פרי יהושע כתב:כמובן יש גם לחלק (ואולי כבר כתבו) בין שבוע שחל בו שהוא מדינא דגמ' לבין מר"ח שהוא רק ממנהג. אבל כיון שראיתי שיוצאת הוראה מבית המדרש דכאן שלא נראה להקל כלל, כדאי הוא בית מקדשינו והלוואי שיעשו כן, אלא שיש קצת לעיין משום ביטול תורה אם אין בזה כ"כ צורך.
לענ"ד, זו הערה גדולה. אני אישית נזהר בל"נ כל השנים שלא להקל בבגדי זיעה, הן לעצמי והן לבני ביתי, ואני דואג להכין ושיכינו את הכל מראש, וההקפדה הזו אכן לוקחת זמן רב, בפירוש על חשבון סדר ב' (והלא גם רוצים כולם להספיק להתרחץ כדבעי קודם השקיעה). ואני אכן שואל את עצמי: האם לא יותר נכון להזדקק למקילים, ולהחמיר בביטול תורה?
אמנם, תיאורטית אפשר להתחיל להכין בגדים טיפין טיפין כבר יומיים שלושה לפני ר''ח, ולהספיק לעשות זאת בנחת 'בין הסדרים', אבל המציאות היא שבדר"כ זה נדחה לרגע האחרון, קרי- ערב ר''ח.
אגב, מאיזה גיל של הילדים אתם מקפידים שיכינו בגדים, ולא ילבשו מכובס בתשעת הימים?
והאם אתם מקפידים איתם גם על בגדי זיעה?