באדיבות הרב פרופ' אברהם שטיינברג שליט"אאיש_ספר כתב:(בין היתר כולל הכרך את ערך מוסף (תפילה) שחלקים גדולים ממנו נדונו בבהמ"ד זה והרבה למדתי מחברי. אבדוק אפשרות לעלות כאן את הערך כולו).
מנהג פרובינציא היה לומר יעו"י בברכת זכרונות של מוסף ר"ה (בלבד, אבל לא במוסף של שאר ימים שאומרים בהם יעו"י בג' תפילות), כך בהאשכול הלכות ר"ה עמ' 94, העיטור דף קד, א, המנהגות עמ' 148, מנהג מרשלייאה עמ' 124, כלבו סי' סד (ח"ד טור קעא) וארחות חיים סדר תפלת ר"ה סי' ט וסי' יב. מנהג כזה מוזכר גם בתשובת רב פלטוי באוצה"ג עירובין ח"א סי' סח, טור סי' תקצא ממנהג טוליטולא ואבודרהם סדר תפלת ר"ה.
דרומי כתב:ומכיון שהאות מ' היא באמצע הא"ב - לכאורה בכרך זה נחצה קו האמצע ומתחילים לראות את החצי השני של העבודה הנפלאה... ה' יעזור עד גמירא.
סליחות כתב:רציתי לשתף אתכם במה שנחשפתי אליו, ואולי תהיה בזה תועלת לחו"ר הפורום...
"אתר ישיבה בשיתוף עם יד הרב הרצוג עשו צעד נוסף בהנגשת התוכן ועמלו על המרת התכנים לפורמט דיגיטלי והעלאת התכנים לאתר ויקישיבה. בעבר הועלו כבר ערכי המיקרופדיה, האגף המתומצת הפונה לכלל הציבור, וכעת אתר ישיבה ממשיך את שיתוף הפעולה עם מפעל האנציקלופדיה התלמודית והופך מעתה להיות הבית של ערכי האנציקלופדיה התלמודית החדשים. כעת, מעבר לפרויקט המיקרופדיה התלמודית, ערכי האנציקלופדיה עצמה יתפרסמו אצלנו באגף הויקישיבה.
יש לציין שערכים שיפורסמו כאן אינם אינם יוצאים לאור בשלב זה כספרים!
מכיוון שמדובר בערכים המוגים וערוכים ע"י צוות תלמידי חכמים ועוברים ביקורת של הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, הערכים מובאים לצפייה, אך אין אפשרות עריכה לגולשים. עם זאת, דפי השיחה פתוחים לדיון על הערכים וניתן גם להשאיר הערות על התוכן. צוות המיקרופדיה התלמודית אינו מתחייב כי יגיב עליהן, אך יש אפשרות שההערות יגיעו לעורכים והם יפעלו כפי שיקול דעתם.
אנחנו מזמינים אותכים לחוויה מיוחדת הזאת כאן!"
בעיון קל ניתן למצוא ערכים עתידיים שבין האותיות ס לאות ת. הנה לדוגמה הערך סוכות.
כל פעולה המקרבת וממהרת את הבישול, הרי היא בכלל מלאכת מבשל, ולכן קדירה - העומדת על גבי האש - שבה דברים האסורים בבישול, אסור לכסותה, ואף אם היא כבר מכוסה אסור להוסיף עליה כיסוי (85), שתוספת הכיסוי ממהרת את הבישול.
ובציון 85: ועי' שעה"צ סי' שיח ס"ק קיד, שמ' מסתימת דברי הראשונים שאיסורו מה"ת.
לבי במערב כתב:ראשית, מזל טוב. כה לחי!דרומי כתב:ומכיון שהאות מ' היא באמצע הא"ב - לכאורה בכרך זה נחצה קו האמצע ומתחילים לראות את החצי השני של העבודה הנפלאה... ה' יעזור עד גמירא.
הלא אף עתה אינם אוחזים כ"א בתחלת אות המ"ם; לכשיחצו את קו ה'ממ(מ)' - תהא זו מחצית לשמה!
חלמישצור כתב:מתקדמים ב"ה.
