תלמוד_ישן כתב:לכבוד חכמי הפורום שיחיו,
האם יש עניין בטבלא גדולה שבה מסודרים קישורים לכל הדפוסים ישנים מתלמוד בבלי (משונצינו ועד וילנא) שניתן לעיין בם באינטרנט? היינו, שמי שרוצה לעיין למשל במסכת סוכה מדפוס סלאוויטא הראשון, יקיש על הקשור הנמצא בטבלא לאותו דפוס ולאותו מסכת, ומיד יראה את הספר המבוקש.
י. אברהם כתב:
אין צ"ל שהרעיון טוב
אפשר לשכוח ממימון
לדעתי עדיף ללכת על מסכתא א' ולפרסם כאן. תפסת מועט תפסת. (אולי ממילא יתגלגל למשהו יותר גדול)
יגדיל תורה ויאדיר!
יבנה כתב:קיים בחינם https://fjms.genizah.org/ בדף הכי גרסינן - בבלי.
אברהם בן ארוש כתב:הא לכם תחילת העבודה.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
מוזמנים למלא את החסר.
שימו לב, הגליון הראשון בשם "סיכום" כולל קישורים לפי מסכתות. הגליונות הבאים יכללו בע"ה קישורים לעמודים (כשניתן), המידע בראש כל מסכת ילקח באופן אוטומטי מדף "סיכום", כך שבתור התחלה כדאי להתמקד בו.
תלמוד_ישן כתב:אני מציג כאן טבלא עם הרבה קישורים לדפו"י ממסכת ביצה.
ייש"כ רב! חשוב מאד.תלמוד_ישן כתב:אני מציג כאן טבלא עם הרבה קישורים לדפו"י ממסכת ביצה.
תלמוד_ישן כתב:קיבלתי רק מעט הודעות. ולכן אני מציג כאן רוב ממה שהיה כבר בידי. לא חיפשתי לעוד דפוסים - כמו שעשיתי למסכת ביצה
תלמוד_ישן כתב:מי שמעניין לו שאסדר ואעלה כאן טבלא עם קישורים לדפו"י של למסכת ראש השנה, נא לשלוח לי הודעה פרטית
בזה אידע אם יש תועלת לעמלי, למען לא איגע לריק
ייש"כ
וונדרבר כתב:ניסיתי לחפש בדפוס פפד"מ תפ-תפב
לבי במערב כתב:וונדרבר כתב:ניסיתי לחפש בדפוס פפד"מ תפ-תפב
כאן נמצאת רשימת הקישורים הרלוונטית (ואכן מסכת נזיר אינה ביניהם, ככה"נ).
וונדרבר כתב:במסכת נזיר דף כ״ג ע״ב תד״ה בת בנו של עגלון, כתוב: לאו דוקא נקט בת בנו וכן [בחלק] (סנהדרין קה:) …,
וראיתי ב"אורח מישור", שלפניו לא היה נדפס ״וכן בחלק״, אלא ״וכן בהוריות״.
אורח מישור נדפס לראשונה בברלין תפ"ג.
באיזה דפוסים נדפס בתוס' "וכן בהוריות"?
...
ניסיתי לחפש בדפוס פפד"מ תפ-תפב
נמצא בספריה הלאומית בירושלים,
https://www.nli.org.il/he/books/NNL_ALE ... 205171/NLI
אך כרך "נדרים, נזיר וסוטה" לא נפתח לי, (הצלחתי ליכנס בגישה מקוונת רק לכרך מס' ברכות),
אולי מישהו יצליח להכנס לשם
וונדרבר כתב:אני מעוניין לחפש בכל שאר הדפוסים שבין זמן הדפסת דפוס ויניציאה ר"פ עד זמן הדפסת ס' אורח מישור ברלין תפ"ג, לבדוק שם נזיר דף כג: (תוד"ה בת בנו)
וונדרבר כתב:במסכת נזיר דף כ״ג ע״ב תד״ה בת בנו של עגלון, כתוב: לאו דוקא נקט בת בנו וכן [בחלק] (סנהדרין קה:) …,
וראיתי ב"אורח מישור", שלפניו לא היה נדפס ״וכן בחלק״, אלא ״וכן בהוריות״.
אורח מישור נדפס לראשונה בברלין תפ"ג.
באיזה דפוסים נדפס בתוס' "וכן בהוריות"?
הבטחתי כתב:כן הוא בדפוס אמשטרדם ת"ד
https://viewer.rsl.ru/ru/rsl01007493729 ... heme=white
מאוסף שניאורסון
רציני כתב:וכן הגירסא בתוספות רבנו פרץ.
וונדרבר כתב:מה שהמדפיסים מחקו גירסה זו בתוס' בנזיר בגלל שבדפוס שלהם לא כתוב כך בהוריות, צ"ע, כי מצאנו דפוסים אחרים שגרסו כך בהוריות דף י' סוף ע"ב, ראה דקדוקי סופרים הוריות י: (סוף הערה ת') שכותב שבדפוס ווינציא רפ"א ורפ"ז הגירסה בהוריות "בתו" של עגלון, עיי"ש.
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
וכן נראה שהיתה הגירסה לפני המהרש"א, ראה מש"כ בחידושי אגדות בבא קמא ל"ח ע"ב (ד"ה ומה): "והכי אמרינן במסכת הוריות רות בתו של עגלון היתה", עיי"ש.
רציני כתב:ובגירסא בהוריות 'בתו' כן גרס גם בחזקוני במדבר כא לד.
פרנצויז כתב:רציני כתב:וכן הגירסא בתוספות רבנו פרץ.
כנראה צ"ל "חידושי" רבינו פרץ על נזיר (מהדורת בלוי)
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
שמואל דוד כתב:אשמח אם אפשר לראות מסכת גיטין עא: בדפוס דירנהפורט ובדפוס פראג
תלמוד_ישן כתב:שמואל דוד כתב:אשמח אם אפשר לראות מסכת גיטין עא: בדפוס דירנהפורט ובדפוס פראג
איזה דיהרנפורט ואיזה פראג ממסכת גיטין
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 556 אורחים