ר_חיים_הקטן כתב:לא נראה לי.
אבל יש "אשה חכמה" אחרת בשמואל ב כ:טו, ועי' בספר למכסה עתיק שיש אומרים שהיתה שרח בת אשר ויש אומרים שהיתה יוכבד (אמו של משרע"ה).
רציני כתב:ר_חיים_הקטן כתב:לא נראה לי.
אבל יש "אשה חכמה" אחרת בשמואל ב כ:טו, ועי' בספר למכסה עתיק שיש אומרים שהיתה שרח בת אשר ויש אומרים שהיתה יוכבד (אמו של משרע"ה).
בספר דרושים ולקחי מוסר לתלמיד מהר"ם בנט חלק א עמוד סד שהתקועית היא החכמה והיא שרח בתו החורגת של אשר ולא שרח בתו ממש.
הבאר ההיא כתב:רציני כתב:ר_חיים_הקטן כתב:לא נראה לי.
אבל יש "אשה חכמה" אחרת בשמואל ב כ:טו, ועי' בספר למכסה עתיק שיש אומרים שהיתה שרח בת אשר ויש אומרים שהיתה יוכבד (אמו של משרע"ה).
בספר דרושים ולקחי מוסר לתלמיד מהר"ם בנט חלק א עמוד סד שהתקועית היא החכמה והיא שרח בתו החורגת של אשר ולא שרח בתו ממש.
זה נושא כללי שלפי חלק מהדעות שרח בת אשר המוזכרת בפרשת וישב היא בתו החורגת ולא בתו ממש אבל לא שהיו שתי שרח, עיי"ש בתרגום וברמב"ן.
האם שם מצאת שהיו שתי שרח שאת בת ממש ואחת חורגת?
כדכד כתב:מה המקור שבו מצא מר את זה?
רציני כתב:כדכד כתב:מה המקור שבו מצא מר את זה?
זו לשונו:
המנין במ"ר הנ יל אי' עוד דעה שסרח בת אשר היא השלימה והיא אשה חכמה התקועית שמסרה ליואב שבע בן בכרי ואמרו אנוכי שלומי אמוני ב"י שהשלימה המנין ותמה היפ"ת הלא סרח כבר מנוי' תוך השבעים נפש ותירוצו דחוק שכתב בהיותה חסידה וחכמה והאריכה ימים כ"כ נחשבת כשנים ולי נראה עפמ"ש בס' הישר פ' וישב דסרח היא התקועית והיא היתה בת חורגו של אשר והיתה בת מלכיאל בן עלם בן שם בן נח ושם אמה הדורם ונשאת הדורם לאשר והביאה עמו סרח בתה בת ג' שנים ותגדל בבית יעקב והלכה בדרכיהם עכ"ל וא"כ נראה דתרי סרח הוי חרא בת אשר ממש ואידך חורגתו בת אשתו ולכן כאן כתיב ושרח אחותם ממש ובפ' פנחס כתיב ושם בת אשר סרח ומתרגם יב"ע ושום בת אתת אשר סרה ומעתה י"ל דבכלל המנוים הוי סרח בתו ממש כדכתיב וסרח אחותם ולא אמר וסרח בתו כמ"ש ואת דינה בתו ובפנחס קחשיב סרח חורגתו לרוב חשיבותה והיא השלימה את מנין ע' נפש וק"ל
ר_חיים_הקטן כתב:רציני כתב:כדכד כתב:מה המקור שבו מצא מר את זה?
זו לשונו:
המנין במ"ר הנ יל אי' עוד דעה שסרח בת אשר היא השלימה והיא אשה חכמה התקועית שמסרה ליואב שבע בן בכרי ואמרו אנוכי שלומי אמוני ב"י שהשלימה המנין ותמה היפ"ת הלא סרח כבר מנוי' תוך השבעים נפש ותירוצו דחוק שכתב בהיותה חסידה וחכמה והאריכה ימים כ"כ נחשבת כשנים ולי נראה עפמ"ש בס' הישר פ' וישב דסרח היא התקועית והיא היתה בת חורגו של אשר והיתה בת מלכיאל בן עלם בן שם בן נח ושם אמה הדורם ונשאת הדורם לאשר והביאה עמו סרח בתה בת ג' שנים ותגדל בבית יעקב והלכה בדרכיהם עכ"ל וא"כ נראה דתרי סרח הוי חרא בת אשר ממש ואידך חורגתו בת אשתו ולכן כאן כתיב ושרח אחותם ממש ובפ' פנחס כתיב ושם בת אשר סרח ומתרגם יב"ע ושום בת אתת אשר סרה ומעתה י"ל דבכלל המנוים הוי סרח בתו ממש כדכתיב וסרח אחותם ולא אמר וסרח בתו כמ"ש ואת דינה בתו ובפנחס קחשיב סרח חורגתו לרוב חשיבותה והיא השלימה את מנין ע' נפש וק"ל
ומאיפה אתה מצטט?
רציני כתב:כדכד כתב:מה המקור שבו מצא מר את זה?
זו לשונו:
המנין במ"ר הנ יל אי' עוד דעה שסרח בת אשר היא השלימה והיא אשה חכמה התקועית שמסרה ליואב שבע בן בכרי ואמרו אנוכי שלומי אמוני ב"י שהשלימה המנין ותמה היפ"ת הלא סרח כבר מנוי' תוך השבעים נפש ותירוצו דחוק שכתב בהיותה חסידה וחכמה והאריכה ימים כ"כ נחשבת כשנים ולי נראה עפמ"ש בס' הישר פ' וישב דסרח היא התקועית והיא היתה בת חורגו של אשר והיתה בת מלכיאל בן עלם בן שם בן נח ושם אמה הדורם ונשאת הדורם לאשר והביאה עמו סרח בתה בת ג' שנים ותגדל בבית יעקב והלכה בדרכיהם עכ"ל וא"כ נראה דתרי סרח הוי חרא בת אשר ממש ואידך חורגתו בת אשתו ולכן כאן כתיב ושרח אחותם ממש ובפ' פנחס כתיב ושם בת אשר סרח ומתרגם יב"ע ושום בת אתת אשר סרה ומעתה י"ל דבכלל המנוים הוי סרח בתו ממש כדכתיב וסרח אחותם ולא אמר וסרח בתו כמ"ש ואת דינה בתו ובפנחס קחשיב סרח חורגתו לרוב חשיבותה והיא השלימה את מנין ע' נפש וק"ל
כדכד כתב:משום מה איני מצליח להגיב באשכול המקרי.
אני כותב תגובה באשכול חדש מתו ךתקוה שתועבר לאשכול המקורי.
הרעיון שהאשה התקועית שהיתה חכמה שאבנר בקש ממנה לדבר עם דוד אודות השבת אבשלום היא האשה שהיתה באבל שמסרה ליואב את שבע בן בכרי אינו חדש כלל ולא זהו חיושו של תלמיד מהר"ם באנט. גם לא זיהויה של האשה כשרח בת אשר.
מה שהוא חידש זה רק שהיו שתי שרח בת אשר ובת אשתו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים