יעקל כתב:הנצי"ב בהעמק דבר מתייחס לזה. ע"ש
עד שלא כתבתי הסתכלתי שם ולפום ריהטא לא מצאתי.
מה כוונתך?
יישר כחך.
יעקל כתב:הנצי"ב בהעמק דבר מתייחס לזה. ע"ש
. . ויש לפרש עוד דבמה שצוה להניח לפני העדות. הוא לעד ואות אמת שבחירת אותו שבט אינו בא במקרה משום שהבכורים טעו בעגל. אלא מעיקר הבריאה הי' ראוי להיות כן. אלא שלא יצא לאור עד שנתגלגל כמה סבות. וה"ז כמו סגולת ישראל שעלה במחשבה בראש הבריאה ומכ"מ לא יצא לאור עולם עד לאחר כמה דורות כך הוא בחירת הלוים מתוך ישראל. ובזה הֵשֵׁך תלונותיהם על ה׳ שכסבורים הרבה אנשים שעפ"י בקשת משה ואהרן נעשה כן. ואם כן הי' מקום להתלונן גם על משה ואהרן. גם על הקב"ה ששמע לבקשת אוהביו נגד כבוד ישראל. עתה ידעו שכך עלה במחשבה בעת בריאת שמים וארץ. אלא שלא הגיע שעה עד כה:
בְּאֹ֖הֶל הָעֵדֻֽת. ללמד שנתן והניח לפני העדות כמו שנצטוה:
חלא בר חמרא כתב:איקטורין כתב:עמוד הענן הורה הדרך לעם ישראל.
מדוע פנו אל מלך אדום: "אעברה בארצך".
עמוד הענן הורה להם לעבור דרך שם?
בשפ"א לקוטים מבואר שכן, ויעויין שם
לבי במערב כתב:פסוק כ:. . ויש לפרש עוד דבמה שצוה להניח לפני העדות. הוא לעד ואות אמת שבחירת אותו שבט אינו בא במקרה משום שהבכורים טעו בעגל. אלא מעיקר הבריאה הי' ראוי להיות כן. אלא שלא יצא לאור עד שנתגלגל כמה סבות. וה"ז כמו סגולת ישראל שעלה במחשבה בראש הבריאה ומכ"מ לא יצא לאור עולם עד לאחר כמה דורות כך הוא בחירת הלוים מתוך ישראל. ובזה הֵשֵׁך תלונותיהם על ה׳ שכסבורים הרבה אנשים שעפ"י בקשת משה ואהרן נעשה כן. ואם כן הי' מקום להתלונן גם על משה ואהרן. גם על הקב"ה ששמע לבקשת אוהביו נגד כבוד ישראל. עתה ידעו שכך עלה במחשבה בעת בריאת שמים וארץ. אלא שלא הגיע שעה עד כה:
ובפסוק כב:בְּאֹ֖הֶל הָעֵדֻֽת. ללמד שנתן והניח לפני העדות כמו שנצטוה:
יעקל כתב:נכון
יעקל כתב:לא היבנתי איך הפסוק הזה קשור ליום השבת
במסתרים כתב:יעקל כתב:נכון
עיין רש"י: מזומן
במסתרים כתב:יעקל כתב:לא היבנתי איך הפסוק הזה קשור ליום השבת
ושאר כל המזמור?
יעקל כתב:שתולים
יעקל כתב:גבי יוסף כתיב ועל הישנות החלום וגו' כי נכון הדבר מעם האלדים
ואילו גבי בלק כתיב כי טוב בעיני הוי"ה לברך את ישראל
למה ההבדל הזה ?
וגם מעניין שא"ת את שניהם בדתקין קדם ה', טוב לכאור' תרגומו טב או שפיר ...
יעקל כתב:מתאים ...
יעקל כתב:רצונו ית' שנעמול על כל דברי התו'
צ"ל: לא נאמר בפרשת פינחס (אבל נאמר בפרשת אמור).דרומי כתב:שאלו פה על לשון "מקרא קודש" מה פירושה לפי הפשט, ויש לציין שבשמיני עצרת לא נאמר "מקרא קודש" בשונה מכל החגים, ועיין כאן בהרחבה
יאיר אתמר כתב:זיז שדי כתב:גם אם נכתב על זה מאמר באחד מכתבי עת או מחקר אודה מאוד.
יש כמה, ראה ערכו במילון TDOT. (הסברה הרווחת במחקר היא שזאת אטימולוגיה עממית.)
יעקל כתב:איך יכול להיות
עיין העמק דבר.איקטורין כתב:דברים ב' י"ב
יעקל כתב:גבי פרעה - לב כבד וחזק
במסתרים כתב:עיין העמק דבר.איקטורין כתב:דברים ב' י"ב
כמובן אפשר לחפש עוד בשערי אהרן, לדוגמא.
במסתרים כתב:יעקל כתב:גבי פרעה - לב כבד וחזק
ועוד: ואני אקשה את לב פרעה.
ועיין כאן.
המלאכים ששלח משה היו בנ"א לכאורה. מה לא הבנת?
בתחילה שאלת על מהות מלאכי משה, עכשיו הפכת השאלה כלפי מלאכי יעקב.... עיין מפרשי המדרש ורש"י ריש וישלח.יעקל כתב:למה על יעקב דרשו מלאכים ממש
באמונתו כתב:ובאותות זה המטה ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים