מקדש מלך כתב:פולמוס ארוך ומעניין בנושא בין הרב יהושע ענבל לדוקטור שנרב
https://drive.google.com/open?id=0B0AEo ... kNWaWlZMHM
https://drive.google.com/open?id=0B0AEo ... lg4UjhFc00
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פולסברג כתב:[אאל''ט, מקובל מהרבנים להדריך את החתנים, שעליה דידיה רמיא שלא [להסתכל] (להביט) באשתו בעת טומאתה, אך היא אינה צריכה להיזהר כ''כ להיות מכוסה. האם זה אמת? וא''כ, מ''ש מכל אשה?]
הבל הבלים שאן בו ממש עפ"ל.
האמת אדרוש כתב:כמדומה שראיתי כן בדברי הגר״ש קלוגר.
האמת אדרוש כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:פולסברג כתב:[אאל''ט, מקובל מהרבנים להדריך את החתנים, שעליה דידיה רמיא שלא [להסתכל] (להביט) באשתו בעת טומאתה, אך היא אינה צריכה להיזהר כ''כ להיות מכוסה. האם זה אמת? וא''כ, מ''ש מכל אשה?]
הבל הבלים שאן בו ממש עפ"ל.
כמדומה שראיתי כן בדברי הגר״ש קלוגר.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:האמת אדרוש כתב:כמדומה שראיתי כן בדברי הגר״ש קלוגר.
יביא דבריו.
האמת אדרוש כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:האמת אדרוש כתב:כמדומה שראיתי כן בדברי הגר״ש קלוגר.
יביא דבריו.
הא לך דבריו בספרו מי נדה סימן קצה
האמת אדרוש כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:האמת אדרוש כתב:כמדומה שראיתי כן בדברי הגר״ש קלוגר.
יביא דבריו.
הא לך דבריו בספרו מי נדה סימן קצה
אראל כתב:איפה כתוב כאן שאין עליה ליזהר להיות מכוסה?
כתוב כאן שאם בכונה מסתכל הבעל עליה, בלי אשמתה, היינו שבודאי לא עשתה מעשה לגרות בו ולגלות עצמה לפניו בדוקא, אזי הוא אשם ולא היא
אבל לא כתוב שאינה צריכה ליזהר בזה, ואדרבא אם היא מתרשלת בדבר, יתכן שנחשבת כעבדה מעשה [דלפי"ד הגרש"ק כשהיא מגרה אותו להסתכל עליה, נחשבת כעבדה מעשה של אביזרייהו דעריות ולא כקרקע עולם, כמ"ש בהמשך דבריו], כדין כל נזק שנגרם ע"י התרשלות, ומה לי נזק גשמיי או נזק רוחני, ויל"ע
אראל כתב:אם לדברי הגרש"ק אשה המכשלת את בעלה עוברת בגילוי עריות במעשה ממש, למה שלא תצטרך ליזהר?, וכי אין אזהרה ליזהר לגרום לשפיכת דמים??
אראל כתב:ובכל אופן, היתר לכתחילה עד כדי כך שאין עליה שום חובה כלל ליזהר ע"ז, לא שמענו כאן כלל
אראל כתב:האמת אדרוש כתב:אראל כתב:אם לדברי הגרש"ק אשה המכשלת את בעלה עוברת בגילוי עריות במעשה ממש, למה שלא תצטרך ליזהר?, וכי אין אזהרה ליזהר לגרום לשפיכת דמים??
כי אין האסור עליה, אלא על הבעל להיזהר שלא להסתכל. כמובן אם הבעל יש לו בעיות יש לה להיזהר.
איפה כתוב כאן דאין האיסור עליה?, הוא מיירי באופן שהיא לא מרגשת בדבר, או שהיא לא עשתה כלום מצידה לגרום לו הסתכלות,
אדרבא, הבנתי מדבריו ממש להיפוך, שאם היא לא זהירה בדבר הרי מגרת אותו ע"י התרשלותה להסתכלות, ונחשבת כעבדה מעשה וכנ"ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים