מורה צדק כתב:ספרו של אמסלאם נקרא זרע ישראל, 2 חלקים גדולים ועבים.
ראיתי את זה בעבר בחנויות, אבל אולי אחרי מה שהיה הוציאו את זה (וה"ה בישיבת כסא רחמים)
אך לא תמצא שם מקור מוסמך למה שקורה בגירות של צה"ל וכן לא לגבי הנושא ההלכתי.
אין לו הסכמה רצינית על הספר, הרב עובדיה לא הסכים לתת לו מאחר שבנו הרב יצחק לא אישר את הספר ואת הכתוב בו, לדוגמא שאין צורך בקבלת מצוות מלאה, אלא די בזה שהוא הוכיח את עצמו שהוא משרת למען המדינה ומסתכן להציל יהודים וכיו"ב.
דראל כתב:מורה צדק כתב:ספרו של אמסלאם נקרא זרע ישראל, 2 חלקים גדולים ועבים.
ראיתי את זה בעבר בחנויות, אבל אולי אחרי מה שהיה הוציאו את זה (וה"ה בישיבת כסא רחמים)
אך לא תמצא שם מקור מוסמך למה שקורה בגירות של צה"ל וכן לא לגבי הנושא ההלכתי.
אין לו הסכמה רצינית על הספר, הרב עובדיה לא הסכים לתת לו מאחר שבנו הרב יצחק לא אישר את הספר ואת הכתוב בו, לדוגמא שאין צורך בקבלת מצוות מלאה, אלא די בזה שהוא הוכיח את עצמו שהוא משרת למען המדינה ומסתכן להציל יהודים וכיו"ב.
מריסי עיניך ניכר שגס רוח אתה.
אפשר להמשיך לקרוא לו 'הרב אמסלם'.
אפשר גם להוציא ספר ללא הסכמה "רצינית" (ומהי הסכמה שאינה רצינית בעיניך?).
דראל כתב:מורה צדק כתב:ספרו של אמסלאם נקרא זרע ישראל, 2 חלקים גדולים ועבים.
ראיתי את זה בעבר בחנויות, אבל אולי אחרי מה שהיה הוציאו את זה (וה"ה בישיבת כסא רחמים)
אך לא תמצא שם מקור מוסמך למה שקורה בגירות של צה"ל וכן לא לגבי הנושא ההלכתי.
אין לו הסכמה רצינית על הספר, הרב עובדיה לא הסכים לתת לו מאחר שבנו הרב יצחק לא אישר את הספר ואת הכתוב בו, לדוגמא שאין צורך בקבלת מצוות מלאה, אלא די בזה שהוא הוכיח את עצמו שהוא משרת למען המדינה ומסתכן להציל יהודים וכיו"ב.
מריסי עיניך ניכר שגס רוח אתה.
אפשר להמשיך לקרוא לו 'הרב אמסלם'.
אפשר גם להוציא ספר ללא הסכמה "רצינית" (ומהי הסכמה שאינה רצינית בעיניך?).
היא שיחתי כתב:אין לך מה לחפש מקורות על הענין
כיון שהוא מאוד פשוט
כולם נוקטים להלכה שצריך קבלת מצוות (אמסלם מסתמך על משפטי עוזיאל כנגד כל העולם)
ישנם כאלו בסגנון הרפורמים הסוברים שלשרת בצהל יכול להחשב כ/במקום קבלת מצוות
אמסלם טוען שיש להקל בגיור מי שמזרע ישראל ומשרת בצהל
אך וודאי שאין בזה סיבה לבטל קבלת מצוות אלא רק לגיירו על אף שמטרתו היא לישא אשה
היום 97% לפי השמועות לא שומרים תו"מ לאחר הגירות
וא"כ גיורם אינו גיור
דעת הרב עובדיה יוסף לא הובררה לא במכתב ולא בע"פ וע"כ יש סתירה בין המסור בשמו במכתבו החריף נגד אמסלם לבין מה שאומרים משמו שהתיר הגיורים מחוסר ברירה מפני החוק של רותם
מורה צדק כתב:ומה נאמר לגבי הגיורים שהיו? לא ניכנס לעובדות, אם באמת 97% אינם שומרים מצוות, הדבר לא הוכח כלל ואין בזה מידע מדיוק, וזה גם לא משנה. אם אנו יודעים שברגע קבלת הגירות היו להם כוונות טובות וראויות, הם באמת רצו לקיים מצוות כפי שהם למדו במשך כמה חודשים, אפילו אם 100% לא ישמרו מצוות, כולם יהודים.
שומר כתב:הגאון ר משה באגרות משה יוד א סימן קנט כותב שגירות ללא קבלת מצות כאנן סהדי שאין קבלה לא מועיל ממ בתשובה קס מלמד זכות כשאין ידוע בשעת הקבלה מה הכונה עייש
היא שיחתי כתב:
טיעון דמגוגי
הדבר לא הוכח - בטוחני שכתבת כן לא מפאת שבדקת ולא הוכח אלא שלא בדקת ולכן לא הוכח לך...
