גיטין דע"ט: מתני' כתב לשום מלכות שאינה הוגנת לשום מלכות מדי לשום מלכות יון לבנין הבית לחורבן הבית היה במזרח וכתב במערב במערב וכתב במזרח תצא מזה ומזה.
וברמב"ן שם - מתני' כתב לשם מלכות שאינה הוגנת. פי' בזמן שהאומות מונין למלכיהם ומלכיות מקפידין בדבר, וי"מ לשם אלו דוקא שהם שם מלכות, ובנין הבית חשיבותא דידן ומלכות שלמה, וחורבנו נמי תוקף מלכות נבוכדנצר וחשיבותא דידן הוא שמונין להפסק מלכות שלנו ולא לתחלת מלכות של אחרים, אבל ליצירה בכבוד שמים אין אדם מקפיד ולא תקנו כן, תדע מדלא קתני ליצירה דרבותא היא טפי מחורבן הבית.
מה הכריח את הרמב"ן לפרש את המשנה דוקא על בנין וחורבן בית ראשון?