פרנקל תאומים כתב:מה מאד נפלאתי על כל המאמר המפורט והמנומק הזה שנראה העתק הדבק מפי כתבו של איש שמאל חילוני יוצא בקדושה ובטהרה מעטו של ידידינו הרב תא חזי שליט"א. ורק בהגיעי אל הסיפא של דבריו שבה אליי רוחי, והאסימון שבמוחי נקש לו באחת בקול מצטלצל. הרי לכם שטר ושוברו בצידו..
וכמו רגע כמימרא נזכרתי בהודעתו דלקמן של הרב "לעשות רצונך" שליט''א מדלעיל:
לעשות רצונך כתב: אליסף, צופה, פרנקל וכל שאר החברים הנכבדים,
לפני שאתם נופלים בפח תבדקו או תיזכרו למי אתם מגיבים.
אין כאן שום הבנה לצד השמאלי של המפה, הרב כולל יונגערמאן הוא לא טיפש כלל, הוא לא נולד אתמול.
זה חלק מאג'נדה כוללת, שככל שיותר רע במדינה ורע לאייבשטער במדינה, זה יותר טוב לאידישקייט.
לכן חייבים להוכיח שהימין מקולקל כי הוא אוהד שומרי תורה ומצוות, והשמאל צודק ונאור כי כך הוא ירדוף את שומרי הדת ונוכל להגיד לכולם ש....
"הרבי מסאטמאר צדק".
אין צורך להגיב להם, צריך רק לחייך ולהגיד אההה.... וואוהההה.... פשששש....
ולהמשיך לבנות עוד בית מדרש בארץ ישראל.
הבהרה בעקבות פניית מאן דהו: אם למשל ח''ו ח''ו יצליחו ויגיעו להסכמה על חוק הגיוס בלי פשרות ובלי מכסות ח''ו וח''ו, הרי שזה יגרום ח''ו וח''ו לחלושי הדעת לחשוב שטוב עשו אלו שהלכו לבחירות ובאו להידברות וכו', לכן מצוה לצפות ולהתפלל שבג''ץ ימשיך במסע ההרס בכל החוקים וכך ח''ו וח''ו לא יפול בלב מישהו אחד שמץ הרהור בחומת חובת ההתבדלות. [אני מוכרח לכתוב שאני כותב זאת באירוניה, לא כולם מבינים...]
וכבר משלו המושלים את משל העכבר החתול ובעלת הבית.
אך הבל יפצה פיהו.
חדא, בוודאי שאני רוצה לשקוט על התורה והעבודה כאן בארץ/מדינת ישראל, ואם יהיו חוקים שכאלה זה ישרת גם אותי ובשמחה, אבל בטווח הארוך - חד משמעית זה יכול להסב נזק גדול
(אזכיר לך שהגענו עד הלום אחרי 5 שנים של בחירות הלוך וחזור, למעשה (בגדול) בשל התעקשות של ח"כים אגודיסטים מול ליברמן על מכסות לכאן ולכאן, שיכלו (לפי דברי עסקנים, ובחכמת הבדיעבד) להיפתר מתחת לשולחן - ואילו עתה כל אחד כל כך שבוי בשנאה שלו שאין כבר מקום לפוליטיקה קטנה של קח ותן, שמור לי ואשמור לך). אותו כנ"ל הרפורמה ורוב מהלכי הממשלה הזאת - ברור לי יותר ממה שאני רואה בעיניים כי אחת דינם להסתובב כנגד הציבור שומר המצוות בארץ ישראל, כאבחת חרב פיפיות, ברגע שתהיה כאן ממשלת זדון (אחרת) מסוג "שמאל" (וזה עוד מבלי לדבר על מגמת החזירות הגוברת והולכת מכנסת לכנסת, שבוודאי תוביל לזה שבבוא הזמן השמאל יטען - הנה גם הימין עשה, אז אנחנו קצת מוסיפים וכו')... ואז גם כי יצעק וישווע האזרח הקטן שבמדינה, על עוול שנעשה לו, אל בג"ץ או אפילו אל נבחריו בכנסת (שאינה שווה דבר וחצי דבר מבחינת כוחה מול הממשלה) - ישטום בקשתו ולא יענהו, באמרו כלך לך אצל נבחריך הקודמים, שסינדלו כל יכולתך לענות ולטעון.