גם לא משנה?
מה נראה לך שאם מאה אחוז לא שומרים תו"מ אז הם התכוונו ברצינות?
אלא מאי אתה אומר אם נדע שהתכוונו ברצינות...
נו נו
הרי זוהי הטענה שהם לא התכוונו ברצינות כיון שאינם שומרים תו"מ
ומה תאמר הרי אם יתכוונו יועיל
נכון מאוד
אבל ההוכחה שלא התכוונו היא מכך שאינם שומרים תו"מ
וחוזר חלילה
עד בוא אליהו וישב מצרף וטיהר את בני ישראל
מורה צדק כתב:
כבר אמרו קשים גרים לישראל כספחת, ויש שפירשו את זה כי חוזרים לסורם, זה שנשים לא מתלבשות בצניעות זה לא אומר שהן מחללות שבת ולא שומרות טהרה, ומי שטוען שהם לא קיבלו מצוות כי מיד אחרי הגיור הן ממשיכות להיות בצבא, וזה יהרג ואל יעבור, דבריו הבל ורעות רוח.
אי אפשר להוכיח מזה שעכשיו הם אינם שומרים מצוות שבהתחלה הם לא שמרו, בסיפור הידוע של הממזרים היה אותו דבר, שהוא לא שמר מצוות בזמן הסיפור, ומי שטען שזה אומדנא דמוכח שהגירות לא היתה טובה נדחה ע"י רוב רובם של הפוסקים.
שומר כתב:לב שומע לשלמה הרב דיכובסקי תשובה חשובה בנושא
דיברתי פעם עם רוסיה שעברה גיור ושומרת כשרות ועוד אבל נוסעת בשבת . אמרה זה קשה לשמור הכל . נראה שגיור כזה מהני
מורה צדק כתב:כבר אמרו קשים גרים לישראל כספחת, ויש שפירשו את זה כי חוזרים לסורם, זה שנשים לא מתלבשות בצניעות זה לא אומר שהן מחללות שבת ולא שומרות טהרה, ומי שטוען שהם לא קיבלו מצוות כי מיד אחרי הגיור הן ממשיכות להיות בצבא, וזה יהרג ואל יעבור, דבריו הבל ורעות רוח.
אי אפשר להוכיח מזה שעכשיו הם אינם שומרים מצוות שבהתחלה הם לא שמרו, בסיפור הידוע של הממזרים היה אותו דבר, שהוא לא שמר מצוות בזמן הסיפור, ומי שטען שזה אומדנא דמוכח שהגירות לא היתה טובה נדחה ע"י רוב רובם של הפוסקים.
ארזי הלבנון כתב:עד שדנים הלכתית, כדאי שנדבר מציאותית: מלבד מלת 'צה"ל' שצורמת באוזני כמה ניקים כאן, מה בין גיור צה"ל לגיור הממלכתי שעל ידי הרבנות הראשית? על זה ועל זה חתום הרב הראשי הרב יצחק יוסף.
הרוצה לדון - ידון על מצב הגיור במדינה בכלל.
בן אליהו כתב:שמעתי ממרן הגרש"מ עמר שליט"א: "הגיורים של בתי הדין של מערך הגיור, כשרים לכתחילה וגיורי צה"ל כשרים בדיעבד"
הרי לנו שלדעתו יש הבדל בין הגיורים השונים. לא יודע מדוע וגם לא שמעתי מהרב את הנימוק.
בן אליהו כתב:בוודאי שלא הטעו והדברים הם בטלים ומבוטלים מתחילתם ועד סופם. דעת הגרע"י זצ"ל הייתה שיש להכשיר את גיורי צה"ל. אפשר להסכים עימו ואפשר להתווכח, אך צריך ללמוד לחיות עם העובדה שזו הייתה דעתו. זו גם דעת גדול תלמידיו מרן הגרש"מ עמאר. ע"פ הידוע לי זו גם דעתו של מרן הגאון ר' אשר וייס שהוא כיום האורים והתומים של הרבנות הצבאית כפי הידוע ליודעים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בן אליהו כתב:בוודאי שלא הטעו והדברים הם בטלים ומבוטלים מתחילתם ועד סופם. דעת הגרע"י זצ"ל הייתה שיש להכשיר את גיורי צה"ל. אפשר להסכים עימו ואפשר להתווכח, אך צריך ללמוד לחיות עם העובדה שזו הייתה דעתו. זו גם דעת גדול תלמידיו מרן הגרש"מ עמאר. ע"פ הידוע לי זו גם דעתו של מרן הגאון ר' אשר וייס שהוא כיום האורים והתומים של הרבנות הצבאית כפי הידוע ליודעים.
כב' יודע זאת מכלי ראשון?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 213 אורחים