כתב המהרש"ל
חכמת שלמה מסכת סוכה דף כז עמוד א
מתני' חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג כו' נ"ב לילי הוא כמו ליל אלא שהוא דבוק וק"ל וכן לילי האחרון של חג בפ' לולב וערבה:
אני בעניי לא הבנתי כוונתו האם אין גם ליל דבוק (ליל שימורים)?
אלון בן שמרי כתב:כתב המהרש"ל
חכמת שלמה מסכת סוכה דף כז עמוד א
מתני' חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג כו' נ"ב לילי הוא כמו ליל אלא שהוא דבוק וק"ל וכן לילי האחרון של חג בפ' לולב וערבה:
אני בעניי לא הבנתי כוונתו האם אין גם ליל דבוק (ליל שימורים)?
באמונתו כתב:אלון בן שמרי כתב:כתב המהרש"ל
חכמת שלמה מסכת סוכה דף כז עמוד א
מתני' חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג כו' נ"ב לילי הוא כמו ליל אלא שהוא דבוק וק"ל וכן לילי האחרון של חג בפ' לולב וערבה:
אני בעניי לא הבנתי כוונתו האם אין גם ליל דבוק (ליל שימורים)?
לענ"ד לא דמי, שכן ליל שימורים, "שימורים" לא שם דבר, רק כינוי ותואר משמש ל"ליל", ממילא אין ליל טפל לשימורים אלא להיפך, בעוד לילי יום טוב וכו' לילי טפל ליום טוב.
אלון בן שמרי כתב:באמונתו כתב:אלון בן שמרי כתב:כתב המהרש"ל
חכמת שלמה מסכת סוכה דף כז עמוד א
מתני' חוץ מלילי יום טוב ראשון של חג כו' נ"ב לילי הוא כמו ליל אלא שהוא דבוק וק"ל וכן לילי האחרון של חג בפ' לולב וערבה:
אני בעניי לא הבנתי כוונתו האם אין גם ליל דבוק (ליל שימורים)?
לענ"ד לא דמי, שכן ליל שימורים, "שימורים" לא שם דבר, רק כינוי ותואר משמש ל"ליל", ממילא אין ליל טפל לשימורים אלא להיפך, בעוד לילי יום טוב וכו' לילי טפל ליום טוב.
לא הבנתי, האם כוונתך שאפשר לומר גם לילה שימורים?!
אלון בן שמרי כתב:ויש הפרש בין הדבקים במבנה המילה? וא"כ נא לתת דוגמא.
נא לתקן את הלינק שנראה כמוטעה, ואם נכון הוא הקל נא עלינו והבא לכאן את מה ששייך לדבר שנשאל.באמונתו כתב:עיין:אלון בן שמרי כתב:נא לתת דוגמא.
במסתרים כתב:נא לתקן את הלינק שנראה כמוטעה, ואם נכון הוא הקל נא עלינו והבא לכאן את מה ששייך לדבר שנשאל.באמונתו כתב:עיין:אלון בן שמרי כתב:נא לתת דוגמא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים