בתבונה כתב:1. בהחלט ידוע ששניהם הופקו ממקור דומה.
2. קורן כתב בעבר הרחוק כהצעה ראשונית מחוסר ידיעה, סביר שהוא מזמן חזר בו.
3. הצבע בבדים שנמצאו עבר בהחלט דיברומינציה, אין בזה כל ספק ואני ממליץ שתרחיב את הידע שלך, מעבר לאיזה חוברת של הר' בוכוולד.
4. יש מקורות רבים ומגוונים, למשל הממצאים מראים שלצד שאר הארגמונים ובמקביל אליהם היתה צביעה נפרדת דוקא ואיכותית דוקא בארגמון קהה קוצים. שהיווה מקור לגאווה. ולא ניתן להפיק ממנו ארגמן יציב ואיכותי.
חגיגה דף יג עמוד ב: תניא, אמר רבי שמעון החסיד: אלו תשע מאות ושבעים וארבע דורות שקומטו להיבראות קודם שנברא העולם ולא נבראו, עמד הקדוש ברוך הוא
ושתלן בכל דור ודור, והן הן עזי פנים שבדור.
הוריות דף יג עמוד ב: ת"ר, חמשה דברים משכחים את הלימוד: האוכל ממה שאוכל עכבר, וממה שאוכל חתול, ...
והרגיל בזיתים, ...
אין טעם להתווכח עם לצים, ולא עם שקרנים פתולוגיים. חבל על הזמן!
קורן עצמו סבור בוודאות! שמוצא תכלת המקראית מן הארגמון קהה הקוצים, אלא שלדעתו הגוון הינו ויולט (לכן נזקק להידחק כל כך, באריג שגילו בואדי מורבעת).
לשיטתו, ישנם שני "תתי-מינים" בארגמון ההוא, שתכלת שייכת אל אחד מהם בלבד, דבר שלא התקבל במחקר.
רוב ככל מומחים אחרים, חולקים נגדו בטענותיו הללו (וכמו זיידרמן, עמר, סוקניק וכו').
"זֵדים - לֵצים" אלו, מעוותים ומתעלמים במכוון, מן העובדות אשר סותרות את דעתם, לדוגמא, מתיעוד ד"ר זיידרמן, על ניסוייו המוצלחים והטבעיים, בחימום צבען ארגמון (במצב מוצק) לפני הצביעה! הכבר גורם לשינוי הגוון לכחול מסגול, עיין למשל:
https://www.tekhelet.info/the-blue-colour-of-tekhelet/גם מתעלמים מניסוייו המוצלחים של הרב אריה לבנון, המוכיח כי ניתן לצבוע מהארגמון גוון תכלת גם בצביעה טבעית (בפרט בבלוטות מיובשות), ראה:
https://thelibrary.tekhelet.com/uploads ... -Yoreh.pdfכיו"ב, עובדות מתועדות רבות, מתעלמים מן הנתונים, או מעוותים אותם.