ועוד, ממילא הדוגמא השטותית של הגאון ח"ר "לעשות רצונך", לא נוגעת ולא פוגעת. אין קשר ואין שייכות (מלבד מה שבג"ץ כמובן יבטל ככל הנראה חוק כזה) בין הרפורמה המשפטית לבין היוזמות לפטור גמור מגיוס של בחורי ישיבות. עם כל הכבוד להתבדלות, אכן אני חושב שעדיף חוק פטור מאשר המשך ההתכסחות בנושא הזה מול המדינה, ואם לחילונים ולשמאל (שאתה משייך אותי אליו בתואנה שכביכול זה משמש אותי להאדיר את דעת מהר"י ט"ב והגרא"ו) זה ישרוף - אז שיהיו בריאים (אך כאמור - זה לא יחזיק, וממילא סביר מאוד להניח שהנזק רב על התועלת, ולכן אני מתנגד, שכן בטווח הארוך יצא מזה נזק לציבור שומרי התורה). ואולי כת"ר מבלבל בין העסקונה דהפלג וחלק מהקנאים - שאכן שואבים חיותם ממצב הביניים שבו אנו נמצאים, ובהיעדר בעיית גיוס - ימותו ולא בחכמה
(וראה להלן שלמעשה העדר ההסדר הברור משרת לא רק את הקנאים אלא גם את החרדים ה"רגילים"... וכדי בזיון וקצף - האליטה והמקושרים נגד האנשים הפשוטים), לבין האדם הפשוט (כגון אנא) שאם יהיה חוק שכזה, הרי שזה יעשה עמו אך טוב וחסד (עד שישנו אותו בכנסת הבאה...).
ואם כבר פתחנו את זה, צא ולמד את מי ולמי בעיקר משרתת העובדה שאין חוק פטור מגיוס נחרץ - בראש ובראשונה את העסקונה הליטאית והספרדית (וחלק מהחסידית), שהמציאות הנוכחית מאפשרת להם למסגר את הציבור לאורך שנים בתוך "בין המצרים" של האלטרנטיבה המרהיבה הבאה "או חיים בישיבה או מוות (רוחני או גשמי) בצבא". ממש ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.... לכן אין הנדון דומה לראיה ובוודאי שחוק פטור מגיוס יעשה אך טוב וחסד עם עמך ישראל, לדעתי. ואם לדעתך זה לא מסתדר עם התמונה שלי שאתה ו"לעשות רצונך" מציירים בראשכם - יהי לכם אשר לכם, ואקווה לה' שברבות הימים תלמדו שלא הכל זה "הלנו אתה אם לצרינו", ויש גם תחומים אפורים ומורכבויות (גדולות ככל הנראה ממה שהשקפתכם יכולה להכיל) שצריך ליתן עליהם את הדעת, ושאפשר להיות
גם קנאי נגד המדינה,
וגם להתיירא מכוונות ראשי מרשיעי ברית (משמאל אך גם מימין),
וגם לרחוש טובה וברכה ולחשוב ריאלית על צרכי העם והציבור כולו היושב בציון, וברוח הווארט הידוע דרבינו ה'ויואל משה' בעניין תפילת לחש וחזרת הש"ץ.
ולגופה של הודעתי - איני בקי מאוד בנבכי הפוליטיקה ומערכת השלטון האמריקאית, אבל סבורני שדי במה שהבאתי (שאפשר לבדוק אם זה נכון או לא, ולהעיר לי לגופם של דברים, ולא לנסות לפרשן אותי) להורות נכוחה כי הליצנות ששמה הרפורמה המשפטית, נעשתה ברשלנות, שלא לומר בחוסר התאמה מוחלט (וייתכן אף בזדון) למערכת כאן במדינת ישראל, וצ"ע מה היא באה באמת לשרת, כי כמו שאהרן ברק ניצל ויצר כמה אלמנטים שיצר ושנוצרו - לטובתו ולטובת שכמותו, כך גם מישהו כאן מייצר מצב שהוא תפור למידותיו לטובתו. וכל זה עוד מעבר להררי המשטמה של החילוניים כלפינו שומרי המצוות, הנשפכים עתה באחת בחסות ובכסות המחאה נגד הרפורמה.
ולצד זאת סבורני שאכן הציבור החרדי מסונוור מהברית עם ה"ליכוד", ולו היה הליכוד אכן מפלגה מסורתית של ממש, החרשתי (ואיני שותף לצביעות בהזדעזעות מהקירבה למסורתיים, וכמו שנדון כאן באשכול אחר, ואכמ"ל), אבל מי שקובע שם את המילה האחרונה אינו מסורתי ואינו קרוב לזה (אא"כ זה משרת אותו נקודתית ובאופן ציני), אז למה כולם מרכינים ראשם בפניו (תוך כדי שיותר ויותר מבינים את האסון שבדרך זו)? אתמהה.
אם כן אפוא, אחדד, ידידנו חכם פרנקל ומשנהו הרב לעשות רצונך, יש מקום בראש ליותר ממחנאות לימין או לשמאל או לקנאות אנטי ציונית, אלא גם למורכבויות ולריאל פוליטיק (וזאת לצד דעות תורניות שמקומן יכירן, ולצערי אומר שיותר משכביכול ניכר בדבריי ש"דעות איש השמאל" שלי משמשות את דעותי הקנאיות, הרבה יותר מזה - הדעות הפוליטיות של כמה מכותבי האשכול הזה, נטועות בתצורה של שחור ולבן, ונראה כי הן מעצבות גם מעצבות את השקפתם הדתית, ולי אין ספק מה יותר גרוע...)