה מפי אליהו ז"ל ששני הסברות אמת וצריכים למעבד תרוייהו, ומימות מרע"ה עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות, ובזוהר חדש איתא על קצת בנ"א דמניחין ב' זוגות מספק, דלא ידעין ברזא דא דתרוייהו אצטריכו. עכת"ד.
בגמ' בעירבין צה: שאלה לרבן גמליאל שהמוצא תפילין מכניסם שנים שנים שנים מאי קסבר וכו' ואומרת הגמ' אם דוקא במקום שראוי לתפילין למה שנים אמר רב שמואל בר יצחק מקום יש בראש לשני תפילין ממשיכה הגמ' תינח דראש דיד מאי איכא למימר וכו עד שעונה הגמ' כדאמר רב שמואל וכו' הכא נמי מקום יש ביד.
מוכח להדיא שלא הניחו שני זוגות.
למיטב זכרוני ג"ע הבא"ח דווקא מביא ראיה מגמ' זו לשיטתו