כעת יצא לאור הכרך הארבעים ושלושה של האנציקלופדיה התלמודית, ובו הערכים מורד במלכות - מח.
מדבר קדש כתב:אני שנים מתפלל שיחליטו לקפוץ לכרך האחרון באמצע הסדרה ויוציאו לאור את הערך "תפילה".. ובכלל מעניין מה יכתבו בערך "תורה"..
עושה חדשות כתב:מדבר קדש כתב:אני שנים מתפלל שיחליטו לקפוץ לכרך האחרון באמצע הסדרה ויוציאו לאור את הערך "תפילה".. ובכלל מעניין מה יכתבו בערך "תורה"..
ערך תפילה (מסתמא חלקי) כבר יצא לאור, נכתב ע"י הג"ר דוד קאהן מליקווד.
חלמישצור כתב:לבי במערב כתב:ראשית, מזל טוב. כה לחי!דרומי כתב:ומכיון שהאות מ' היא באמצע הא"ב - לכאורה בכרך זה נחצה קו האמצע ומתחילים לראות את החצי השני של העבודה הנפלאה... ה' יעזור עד גמירא.
הלא אף עתה אינם אוחזים כ"א בתחלת אות המ"ם; לכשיחצו את קו ה'ממ(מ)' - תהא זו מחצית לשמה!
מתקדמים ב"ה. כעת יצא לאור הכרך הארבעים ושלושה של האנציקלופדיה התלמודית, ובו הערכים מורד במלכות - מח.
איש_ספר כתב:אם היה ערך מומר, מקומו היה בכרך מא, נשוא האשכול. אכן ערך מומר יופיע תחת השם הנכון משומד, ולכן ימצא את מקומו בכרך מה בערך.
מְֽאוֹר־עֵ֭ינַיִם יְשַׂמַּֽח־לֵ֑ב, (וּ)שְׁמוּעָ֥ה ט֝וֹבָ֗ה תְּדַשֶּׁן־עָֽצֶם!יהודה בן יעקב כתב:י"ל כרך מה
זאינץ כתב:מי העורך הראשי כיום של האנציקלופדיה תלמודית לאחר פטירת הגרז''נ גולדברג?
כמעיין המתגבר כתב:לא ראיתי שכתבו שם על מי תיקן תפלת מוסף, הגהת יעב"ץ שיוסף תיקן
תּוֹסֶפְתָּא אִתְקְרִיאַת מִסִּטְרָא דְּצַדִּיק, דְּאִיהוּ כָּלִיל כָּל מוּסָפִין, וּמִתַּמָּן אִיהִי שְׁכִינְתָּא קָרְבַּן הַמּוּסָפִין. וּבְגִינֵהּ אִתְּמַר (משלי, יא) יֵשׁ מְפַזֵּר וְנוֹסָף עוֹד. בֵּהּ תּוֹסֶפְתָּא חָכְמָה וּבִינָה וָדַעַת וְכָל מִדּוֹת דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּמִנֵּהּ תּוֹסֶפֶת נְשָׁמָה יְתֵרָה, דְּאִתּוֹסָף בְּבַר נָשׁ מֵעֵרֶב שַׁבָּת לְעֵרֶב שַׁבָּת. וְאִיהוּ יוֹם הַשַּׁבָּת, שְׁבִיעִי כָּל סְפִירָן אִתְקְרִיאוּ בֵּהּ שְׁבִיעִיּוֹת. וְכָל מָאן דְּאוֹסִיף בֵּהּ בְּשַׁבָּת בְּמַאֲכָלִין בְּעִנּוּגִין, מוּסָפִין לֵהּ. וּמַאי מַאֲכָלוֹת דִּילֵהּ. קָרְבְּנִין דִּצְלוֹתָא דְּמוּסַף, דְּאִתּוֹסְפָן בֵּהּ עַמָּא קַדִּישָׁא יַתִּיר מִשְּׁאָר יוֹמִין דְּחֹל.
פולסברג כתב:
אולי כדאי שישנו את החיצוניות שיראה יותר 'חרדי', כדי שהסדרה הזו - שבפנימיות אין כדוגמתה בכל העולם - יקנה שביתה במחנה היראים, שכמעט אינם משתמשים בה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 585 אורחים