דרומי כתב:סיפורים כאלה שבהם עוברים על הלכות מפורשות מתאימים לחסידים בלבד...
[וידוע מה שפירשו בתואר 'חסידי אומות העולם' - שגוי ששומר על ההלכה הרי 'הלכה היא שעשו שונא ליעקב', ואם רואים גוי הגון שאוהב ישראל בהכרח שהוא 'חסיד' שמוצא דרכים להסתדר עם ההלכה...]
ומעתה צ"ל שחל חילוף בשמות הגדולים.
תורהתריג כתב:דרומי כתב:סיפורים כאלה שבהם עוברים על הלכות מפורשות מתאימים לחסידים בלבד...
נכון! אבל יש כאן מוסר השכל - שצריך לקחת את ההתעוררות למעשה מיד!
תורהתריג כתב:דרומי כתב:סיפורים כאלה שבהם עוברים על הלכות מפורשות מתאימים לחסידים בלבד...
[וידוע מה שפירשו בתואר 'חסידי אומות העולם' - שגוי ששומר על ההלכה הרי 'הלכה היא שעשו שונא ליעקב', ואם רואים גוי הגון שאוהב ישראל בהכרח שהוא 'חסיד' שמוצא דרכים להסתדר עם ההלכה...]
ומעתה צ"ל שחל חילוף בשמות הגדולים.
נכון! אבל יש כאן מוסר השכל - שצריך לקחת את ההתעוררות למעשה מיד!
דרומי כתב:סיפורים כאלה שבהם עוברים על הלכות מפורשות מתאימים לחסידים בלבד...
[וידוע מה שפירשו בתואר 'חסידי אומות העולם' - שגוי ששומר על ההלכה הרי 'הלכה היא שעשו שונא ליעקב', ואם רואים גוי הגון שאוהב ישראל בהכרח שהוא 'חסיד' שמוצא דרכים להסתדר עם ההלכה...]
ומעתה צ"ל שחל חילוף בשמות הגדולים.
ספרים וועלט כתב:תורהתריג כתב:דרומי כתב:סיפורים כאלה שבהם עוברים על הלכות מפורשות מתאימים לחסידים בלבד...
[וידוע מה שפירשו בתואר 'חסידי אומות העולם' - שגוי ששומר על ההלכה הרי 'הלכה היא שעשו שונא ליעקב', ואם רואים גוי הגון שאוהב ישראל בהכרח שהוא 'חסיד' שמוצא דרכים להסתדר עם ההלכה...]
ומעתה צ"ל שחל חילוף בשמות הגדולים.
נכון! אבל יש כאן מוסר השכל - שצריך לקחת את ההתעוררות למעשה מיד!
יש כאן מוסר השכל שסדנא דארעא חד, וההבדל בין שני הפלגים הוא באופני הביטוי ובצורת הפרסום, אך שניהם לדבר אחד התכוונו. ודוק
צופה_ומביט כתב:ידוע בספרים "אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ", עד שתעשו ממנה חפץ, דהיינו להכניס את ההתעוררות לכלי, דהיינו מעשה בפועל, תיכף ומיד. אחרת היא פורחת.
והביאוהו בשם הרמב"ן, והוא בספר האמונה והביטחון המיוחס לו [וכנראה איננו לו, עיי"ש], בד"ה לא תשא. אמנם המעיין שם יראה שלכאורה האמור שם הוא להיפך, שלא תהיה התעוררות שלא מחמת איזה דבר שעורר אותה [וקדם לה], וזהו לשון הפסוק ועל זה מזהיר, שלא תעוררו את האהבה אם אין שם דבר חפץ שעורר אותה, אם תעירו ואם תעוררו - עד שתחפץ. אל תעוררו עד שתתעורר מחמת חפץ, עיי"ש וצ"ע היטב. ניסיתי פעם להעמיק בהכתוב שם ולראות הכיצד אפשרי לקרוא את הקטע באופן שיעלה ממנו המובא בשמו - ובזכרוני שלא הצלחתי, ועכ"פ שהוא דחוק טובא. ואולי הגיע הזמן לעיין שם מחדש וה' יאיר עינינו.
אליסף כתב:צופה_ומביט כתב:ידוע בספרים "אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ", עד שתעשו ממנה חפץ, דהיינו להכניס את ההתעוררות לכלי, דהיינו מעשה בפועל, תיכף ומיד. אחרת היא פורחת.
והביאוהו בשם הרמב"ן, והוא בספר האמונה והביטחון המיוחס לו [וכנראה איננו לו, עיי"ש], בד"ה לא תשא. אמנם המעיין שם יראה שלכאורה האמור שם הוא להיפך, שלא תהיה התעוררות שלא מחמת איזה דבר שעורר אותה [וקדם לה], וזהו לשון הפסוק ועל זה מזהיר, שלא תעוררו את האהבה אם אין שם דבר חפץ שעורר אותה, אם תעירו ואם תעוררו - עד שתחפץ. אל תעוררו עד שתתעורר מחמת חפץ, עיי"ש וצ"ע היטב. ניסיתי פעם להעמיק בהכתוב שם ולראות הכיצד אפשרי לקרוא את הקטע באופן שיעלה ממנו המובא בשמו - ובזכרוני שלא הצלחתי, ועכ"פ שהוא דחוק טובא. ואולי הגיע הזמן לעיין שם מחדש וה' יאיר עינינו.
בזכרוני שהקדושת לוי הוא מקור הווארט כצורתו בשם הרמב"ן
רציני כתב:בקול התורה עד עמוד ריט סיפר את זה הרב נתן צבי פינקל על 'הראש ישיבה מקוברין'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים