בפשטות: לא לגלול את הספר כשהוא עודנו בתוך המעיל [מבד, כמו של יהודי אשכנז], אף שהדבר אפשרי, כדי שלא יקרע [כי מסתבך במעיל בשעת הסיבוב]. לפי זה, בס"ת של יהודי ספרד ותימן שהוא בתיבת עץ לכאורה אין בעיה, ואכן לא מוציאים את הספר מהתיק [האם אפשרי בכלל?] אלא גוללים אותו כשהוא בתוך התיק כשהתיק פתוח. ואולי פתיחת התיק שלהם הוא כהסרת המעיל של יהודי אשכנז מבחינת מניעת החשש קריעה.
ובערוך השולחן [סעיף יג] משמע שפירש אחרת, שלא לגלול הס"ת כשהוא בתוך מין תיבה שבתוכה הוא עומד [ולא כמו אצלנו כשכל הס"ת בארון קודש אחד], שכתב:
ויש מקומות שכל ספר תורה עומדת בתיק בפני עצמה. ולכן בעת הגלילה יוציאנה מהתיק, ולא יגללנה בעודה בהתיק, דבכהאי גוונא נוחה להקרע.
ולכאורה הכוונה שהספר עומד במקום צר, והגלילה כך לא נוחה, ולכן ייקרע. אבל אם עומד הספר בארון קודש שהוא מרווח יותר, אפשר לגוללו בעודו עומד בארון הקודש. מה לגבי גלילה כשהספר בתוך המעיל - לכאורה הערוה"ש לא מתייחס.
[ואולי כוונת הערוה"ש לומר שהלכה זו לא נאמרה על ס"ת שעטוף במעיל בד אלא דווקא על ס"ת שנתון בתיק קשיח כשל יהודי ספרד, וצ"ע איך מתיישבת עצם ההלכה לפי זה, ומה פשר דבריו].