מחולת המחנים כתב:לגבי שתיית מים קרים אינני יודע, ואדרבה נזכר בכתוב "כמים קרים על נפש עייפה".
אבל לגבי שתיית מים בכלל, יש איזה "רעבישע ענין" שלא לשתות מים בלבד, פעם קראתי בספר "הללו עבדי ה'" סיפורים מהגה"צ רמ"א פריינד שזקנו הרב מנאסויד לא הניח לו לשתות מים לבד, אלא הורה להוסיף מעט יין או משקה אחר במים.
בספר ראשית חכמה כתוב ששתיית מים מרבה את הליחה הלבנה ומגבירה את התאוה, וכפי הנראה מטעם זה נובע אותו "רעבישע ענין".
שרוליק כתב:מחולת המחנים כתב:לגבי שתיית מים קרים אינני יודע, ואדרבה נזכר בכתוב "כמים קרים על נפש עייפה".
אבל לגבי שתיית מים בכלל, יש איזה "רעבישע ענין" שלא לשתות מים בלבד, פעם קראתי בספר "הללו עבדי ה'" סיפורים מהגה"צ רמ"א פריינד שזקנו הרב מנאסויד לא הניח לו לשתות מים לבד, אלא הורה להוסיף מעט יין או משקה אחר במים.
בספר ראשית חכמה כתוב ששתיית מים מרבה את הליחה הלבנה ומגבירה את התאוה, וכפי הנראה מטעם זה נובע אותו "רעבישע ענין".
הרה"ק ר' אהרן מרדכי רוטנר שליט"א אומר כמוך.
הוא נוהג לומר: שותים כוס קוקה קולה נגררים לכוס פטל ומגיעים ל"ע לכוס מים...
נ.ב. לא שמעתי ממנו בעצמו.
מחולת המחנים כתב:לגבי שתיית מים קרים אינני יודע, ואדרבה נזכר בכתוב "כמים קרים על נפש עייפה".
אבל לגבי שתיית מים בכלל, יש איזה "רעבישע ענין" שלא לשתות מים בלבד, פעם קראתי בספר "הללו עבדי ה'" סיפורים מהגה"צ רמ"א פריינד שזקנו הרב מנאסויד לא הניח לו לשתות מים לבד, אלא הורה להוסיף מעט יין או משקה אחר במים.
בספר ראשית חכמה כתוב ששתיית מים מרבה את הליחה הלבנה ומגבירה את התאוה, וכפי הנראה מטעם זה נובע אותו "רעבישע ענין".
'רשימת היומן' ע' רח. שיחת י"ג תמוז תשט"ו (ויש בזה מעשה נודע).דרומי כתב:יש כזה 'ענין' שמוזכר איפוא שהוא
הפלא ופלא כתב:האם מצאנו בדברי רבותינו על כך שיש להימנע משתיית מים קרים?
אין כוונתי למש"כ הרמב"ם והובא בקצוש"ע, מחמת בריאות, אלא מחמת איזה ענין רוחני
תודה
קרית מלך כתב:בספר רמתיים צופים מהרה"ק רבי שמואל מקארוב* זי"ע מביא שבפעם הראשונה שהיה אצל הרה"ק הרר"ב מפרשיסחא זי"ע הוא הזהירו על כך שכוס מים מגשם מאד, דוקא מחמת הסיבה שאדם שותה זאת ללא מחשבה תחילה כי אינו רואה בזה מותרות. ראה לשונו טהור שם בדברים נפלאים עד מאד.
שיבר כתב:קרית מלך כתב:בספר רמתיים צופים מהרה"ק רבי שמואל מקארוב* זי"ע מביא שבפעם הראשונה שהיה אצל הרה"ק הרר"ב מפרשיסחא זי"ע הוא הזהירו על כך שכוס מים מגשם מאד, דוקא מחמת הסיבה שאדם שותה זאת ללא מחשבה תחילה כי אינו רואה בזה מותרות. ראה לשונו טהור שם בדברים נפלאים עד מאד.
קרית מלך כתב:*משינאווא
צודק. אבל אם כבר צריך לדייק - משינאוי
כי שינאווא היא עירו של הרה"ק הדברי יחזקאל ומסתברא שכוונתו לאחת מערי פולין
[אינני מומחה בגאוגרפיה של פולין/גליציה, מדובר בהשערה]
מה שנכון נכון כתב:יעוי במגד"ח ברכות ועה"ת שניסה (ולדעתי לא הצליח) למצוא מקורות לכך שמטעם שמים=תאוות יש למעט בשתייתם.
דרומי כתב:בחב"ד יש איזה 'מסורת' שכאשר בא מישהו מהדרך וכולו חם ונוטף זיעה, מביאים לו כוס תה חם...
[למעשה לא ראיתי נוהגים כן, אבל יש כזה 'ענין' שמוזכר איפוא שהוא].
מחולת המחנים כתב:לגבי שתיית מים קרים אינני יודע, ואדרבה נזכר בכתוב "כמים קרים על נפש עייפה".
אבל לגבי שתיית מים בכלל, יש איזה "רעבישע ענין" שלא לשתות מים בלבד, פעם קראתי בספר "הללו עבדי ה'" סיפורים מהגה"צ רמ"א פריינד שזקנו הרב מנאסויד לא הניח לו לשתות מים לבד, אלא הורה להוסיף מעט יין או משקה אחר במים.
בספר ראשית חכמה כתוב ששתיית מים מרבה את הליחה הלבנה ומגבירה את התאוה, וכפי הנראה מטעם זה נובע אותו "רעבישע ענין".
לבי במערב כתב:'רשימת היומן' ע' רח. שיחת י"ג תמוז תשט"ו (ויש בזה מעשה נודע).דרומי כתב:יש כזה 'ענין' שמוזכר איפוא שהוא
לארץ ולדרים כתב:מחולת המחנים כתב:לגבי שתיית מים קרים אינני יודע, ואדרבה נזכר בכתוב "כמים קרים על נפש עייפה".
אבל לגבי שתיית מים בכלל, יש איזה "רעבישע ענין" שלא לשתות מים בלבד, פעם קראתי בספר "הללו עבדי ה'" סיפורים מהגה"צ רמ"א פריינד שזקנו הרב מנאסויד לא הניח לו לשתות מים לבד, אלא הורה להוסיף מעט יין או משקה אחר במים.
בספר ראשית חכמה כתוב ששתיית מים מרבה את הליחה הלבנה ומגבירה את התאוה, וכפי הנראה מטעם זה נובע אותו "רעבישע ענין".
אך יצוין שאליעזר עבד אברהם ואחריו עם ישראל בכמה מסעות ועד רבן גמליאל במשנה בסוכה נהגו כן לשתות מים
yankev כתב:אולי תספר למי שלא יודע...?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים