לבנון כתב:ואת הכהנים הגדולים לא היו מושחים?
באמונתו כתב:לבנון כתב:ואת הכהנים הגדולים לא היו מושחים?
אך לכהונה הגדולה, נמצא תחליף ב"ריבוי בגדים" בבית שני, משא"כ במלכות בית דוד.
עזריאל ברגר כתב:באמונתו כתב:לבנון כתב:ואת הכהנים הגדולים לא היו מושחים?
אך לכהונה הגדולה, נמצא תחליף ב"ריבוי בגדים" בבית שני, משא"כ במלכות בית דוד.
אדרבה: כהן מרובה בגדים - פחות בקדושתו מהמשוח בשמן המשחה.
אבל מלך שלא נמשח - כל דיני מלך עליו!
(מלבד מה שמלך בן מלך אינו צריך משיחה)
עזריאל ברגר כתב:הא מנלך?
מסוגיא דכתובות על אגריפס שעבר מלפני הכלה וכו' והקשו חז"ל איך עשה כן למרות שמלך אינו יכול למחול על כבודו - משמע שאפילו למלכי בית הורדוס היה דין מלך!
באמונתו כתב:אגריפס לא ממלכות בית דוד היה, ולא שייכת אצלו משיחת שמן המשחה כלל ועיקר.
זאינץ כתב:זה היה צורך השעה שהחניפו לאגריפס המלך...
באמונתו כתב:אגריפס לא ממלכות בית דוד היה, ולא שייכת אצלו משיחת שמן המשחה כלל ועיקר.
עזריאל ברגר כתב:ולכן הוא יותר מלך מאשר מלך מבית דוד שלא נמשח בפועל ואינו בן-מלך?!
כלפי לייא?!
באמונתו כתב:זאינץ כתב:באמונתו כתב:אגריפס לא ממלכות בית דוד היה, ולא שייכת אצלו משיחת שמן המשחה כלל ועיקר.
יתכן גם משיחה כהוראה חד פעמית וכיהוא בן נמשי ומ׳׳מ כוונתי הייתה תיאורטית שאם לא נמשך לא יתכן אצלו מציאות של מלך ועכ פשיטא שמינוי אגריפס אינה אלא כשררה בלבד..
לא. יהוא נמשח בשמן אפרסמון, לא בשמן המשחה המקודש.
זאינץ כתב:לענין המשיחה הוא מתקדש גם בזה ואם יצא שבנו יהיה ממשיכו(אך לא באופן נצחי כיון שניתנה המלוכה לדוד וזהו גדרו של שמן המשחה שהוא התקדשות נצחית)אז הוא קדוש מכח משיחתו של אביו למרות שנמשח בשמן אפרסמון.
עזריאל ברגר כתב:אגב, מסתתרת כאן הנחה-סמויה ש"מלך בן מלך" הוא דווקא בן ישיר.
אבל זכורני שיש אומרים שכל צאצאי דוד המלך אינם צריכים משיחה, וכפי שכתב הרמב"ם שכיוון שנמשח דוד - זכה במלוכה לו ולכל צאצאיו הראויים למלוך.
עזריאל ברגר כתב:אין בין כהן גדול שנמשח בשמן המשחה למרובה בגדים אלא פר הבא על כל המצוות.
מה בין מלך שנמשח בשמן המשחה למלך שלא נמשח?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 559 אורחים