ממזרח שמש כתב:בינה להבין כתב:אראל כתב:עפר אני תחת רגליהם הק'
אבל אם אפשר לומר, אני חושב שאם נכון הסיפור עם הפיוס, זה הי' רבי'שע ענין, ענין של המתקת דינים שלא יזיק הקפדה וכדו', הנהגות רבות שנהג עצמו הבעלזא רב הי' בלתי מובנים לעיני בשר כנודע ומפורסם [דוגמא, תפלתו במהירות ועוד רבות], הבעלזא רב מצא לימוד זכות על כל פושע ישראל, ואפילו כשראה חילוני נוסע ברכב בשבת המתיק הענין באמרו שמסתמא הוא נוסע עבור יולדת....
וכי עבור הסאטמאר רב ועבור אותם שהלכו אליו לא מצא לימוד זכות???
יתכן מאד, [וכבר כתבתי לעיל הסיפור עם האדמו"ר מויזשניץ], ויש גם כמה סיפורים שהלכו לפייסו על כל מיני חששי הקפדות ושמח מאד ואמר 'גוט הסטו געטון' [בערך זה הלשון ומי שרוצה לתקן יתקן]
ובנוגע הלימוד זכות ידוע דבמה שהיה נוגע למעשה לא סמך על הלימוד זכות רק אמר ש'לא ידברו עם הצדיק שמדבר כמו רשע' וכדו'
טרח בכדי, ההבדל, בין אדם למקום, לבין אדם לחבירו. וד"ל.
הדברים ק"ו, בכבודי לא מחיתם בכבוד בו"ד מחיתם (נדרים לט ע"ב)